Особливості управління фінансовими ресурсами в закладах загальної середньої освіти в умовах змішаного навчання
Автор: Дуб'юк Наталія Богданівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління навчальним закладом
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ Дуб’юк Н.Б., Козловський Ю.М., Особливості управління фінансовими ресурсами в закладах загальної середньої освіти в умовах змішаного навчання. Розширений реферат Робота на здобуття кваліфікаційного рівня магістра за спеціальністю 073 «Менеджмент» спеціалізації «Управління навчальним закладом», Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Робота складається з вступу, 3-х розділів, висновків, списку літератури з 43 найменувань і 10 додатків. Обсяг роботи – 95 сторінок (з них 80 основного тексту), 2 рисунки, 6 таблиці. У роботі розглянуто теоретичні основи та особливості функціонування механізму фінансового забезпечення діяльності ЗЗСО. Запропоновано шляхи удосконалення планування та фінансування видатків, які засновані на впровадженні моделі фінансування та розширенні автономії закладів загальної середньої освіти. Означено, що посилення фінансової автономії ЗЗСО та введення методу фінансування зможе забезпечити: підвищення ефективності використання державних фінансових ресурсів в системі загальної середньої освіти; здійснення переходу від принципу утримання освітньої установи та фінансування мережі освітніх установ до принципу фінансування освітніх потреб та надання освітніх послуг кожному учневі (вихованцю); самостійність закладів у плануванні та використанні фінансових ресурсів та покращення фінансово-економічного становища найбільш ефективно працюючих закладів; вирівнювання умов здійснення освітніх процесів та зменшення до мінімуму суб’єктивних факторів розподілу бюджетних коштів. Мета роботи – з’ясувати аспекти механізму фінансування закладів загальної середньої освіти в умовах змішаного навчання та фінансової автономії. Предмет дослідження: особливості використання змішаних форм навчання у процесі здобуття закладом загальної середньої освіти фінансової авсономії. Об’єкт дослідження: механізм фінансування закладів загальної середньої освіти в умовах змішаного навчання. В роботі розглянутий процес становлення автономії закладу загальної середньої освіти (школи), як стратегії децентралізації середньої освіти з врахування досвіду розвинутих європейських країн. Виділені переваги та недоліки, з якими може зіштовхнутисяшкола на шляху до фінансової автономії. Робота містить результати дослідження сутності та перспектив розвитку фандрайзингу в Україні. Розвиток національної економіки України здійснюється в умовах великої різниці між наявним інтелектуальним потенціалом та його конкретної реалізації. Автор узагальнила визначення фандрайзингу. Робота містить авторський вибір дефініції "фандрайзинг". Це професійна діяльність щодо мобілізації фінансових та інших ресурсів з різноманітних джерел для реалізації соціально значущих і науково-дослідних неприбуткових проектів. Така діяльність вимагає спеціальних знань та навичок фандрайзера. Професійна думка такого фахівця може вплинути на прийняття позитивного рішення донора. Сьогодні фандрайзинг в Україні не може виступати організованим інструментом соціальної допомоги через відсутність наукових досліджень і розробок в даній галузі. Стихійний процес надання коштів пов’язаний з емоційними мотивами. Категорії донорів не структуровані. Система управління повинна базуватись на ефективному механізмі залучення та перерозподілу коштів і інших ресурсів тим, хто їх потребує. Основні рівні такого управління – це інформаційний, науковий, технологічний з чітко визначеним механізмом контролю. Діяльність фандрайзера – це не випрошування грошей. Головна мета фандрайзера – розробка комплексу дій, заходів, прийомів у поєднанні з ефективними методами. Такі методи грунтуються на синергетичних знаннях і навичках у багатьох сферах: менеджменті, маркетингу, стратегічному плануванні, зв’язках з громадськістю, проектній діяльності, фінансах, правовому регулюванні тощо. Проведені дослідження дозволяють зробити висновок, що для розвитку фандрайзингу в Україні потрібно створити сприятливі умови як з боку держави, так і з боку суспільства. Належна міцність та сталість громадських організацій залежить від їх спроможності щодо отримання широкої соціальної підтримки громадського руху, волонтерів та донорів. Aспектами змішаного навчання – нової парадигми сучасної системи освіти, що набуває актуальності у зв’язку з швидким розвитком новітніх інформаційних та хмарних технологій. Показано на підставі аналізу літературних джерел методичні особливості різних моделей застосування змішаного навчання. Ключові слова: реформування школи, автономія управління, децентралізація, заклади загальної середньої освіти, фінансове забезпечення, фандрайзинг, фінансова автономія, змішане навчання. Список використаних джерел: 1. Мінс Б. , Tямa, І., Mарфі. Р. (2010, Серпень). Оцінка практики, що базується на доказах в Інтернет-навчанні: мета-аналіз та огляд досліджень онлайн-навчання. 2. Ларі Бівальський, Давід Меткал,Змішане навчання: Інтеграція знань, продуктивності, підтримки та онлайн-навчання, 2003 by HRD Press, Inc. 3. Міхарес Ілліана. Змішане навчання: чи отримуємо ми найкраще з обох світів? Огляд літератури для EDS[Електронний ресурс]. URL: http://elk.library.ubc.ca/bitstream/handle/2429/44087/EDST561-LRfinal1.doc.docx?sequence 4. Річардс Гріф. Університет Атабаска. Навчальна аналітика: на шляху до розумної освіти [Електронний ресурс]. URL:http://distant.ioso.ru/seminar_2016/conf.htm 5. Фещенко А.В. Социальные сети в образовании: анализ опыта и перспективы развития [Электронный ресурс] // Открытое и дистанционное образование. 2011. № 3. С. 44-50. URL: http://huminf.tsu.ru/jurnal/ files/vol7/feschenko.pdf . 6. Біницька К. Організація позабюджетного фінансівання шкіл на основі фандрайзингової діяльності/ОСВІТОЛОГІЯ, OSWIATOLOGIA, №4, 2015 7. Бусленко, Б. В. Фандрайзинг неприбуткових організацій в Україні [Електронний ресурс] / Б. В. Бусленко. – Режим доступу :http://www.rusnauka.com/1_NIO_2014/Economics/4_155397.doc.htm. 8. Корнишова М.О., “Діяльність НУО як фактор побудови громадянського суспільства в Україні: проблеми та перспективи” 9. Чернявська, О. В. Фандрайзинг [Текст]: навч. посіб. / О. В. Чернявська, А. М. Соколова. – К. : Центр учбової літератури, 2013. – 188 с.Центр учбової літератури, Київ, Україна. 10. t:http://polis.oa.edu.ua/article/students/2011/.doc 11. www.mon.gov.ua 12. www.unesco.org/ii