Дослідження та розробка системи контролю доступу автотранспорту на територію підприємства

Автор: Александров Денис Олександрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Комп'ютеризовані системи управління та автоматика
Інститут: Інститут комп'ютерних технологій, автоматики та метрології
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Александров Д.О., Влах-Вигриновська Г.І. (керівник). Дослідження та розробка системи контролю доступу автотранспорту на територію підприємства. Магістерська кваліфікаційна робота – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація З швидким розвитком світової економіки та постійним підвищенням рівня життя зростає число використовуваних транспортних засобів. Для ефективного управління доступом транспорту на територію, підприємства починають обладнувати свої пропускні пункти різноманітними автоматизованими системами доступу. Найпрогресивніший тип доступу - ідентифікація за допомогою номерного знака автомобіля [1]. Завдання розпізнавання номерних знаків розбивається на три етапи: попередня обробка зображення, сегментація, розпізнавання символів. Об’єктом дослідження – є алгоритми для виділення меж і розпізнавання автомобільних реєстраційних номерних знаків. Предметом дослідження – є система контролю доступу автотранспорту на територію на основі методів обробки зображень при розпізнаванні автомобільних реєстраційних номерних знаків. Мета дослідження – аналіз методів детектування, сегментації та класифікації текстових символів для покращення характеристик автоматичного розпізнавання автомобільних номерних знаків в умовах перешкод і спотворень в системах контролю доступу автотранспорту на контрольовану територію. В магістерській роботі дослідженні сучасні технології для побудови систем контролю доступу автотранспорту на територію та надані рекомендації, що до подальшого їх застосування. Представлений огляд алгоритмів розпізнавання тестової інформації, що міститься в автомобільних реєстраційних знаках, розроблено загальну архітектуру системи, яка відповідає поточному розвитку в області детектування і розпізнавання текстової інформації на цифрових зображеннях. На основі отриманих результатів розроблена система контролю доступу автотранспорту згідно з методом розпізнавання номерних знаків автомобілів, яка складається з мікроконтролерного блоку керування шлагбаумом, сервера, конвергентної мережевої інфраструктури для обслуговування IP-камер з підтримкою технології Power over Ethernet, що забезпечить передачу живлення і даних по одному кабелю від мережевого комутаційного обладнання. Надані рекомендації, щодо розрахунків роздільної здатності камер з врахуванням ширини проїзду та застосуванню серійних IP-камер відеонагляду виробництва Axis, які завдяки відкритій платформі Axis Communications – ACAP дають змогу розробникам розробляти власне покращене програмне забезпечення та реалізовувати в серійних IP-камерах Axis. На базі цієї інтеграції було вибрано спеціалізоване програмне забезпечення NumberOk для розпізнавання автомобільних номерів в розробленій системі контролю доступу автотранспорту з розв’язанням наступних задач: розпізнавання автомобільних номерів та керування доступом автотранспорту на територію з подальшим занесенням в базу даних, визначення напрямку руху автомобілів, формування звітів за заданий проміжок часу. Ключові слова: розпізнавання символів, номерний знак автомобіля, алгоритми морфології, сегментація, Matlab, ІР-камера, конвергентна мережа. Перелік використаних літературних джерел: 1. Dhar, P., Guha, S., Biswas, T. and Abedin, M.Z., 2018, February. A system design for license plate recognition by using edge detection and convolution neural network. In 2018 International Conference on Computer, Communication, Chemical, Material and Electronic Engineering (IC4ME2) (pp. 1-4). IEEE. https://doi: 10.1109 / IC4ME2.2018.8465630 2. Shan Du, M Ibrahim, M Shehata and Wael Badaway,”Automatic License Plate Recognition : A State –of –the-Art- Review, IEEE Transsaction on Circuit and System for Video Technology, Vol 23, No, 2, February 2013 February 2013. https://doi: 10.1109/TCSVT.2012.2203741.