Особливості управління навчальною діяльністю студентів першого курсу під час пандемії
Автор: Павлик Святослав Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління навчальним закладом
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ Павлик С. І. Особливості управління навчальною діяльністю студентів першого курсу під час пандемії (Матеріально-технічне забезпечення на базі НУ «Львівська політехніка»). Робота (рукопис) на здобуття кваліфікаційного рівня магістра за спеціальністю 073 «Менеджмент» спеціалізації «Управління навчальним закладом», Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Робота складається зі вступу, 3-х розділів, висновків, списку літератури з 82 найменувань і 4 додатків. Обсяг роботи – 128 сторінок (з них 90 сторінок основного тексту). Навчання у вищих освітніх закладах освіти з початком пандемії COVID – 19 змінило формат , а саме відвідуванню університетських аудиторій прийшло дистанційне навчання, що пропонує онлайн навчання за спеціальною програмою. Насправді, дистанційне навчання – це нове явище в освіті, проте так глобально не застосовували ніколи. З появою таких прогресивних змін в освіті змінились як завдання так і спосіб самого навчання. Найважче приходиться студентам першого курсу. Адже адаптація до нового середовища, сприйняття нових можливостей та влиття студента в навчання відбувається через спеціальні програми, які пропонує адміністрація закладу. На базі таких змін виникло багато проблем в управлінні навчання студентів, оскільки це відносно новий формат навчання у вищих закладах освіти, тому через відсутність досвіду педагоги стикаються з проблемами. Завданням викладачів є контролювати та навчати студентів, подавати найдоступніше матеріал та приймати студентські роботи. Магістерська кваліфікаційна робота присвячена розкриттю особливостей управління навчальною діяльністю студентів першого курсу під час пандемії. В роботі здійснено аналіз теоретико-методологічних засад управління навчальною діяльністю студентів першого курсу під час пандемії. На основі цього розкрито основні засади дистанційного управління навчальною діяльністю студентів першого курсу навчання, специфіку та основні завдання даного типу навчання. Описано та узагальнено міжнародний досвід дистанційного навчання та його використання в управлінні навчальною діяльністю студентів першого курсу під час пандемії на основі аналізу науково-педагогічної та управлінської літератури. В роботі обґрунтовано модель організації дистанційного навчання для студентів першого курсу в період пандемії. Описано дидактичні особливості дистанційного навчання студентів першого курсу, розкрито спосіб проведення зі студентами контрольних та інших заходів у дистанційному форматі . Об’єкт дослідження: управління навчальною діяльністю студентів першого курсу. Сфера дослідження: управління навчальною діяльністю студентів першого курсу під час пандемії. Мета дослідження полягає у виявленні та обґрунтуванні особливостей управління навчальною діяльністю студентів першого курсу під час пандемії. Викладачі Національного університету «Львівська політехніка» у своїх дослідженнях щодо теми зазначеної вище описували види та типи безкоштовних систем дистанційного навчання, які можна використовувати в вищих освітніх закладах. За результатами дослідження можна сказати, що навчання студентів першого курсу в час пандемії – достатньо складний процес, який потребує багато зусиль зі сторони викладача та правильно продуманої на перед системи організації навчальної діяльності. Пандемія коронавірусу виявилась складним випробовуванням для української системи освіти: є студенти, які не мають можливості виходити на зв’язок через освітні платформи, є викладачі, яким важко в умовах швидкого впровадження нових форм навчання засвоїти «ази» викладання онлайн - програм. Проте, дистанційне навчання – це один із способів організації навчання за межами освітнього закладу, який передбачає навчання відповідно до визначених програм за допомогою освітніх інтернет – платформ. Найважливішим у такій діяльності є вміння управляти такою системою навчання. Проаналізувавши практику використання дистанційного навчання в час пандемії за кордом дійшли висновку, що викладачі навчились правильно організовувати навчальну діяльність студентів перших курсів при умові, що вміли управляти системою навчання та чітко називали задання та цілі перед здобувачами освіти. Ключові слова: навчальна діяльність, пандемія, дистанційне навчання, вищий освітній заклад, управління. Список використаних джерел: 1. Джавала Л. Впровадження новітніх методів дистанційного навчання в системі освіти / Любомира Джавала // Інноваційні комп’ютерні технології у вищій школі : матеріали 4-ої Науково-практичної конференції, 20–22 листопада 2012 року, Львів / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – С. 46–49. – Бібліографія: 3 назви.http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/18722/1/11-46-49.pdf 2. Думанський Н. Вибір безкоштовної системи дистанційного навчання для вищого навчального закладу / Нестор Думанський // Інформація, комунікація, суспільство 2015 : матеріали 4-ої Міжнародної наукової конференції ІКС-2015, 20–23 травня 2015 року, Україна, Львів, Славське / Національний університет "Львівська політехніка", Кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – С. 256–257. – Бібліографія: 2 назви.http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/33273/1/121-256-257.pdf 3. Крейдун Н. П. Управління навчальною діяльністю студентів: психологічний аспект / Надія Петрівна Крейдун, Наталія Анатоліївна Маєвська // Управління в освіті : збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції, 14–16 квітня 2011 року / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти [та інші]. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – С. 153–154.http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/20444/1/90-Kreydun-153-154.pdf 4. Маєвська Н. А. Психологічні проблеми управління навчальною діяльністю студентів / Наталія Анатоліївна Маєвська // Управління в освіті : збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції, 14–16 квітня 2011 року / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти [та інші]. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – С. 176–177.http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/20329/1/106-Mayevska-176-177.pdf 5. Ноздріна Л. В. Управлінняінноваційнимипроектамизапровадженнядистанційногонавчання у ВНЗ (досвід ЛКА) / Л. В. Ноздріна // ВісникНаціональногоуніверситету "Львівськаполітехніка". – 2010. – № 684 :Проблемиекономікитауправління. – С. 7–9. – Бібліографія: 2назви. http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/18755/1/3-7-9.pdf 6. Полотай О. Передумови освітнього проекту запровадження дистанційного навчання у вищому навчальному закладі / Орест Полотай // Інноваційні комп’ютерні технології у вищій школі : матеріали 4-ої Науково-практичної конференції, 20–22 листопада 2012 року, Львів / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – С. 54–59. – Бібліографія: 3 назви.http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/18724/1/13-54-59.pdf 7. Проць І. М. Дистанційне навчання-нова альтернатива чи виклик? / І. М. Проць, Т. І. Ямкова // Захист прав і свобод людини та громадянина в умовах формування правової держави : збірник тез ІХ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 30 травня 2020 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. — С. 304–305. — (Свобода ЗМІ і свобода слова та психологічні аспекти в контексті захисту прав і свобод людини та громадянина в умовах формування правової держави).http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/53881/2/2020_Prots_I_M-Dystantsiine_navchannia_304-305.pdf Храбуст С. Освітні сайти як нові методи дистанційного навчання / Софія Храбуст, Світлана Лісіна // Інформація, комунікація, суспільство 2020 : матеріали 9-ї Міжнародної наукової конференції, 21–23 травня 2020 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. — С. 85–86. — (Бібліотечна, архівна та музейна діяльність в умовах розвитку інформаційного суспільства).http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/52742/2/2020_Khrabust_S-Osvitni_saity_yak_novi_metody_85-86.pdf