Графічна мова інфографіки в дизайні науково-популярної анімації
Автор: Гоменюк Анна Олегівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ до магістерської роботи Гоменюк А. О. «Графічна мова інфографіки в дизайні науково- популярної анімації » Робота присвячена теоретичним та практичним аспектам використання технології інфографіки та анімації для візуалізації навчального контенту. У статті узагальнено та систематизовано відомості про візуалізацію, представлено опис технології анімаційних відео, інфографіки та їх застосування в навчально-педагогічній діяльності, алгоритм роботи над створенням анімаційних сюжетів. Також подано експлікацію поняття «навчальна анімація» як багатопланове і структурне поняття, у якому подання інформації відбувається через зображення, через певні асоціативні форми, композиції, через художні елементи, через діаграми, через графіки, через графічні об’єкти, через співвідношення між предметами та фактами в часі та просторі, через демонстрацію певних тенденцій у різних галузях. Функції, що виконує науково-популярна анімація: інформативна, асоціативна, генерація інформації, її передача, мотивація до навчання, фокус уваги на ключовій інформації, показ поверхневих та глибинних зв’язків між об’єктами, сприяння фіксації та зосередженню на інформації, що є ключовою, сприяння запам’ятовуванню інформації, спонукання до самостійного засвоєння інформації. В роботі представлений вплив анімації на навчальних процес, що дозволить створити більш цікавий для дітей навчальних контент та спосіб передачі важкої, незрозумілої інформації простим методом. Також наведено способи застосування анімації. Актуальність теми дослідження обумовлена тим, що на сьогоднішній день недостатньо висвітлена тема впливу анімації на дітей та їхнє сприйняття інформації у навчальному процесі в Україні. Також визначено фахівцями, що є потреба у покращенні передачі інформації за допомогою інфографіки та анімації для ліпшого сприйняття та засвоєння дітьми. Адже, досліджено, що сучасне покоління дітей набагато краще сприймає графічні образи, ніж текст, тому інфографіка та анімація складних процесів, явищ і т.д. має стати пріоритетом для освітніх закладів. На мою думку, напрям науково-популярної анімації має багато цікавих та креативних рішень, які могли б зацікавити сучасного школяра. Анімація набуває подальшого розвитку, з’являються нові тенденції і нові технології, які тільки сприяють вирішенню цієї проблеми. Тому хочу звернути більше уваги на обрану тему, адже вона є досить перспективним та сучасним напрямком для освітнього процесу в Україні. Об’єктом дослідження тенденції створення сучасної анімації, типи інфографіки та візуальної комунікації, їх застосування у навчальному процесі. Предметом дослідження графічна мова інфографіки в анімаційному дизайні Метою дослідження виявити сучасні тенденції використання інфографіки в анімаційному дизайні. Визначити зміст графічної мови та розробити принципи використання в анімаційному дизайні пізнавальних сюжетів Відповідно до мети визначено такі завдання дослідження: Виявити напрямки та сучасні тенденції в анімаційному дизайні. Визначити типи та форми інфографіки в графічних композиціях. Виразити принципи використання конструкції мови в анімаційних сюжетах. Сформулювати положення дизайн-програми висвітлення пізнавальних сюжетів в анімаційних продуктах. Розробити пропозицію науково-популярної анімації з урахуванням отриманих результатів дослідження. Для досягнення поставленої мети використано наступні методи дослідження: порівняльного аналізу, стадійного аналізу, композиційного аналізу та структурного аналізу, що дозволяє досліджувати анімаційний фільм як ціле – систему та ту, що складається з організованих за певними правилами і законами елементів. Наукова новизна отриманих результатів полягає у вдосконаленні освітнього процесу дітей України за допомогою розвитку інфографіки та анімації. Тому отримання цих результатів має важливе значення як і для наукового розвитку України так і для розвитку освітнього процесу. Практичне значення отриманих результатів полягає у можливості їх використання у навчально-освітньому процесі та в дизайні науково-популярної анімації, вдосконалення навчальних програм та методичних матеріалів. Структура і обсяг роботи: Структура: робота складається з 5 розділів, вступу і висновків. Об’єм – 90 сторінок Рисунків – 47 Таблиць – 6 Кількість використаної літератури – 25 Ключові слова: анімація, навчальний процес, технології візуалізації, інфографіка, навчальна інфографіка, анімаційні технології.