Спільні та відмінні риси позитивного соціального плакату в культурі тоталітарних та демократичних суспільств
Автор: Кагуй Лілія Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ до магістерської роботи Кагуй Л.І. «Спільні та відмінні риси позитивного соціального плакату в культурі тоталітарних та демократичних суспільств» Актуальність дослідження. Обумовлена потребою встановлення конкретних художніх засобів соціального плакату, в період тоталітарного режиму та демократії, для протиставлення цих рис та боротьби проти агітаційного впливу та контролю над свідомістю суспільства. Об’єкт дослідження. Соціальний плакат тоталітарних та вільних суспільств. Предмет дослідження. Проектно-художні засоби виразності соціального плакату тоталітарного режиму та демократичного суспільства. Межі дослідження: соціальний плакат другої половини ХХ – ХХІ століть. Мета роботи. Встановити відмінні та спільні риси у засобах графічного вирішення соціальних плакатів тоталітарних та вільних суспільств. Відповідно до мети визначено такі завдання дослідження: Дослідити наукові та інші джерела пов’язані з соціально-агітаційною продукцією та значення соціального плакату як одного з засобів впливу на життя та розвиток суспільства. Розробити методи дослідження соціального плакату періодів тоталітарних та демократичних суспільств. Проаналізувати аналоги соціально-агітаційного плакату даного періоду та їхні художні засоби як інструменти впливу на суспільство. Окреслити систему наукових поглядів на розбіжності у способах стилізації соціального плакату тоталітарних та вільних суспільств. Розробити ефективну серію соціальних плакатів, направлених проти тоталітарного режиму, як методу контролю над свідомістю суспільства. Для досягнення поставленої мети використано наступні методи дослідження: Метод емпіричного пізнання, метод спостереження, методи теоретичного, історико-культурного та стилістичного, художнього та біографічного аналізів, метод культурологічного аналізу і синтезу та аналітично-систематичний метод. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні спільних та відмінних рис плакатно-агітаційної продукції у тоталітарних та вільних суспільствах. Практичне значення результатів дослідження полягає можливості застосовувати їх у графічному вирішенні соціальних плакатів плакату пов’язаних із тематикою звільнення від впливу психологічних прийомів візуальної культури тоталітарного характеру. Структура роботи. Робота складається із змісту, вступу, п’яти розділів, висновків, списку використаної літератури та додатків. Об’єм – 105 Додатків – 4 Кількість використаної літератури – 112 Ключові слова: плакат, тоталітарний режим, демократія, агітаційна продукція, Радянський Союз, суспільство.