Декоративно-монументальне мистецтво в дизайні інтер’єрів закладів громадського харчування

Автор: Павлик Оксана Михайлівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ До магістерської роботи Павлик О. М. «Декоративне-монументальне мистецтво в дизайні інтер’єрів закладів громадського харчування» Національний університет «Львівська політехніка» У дипломному дослідженні йдеться про роль декоративно-монументального мистецтва у формуванні дизайну інтер’єрів закладів громадського харчування. Адже декоративно-монументальне мистецтво тривалий час у процесі розвитку та становлення є єдиною формою вираження емоційного відношення людини до світу. Розраховане на сприйняття насамперед зором, так і на дотик, що виступає частиною гармонійного предметного середовища. Вироби декоративно-монументального мистецтва, перш за все створені задовільняти естетичні потреби людини, а також виступають стилістичним засобом при формуванні дизайну інтер’єрів. Завдання декоративно-монументального мистецтва полягає в тому, щоб розкрити і виявити подібні риси інтер’єру, наситити його художнім змістом, акцентувати позитивні якості і проявити їх естетично. Зв’язок архітектури і пластичних мистецтв формує композицію, обумовлює характер декоративних елементів, вибір кольору і матеріалу. На даний час існує велика кількість видів декоративно-монументального мистецтва, до них належать: фреска - одна з найдавніших технік художнього розпису стін водяними фарбами по сирій штукатурці; вітраж - картини або візерунки зі шматочків кольорового скла, з’єднаних між собою смужками; мозаїка - це художній прийом, який використовує малі частини кераміки чи іншого матеріалу, щоб створити ціле зображення або предмет. Маркетри - мозаїка по дереву. Сграффіто - зіскрібання або процарапування різнокольорових шарів гіпсу. Гобелен - це щільна жакардова тканина, буває ручної роботи та верстатна. Панно зі скла, кераміки, дерева та металу. Скульптура - тривимірні предмети. Класифікується, як кругла скульптура, рельєф, барельф та горильєф. У зв’язку з технологічним проривом з’являється новий термін - цифрове мистецтво, який дозволяє застосування художниками комп’ютерних технологій в творчому процесі створення творів. Термін «цифрове мистецтво» застосовуєься до художніх творів, створених не в традиційних техніках, відскановані зображення або створені з використанням сучасних медіатехнологій, способом рендеринга, або імітація художніх інструментів в комп’ютерному зображенні. Серед напрямів, які постають як декоративно-монументальна творчість в сучасному образотворчому мистецтві є вуличне мистецтво стріт-арту – графіті, мурали - це великі малюнки на стіні, а також стікери - спеціально виготовлені настінні наклейки, постери - плакати, а також роботи, виконані за трафаретом, різні скульптурні інсталяції, 3D-арт. В інтер’єрі закладів ресторанного господарства роботи декоративно-монументального мистецтва повинні створювати єдиний образ і підлягати стилістичному поєднанню основних засобів дизайнерської та художньої виразності інтер’єру, а саме меблів, освітлення, оздоблювальних матеріалів. У публічних інтер’єрах слід використовувати твори монументально-декоративного мистецтва, оскільки вони призначені для вираження основних ідей часу і вимагають уваги громадськості. До засобів вираження декоративно-монументального мистецтва в закладах громадського харчування можна віднести: матеріал, з якого виготовлений виріб, його характеристики та технологічні методи обробки; форма, текстура та колір. Разом вони створюють художній образ твору. І перше з правил, яких потрібно дотримуватися при створенні твору - цілісність композиції, взаємна узгодженість елементів композиції, закон рівноваги, симетрія та асиметрія. Кожен елемент повинен мати відношення до загальної форми та підпорядковуватися їй. Ще одним важливим засобом для формування цілісного образу декоративно-монументального твору в інтер’єрі - є застосування принципів гештальту. Принципи гештальту - це спроба описати те, як люди сприймають візуальні елементи, коли застосовуються певні засоби або умови. Структура і обсяг роботи: складається з 5 розділів, вступу та висновків, об’єм - 99 стор., фото - 43, кількість використаної літератури - 43 Ключові слова: декоративно-монументальне мистецтво, заклади громадського харчування, композиція, інтер’єр, художній образ, засоби мистецтва. Прелік посилань Cherkes, B., Linda, (2019) S. Rebirth of Multicultural Identity in Public Spaces of Lviv. doi:10.1088/1757-899X/471/7/072019