Організація освітнього середовища учнів початкової школи
Автор: Вачко Юлія Степанівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління навчальним закладом
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: РОЗШИРЕНА АНОТАЦІЯ Вачко Ю. С., Швай Р.І. “Організація освітнього середовища учнів початкової школи” Магістерська робота. - Національний університет “Львівська політехніка”, Львів, 2020. Розширений реферат Об’єкт дослідження - освітнє середовище учнів у початковій школі. Мета дослідження: дослідити поняття «навчальне середовище» як момент для вдосконалення навчального процесу; перевірити, чи ефективні методи та програми для дітей у початковій школі для оновлення освітнього середовища. На систему освіти впливає середовище соціальних груп, які її змінюють. Ця система освіти повинна передбачати майбутнє та бути готовою до викликів. Нові підходи до системи освіти викликають багато суперечок. Система освіти переважно консервативна. Зміни в ній - рідкісні, до того ж революційні перетворення трапляються ще набагато рідше. Як правило, зміни стають подібними до реформ, які ніколи не закінчуються [7]. В наш час зміни настільки важливі. Але, на жаль, не всі об’єкти вивчення готові до цих змін. Початкова школа - це перший крок до дорослого життя учнів. У більшості випадків вони не розуміють, з чим вони зіткнуться протягом наступних років. Навчальний процес у початковій школі полягає у використанні особистісно орієнтованого навчання. Створення індивідуального освітнього інформаційного простору для учня покращить якість освіти та пристосовує випускника школи до сучасних викликів інформаційного суспільства [5] . Особисте навчальне середовище є індивідуальним і певною мірою залежить від кінцевої мети. Вчитель повинен вивчити смаки та захоплення учнів. А після цього він / вона може проаналізувати, який навчальний процес буде кращим. Системний підхід - це ще один тип, який полягає у розгляді предмета та об’єкта пізнання у взаємозв’язку та взаємозалежності, дозволяють виявити та забезпечити повноту компонентів різних систем. З реалізацією системного підходу взаємодія між суб’єктом та об’єктом пізнання набуває чинності, оскільки орієнтована на оволодіння справжніми знаннями об’єкта на основі знань про його окремі властивості, характеристики, розкриття його внутрішньої структури, з’ясування його місця і роль у системі, що включає об’єкт пізнання як систему, що визначає зв’язки об’єкта пізнання із зовнішнім середовищем [2]. Для практичної реалізації естетичного виховання були використані авторські методи, а саме: створення педагогічних програмних засобів «Образотворче мистецтва» з метою синтезу вербальної, зорової, звукової та рухової інформації, поєднання різних форм візуалізації [4]. Це час, коли діти можуть показати себе та свої почуття та смаки. Вони можуть розслабитися і описати свої емоції на папері. Аналізуючи статтю В. Вихруща та Ю. Козловського, ми побачили, що перші два роки початкової школи - це спілкування в колективі. Учні дізнаються про навколишній світ та розвивають творчі здібності. Саме такий підхід до навчального процесу без руйнування психіки та великих навантажень. Діти готові до школи тому, що вони активно спілкуються з дорослими, які емоційно інвестують у них протягом декількох років; звикли до встановлених процедур і ритму діяльності. Саме ці фактори, а не результати оцінки успішності, є ключовими показниками готовності до школи [1]. Вчитель повинен бути як друг для дітей, яким вони можуть довіряти і знати, що вони перебувають у безпечному місці. Ми можемо спостерігати різні типи патології, що існують у нашому світі, такі як агресія та знущання. Антипедагогіка - це нова ситуація, пов’язана з переходом від педагогічного примусу до свободи [6]. Школи також можуть стикатися з насильством серед школярів, що є головною проблемою сьогодні. Це впливає на навколишнє середовище в класі і відповідно в школі. Тому сучасна школа повинна виконувати нові соціальні та освітні функції, завдяки мінімізації негативного впливу навколишнього середовища на учнів [3]. Ключові слова: діти, особисте навчальне середовище, системний підхід, методи розвитку художніх смаків, канадська шкільна освіта, насильство в освітньому середовищі. Список літератури. 1. Вухрущ В., Козловський Ю. Проблема готовності до шкільного навчання у стратегії неперервонї освіти Канади// Актуальні питання гуманітарних наук. - 2019. - Вип. 25. - С. 193-197. 2. Вихрущ В. Парадигмальність процесу організації навчально-пізнавальної діяльності учнів у контексті різних підходів/Віра Вихрущ// Педагогічний дискус. - 2017. - Вип. 22. - С. 35-41. 3. Лесько Н. Захист дітей від насильства в освітньому середовищі України// Національний юридичний журнал:Теорія і практика. - 2017. 4. Мичка-Левченко Ю. Розробка художнього смаку учнів початкової школи засобами навчального медіа-комплексу:теоретичні та методичні підходи// Освітній простір України. - 2019. Том 17. - С. 352-358. - DOI: 10.15330. 5. Химиця Н., Морушко О. Використання можливостей персонального навчального середовища у навчанні учнів// Вісник Національного університету"Львівська політехніка". Інформатизація вищого навчального закладу. - 2018. - № 903. - С. 34-41. 6. Швай Р. Аксіоцентризм, пайдоцентризм та сучасний освітній процес // Молодь та ринок. - 2019. - №5 (172). - С. 17-22 7. Roksolyana Shvay, Yana Misiura. Development of the learning model of innovative personality//Ukrainian Journal of Education Research. – 2017. – V. 2. - №1. P. 33-36