Використання сучасних тенденцій архітектури спеціалізованих освітніх закладів в проєкті дитячої художньої школи у м. Львові

Автор: Гора Ілона Олегівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн архітектурного середовища
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Гора І. О., Воронкова І. С. (керівник). Використання сучасних тенденцій архітектури спеціалізованих освітніх закладів в проєкті дитячої художньої школи у м. Львові. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська Політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Навчитися розуміти, творити та цінувати мистецтво важливо для раннього розвитку дітей. Багато шкіл виключають художню освіту з навчальної програми в обмін на більший акцент на науці та математиці. Художня освіта - це ефективний спосіб навчити критичного мислення, інновацій та навичок візуального навчання маленьких дітей. Ці навички продовжуються протягом усього життя дитини та можуть сприяти більшому успіху в робочій силі. Мистецтво було важливим явищем соціального та культурного середовища, де воно росте, та важливим інструментом вийти за межі себе. Мистецтво могло б забезпечити людям єдність і солідарність та призвести до усвідомлення соціального прямо чи опосередковано. Воно може пояснити релігійні, політичні, економічні та технологічні сторони культури. Розглядаючи мистецтво як необхідність, щоб людина могла усвідомити його і змінити. Об’єкт дослідження - сучасна мистецька школа з різними напрямками розвитку. У цій науковій роботі будуть досліджені та висвітлені фактори, які впливають на позашкільну освіту, та засоби, якими досягається проектування мистецьких центрів Предмет дослідження - Предметом дослідження є простір музичної школи, створений на основі побажань викладачів з Державної музичної школи №?4 та громади міста Львів. Мета роботи: полягає у комплексному аналізі існуючих стратегій проектування закладів і побудови позашкільної освіти. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання: 1. Розробити проектну пропозицію, для будівлі школи мистецтв концертним залом, що передбачає розміщення будівлі школи мистецтв, відкритої громадської площі та учнівського простору, забезпечивши ефективне використання території; 2. врахувати існуючий архітектурний ансамбль кварталу, а також пам’яток архітектури місцевого значення, що межують з ділянкою проектування; 3. врахувати існуючий архітектурний ансамбль кварталу, а також пам’яток. Результати дослідження. Проектна пропозиція будівництва школи мистецтв з концертним залом який складається з комплексу приміщень навчального корпусу школи мистецтв та концертного залу. Пошук найкращих рішень щодо: - містобудівного вирішення розташування школи мистецтв з концертним залом на ділянці з врахуванням вимог історичного середовища та чинних норм і правил; - унікального архітектурного вирішення об’ємної композиції будівлі та фасадних рішень в сучасних трендах з актуальністю на майбутнє; - функціонального та ергономічного планування з врахуванням технологічних вимог планувальної структури навчального корпусу та концертного залу; - якісний компроміс – архітектурна унікальність, співмірний бюджет проекту та технологічна реалізованість рішень. Ключові слова – мистецька щкола, позашкільна освіта, музична освіта, художня освіта, хереографія. Перелік використаних літературних джерел: 1. Власенко В.Л. Социально-культурные условия формирования музыкальной культуры подростков в учрежениях дополнительного образования. Автореферат диссертации… канд. пед. наук. / В.Л. Власенко. – Тамбов, 2010. – 18 с. 2. Дряпіка В.І. Как организовать эстрадный коллектив в школе / В.І. Дряпіка. – К. : НИИ педагогики УССР и КГПИ им. А.С. Пушкина, 1986. – 30 с. 3. Закон України "Про позашкільну освіту" // Відомості Верховної Ради України. – 2000. – № 47. 4. Шостак Г.В. Музика масових жанрів як фактор формування музичної культури підлітків. Автореф. дис. канд. пед. наук / Г.В. Шостка. – К., 1996. – 22 с.