Державні послуги як різновид діяльності органів публічного управління

Автор: Пірко Орися Андріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Правознавство
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Пірко О. А., Остапенко О. І. (керівник). Державні послуги як різновид діяльності органів публічного управління (тема магістерської роботи). Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Актуальність вивчення адміністративних послуг зумовлені практичною необхідністю ефективного їх надання фізичним і юридичним особам у процесі діяльності державних службовців та дослідницькою потребою визначення сутнісних ознак цих послуг для подальшої їх класифікації, стандартизації та формування реєстрів послуг. Основним завдання формування публічної адміністрації в Україні за європейським зразком є вироблення принципів служіння держави перед громадянами. Кожен громадянин, що звертається до органу публічної адміністрації, є не прохачем, а клієнтом, будь-яке звернення особи не може розцінюватися як обтяжливе для органу публічної адміністрації чи його посадової особи [1, с. 32]. Ефективне і вільне здійснення прав людини, формування системи виконавчої влади, яка стане близькою до потреб і запитів людей, а головним пріоритетом її діяльності стане служіння народові та національним інтересам, є одним з головних ознак демократичного суспільства і правової держави [2, с. 125]. Актуальність питання дослідження адміністративних послуг також підтверджується, що адміністративні послуги необхідно досліджувати для поліпшення якості надання та задоволення потреб як населення, так і держави. Відсутність єдиного огляду на категорію «адміністративні послуги» зумовлює її доктринальний аналіз, враховуючи наявність широкої палітри трактувань учених з галузі державного управління, а також юристів-адміністративістів, політологів та представників інших наукових галузей [3, с. 2]. Саме тому головним завдання нової адміністративно-правової доктрини є забезпечення спрямованості адміністративного права на пріоритет прав фізични0445 і юридичних осіб, забезпечення дотримання конституційних принципів у всіх без винятку сферах суспільного життя та остаточна відмова від застарілих догм радянського адміністративного права, яке було орієнтоване, перш за все, на задоволення потреб держави [4, с. 146]. Для досягнення мети адміністративної реформи також має бути запроваджено і завдання запровадження нової ідеології функціонування виконавчої влади і місцевого самоврядування як діяльності щодо забезпечення і реалізації прав і свобод громадян, надання державних та громадських послуг [5]. Об’єкт дослідження – суспільні відносини з надання адміністративних послуг, учасниками яких є органи публічного управління з однієї сторони та фізичні і юридичні особи – з іншої сторони Предмет дослідження – діяльність органів публічного управління, а зокрема їх завдання, повноваження та принципи діяльності у частині надання держаних послуг. Мета дослідження – теоретичний аналіз надання державних послуг органами публічного управління в Україні та обґрунтування шляхів покращення цих послуг. З’ясувавши сутність, зміст адміністративних послуг в Україні та рівень їх надання в нашій державі, можна дійти висновку, що рівень надання адміністративних послуг потребує вдосконалення, а зокрема вдосконалення законодавства у сфері надання адміністративних послуг. Особливу увагу слід звернути на відсутність законодавчо визначеної відповідальності за порушення правових норм у процесі надання адміністративних послуг. Також існує безліч інших проблем, які не дозволяють ефективно функціонувати системі надання адміністративних послуг, зокрема це недостатнє фінансування органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Вважаємо, що процес вдосконалення надання адміністративних послуг слід розпочати з внесення змін до нормативно-правових актів, які регулюють ці відносини. Ключові слова: адміністративна послуга, державна послуга, муніципальна послуга, публічні послуги, управлінські послуги, органи державної влади, органе місцевого самоврядування, державне управління, освіта, юридична відповідальність. Перелік використаних літературних джерел. 1. Михайлюк Я. Поняття адміністративних послуг та характеристика їх нормативно-правового регулювання. Проблеми адміністративного права. Юридична Україна. 2014. № 6. С. 31-36 2. Аверянов В. Б. До питання про поняття так званих «управлінських послуг». Право України. 2002. № 6. С. 120-127. 3. Тимченко Л. М. Теорія адміністративних послуг: наукові підходи у вітчизняній та закордонній практиці. Публічне адміністрування: теорія та практика. 2017. Вип. 1(17). С. 1-15. 4. Левченко О. В. Поняття та ознаки адміністративних послуг: сучасний погляд на наукові дискусії. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер: Юриспруденція. 2015. № 18 Том 1. С. 146-150 5. Концепція адміністративної реформи в Україні: Указ Президента України від 22 липня 1998 року. Офіційний вісник України. 1999. № 21. 32 с.