Модель Чакотіна як інструмент впливу на аудиторію телепередач (на прикладі «#@)₴?$0 з Майклом Щуром», «Свобода слова Савіка Шустера», «Один за всіх» за 2020рік).

Автор: Біржак Марина Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Біржак М.В., Білограць Х.Р.(керівник). Модель Чакотіна як інструмент впливу на аудиторію телепередач (на прикладі "#@?$0 з Майклом Щуром", "Свобода слова Савіка Шустера", "Один за всіх" за 2020рік). Магістерська кваліфікаційна робота. - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Питання сучасних вимог до медійного комунікативного ринку, на прикладі телепередач, відзначається важливістю налагодження та розвитку у сфері телевізійної журналістики як складової загальної павутини соціальної комунікації. Головною метою телепередач є інформування та пояснення громадськості загальнозначущих соціальних питань, проблем та тенденцій. Ефективність такого інформування можлива лише за умови збільшення зусиль задля активізації роботи над пошуком шляху вдоволення потреб соціуму за допомогою інформативно-комунікаційних зв’язків. Сьогодні ми активно спостерігаємо як медійний комунікаційний ринок з неабияким успіхом стає впевненим фаворитом для переважної кількості активних споживачів інформаційної арени. Телебачення має доволі значний перелік методів впливу та залучення уваги глядача. Однак, можемо стверджувати, що такий ефект був досягнутий завдяки вдало підібраній моделі комунікації, беручи до уваги особливості якої, здійснюється пошук цінностей та «больових точок» аудиторії з метою налагодження загальної павутини соціальної комунікації. Тому, саме тенденція до пошуку, дослідження та аналізу цінностей та потреб своєї аудиторії допомагає прикути до себе увагу широких глядацьких мас з метою ефективної реалізації впливу на останніх. Отже, опираючись на теоретичні засади моделі пропаганди, маємо змогу розглядати складові елементи специфіки комунікації телепередач, характеризуючи кожну присутню функціональну одиницю. В даний час існує безліч відомих теорії комунікації моделей здійснення та реалізації процесу комунікування, що базуються на розумінні природи та характерних особливостей феномену комунікації у повсякденному житті, однак не всі з них можемо назвати ефективними. Важливе місце в медійній журналістиці займає комунікаційна модель Чакотіна, яка окреслює фундаментальну основу ефективного комунікаційного процесу як ціннісно-потребний апарат глядача. Сьогодні, в умовах, за яких сучасний телеглядач має величезний вибір серед запропонованої йому інформації та телепередач, з метою здійснення ефективної інформаційної політики, представники мають звернути увагу не лише на наявність певного переліку потреб своєї цільової аудиторії, але й якість задоволення цих потреб. Об’єкт дослідження - а) модель пропаганди Чакотіна; б) 312 респондентів, які складають вибірку опитування і проектують українську аудиторію телепередач. Предмет дослідження - кількісні дані про вподобання та цінності українського глядача у виборі телепередач, а також рейтинги останніх як показник якісної організації і структуризації подачі інформації у контексті медійного комунікативного ринку. Мета дослідження - провести дослідження, що зможе допомогти виявити цінності сучасної української аудиторії, що під час дослідження допоможе нам у створенні рекомендації для підвищення рівня якості сучасного комунікативного процесу. У магістерській роботі досліджуються місце та роль моделі Чакотіна у комунікаційному процесі у широкому розумінні та з позиції професійної компетенції журналіста безпосередньохарактерні ознаки, риси та фактори впливу на аудиторію у вибраних телепередачах. З’ясовуються кількісні дані про орієнтацію українського глядача у виборі телепередачі. Також розглядаються професійні проблеми журналіста у процесі створення медіапродукту. У результаті виконання роботи було з’ясовано, опираючись на думку опитаних нами респондентів, що сьогодні телепередачі як елемент ЗМІ не є на достатньо авторитетному рівні, незважаючи навіть на його масштабність, тому, вважаємо, необхідно поміркувати над шляхами вирішення такої проблеми. Ключові слова – комунікація, пропаганда, модель Чакотіна, вплив на аудиторію, цінності та потреба.