Управління розвитком закладу повної середньої освіти
Автор: Дребот-Лабецька Леся Миронівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління навчальним закладом
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ Дребот-Лабецька Л.М., Колодій І.С. (керівник). «Управління розвитком закладу загальної середньої освіти. Магістерська робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширений реферат Станом на сьогодні застосування методів і стратегій, спрямованих на подальший розвиток системи загальної середньої освіти, є одним із важливих завдань. Інновації та освітні технології є життєво важливими факторами вдосконалення системи загальної середньої освіти [1-2]. Реформи останніх років, серед яких – освітня та децентралізаційна реформи, ставлять заклади загальної середньої освіти перед новими викликами. В нових умовах перед закладами загальної середньої освіти стоїть завдання не тільки вижити та функціонувати, а й докорінно змінитись, тобто розвиватись. Управління розвитком закладу загальної середньої освіти набуває важливого значення та стає першочерговою управлінською функцією керівника закладу [5-6]. Об’єкт дослідження– управління розвитком сучасного закладу загальної середньої освіти. Сфера дослідження. Магістерська робота присвячена дослідженню проблеми управління розвитком закладу загальної середньої освіти. Мета дослідження– пошук шляхів сприяння покращенню процесу управління розвитком закладу загальної середньої освітиви. Результати дослідження. У магістерській роботі виконано аналіз теоретико-методологічних засад управління розвитком закладу освіти та здійснено опрацювання методичних аспектів процесу управління розвитком закладу загальної середньої освіти, як сучасної освітньої проблематики. Досліджено, що сучасному стану процесу управління характерний процес децентралізації: перехід від державного до державно-громадського процесу управління. Сьогодні заклади загальної середньої освіти проходять через низку перетворень, викликаних освітньою та децентралізаційними реформами, з огляду на це у магістерській роботі проаналізовано вплив цих реформ на процеси управління розвитком закладу освіти. У роботі здійснено порівняльну характеристику функцій органів управління закладів загальної середньої освіти та виокремлено функції, що здійснюються ними безпосередньо в процесі управління розвитком закладів. Встановлено, що у процесі реалізації стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти приймають участь усі органи управління: засновник, керівник, педагогічна рада та Вищий колегіальний орган громадського самоврядування. Розроблено авторські пропозиції щодо шляхів покращення процесу управління розвитком закладу загальної середньої освіти. На підставі результатів проведеного опитування окреслено прийнятні шляхи сприяння процесу управління розвитком закладу загальної середньої освіти, серед них: можливість втілення власних ідей на практиці, використання вітчизняного та зарубіжного досвіду, інноваційна діяльність закладу, матеріальне стимулювання педагогів. Додано низку власних практичних рекомендацій керівникам та колективам закладів загальної середньої освіти щодо переведення закладу з режиму функціонування в режим розвитку. Ключові слова: управління, розвиток, управління розвитком, заклад освіти, заклад загальної середньої освіти, особливості управління розвитком закладу загальної середньої освіти. Список літератури 1. Козловський Ю.М. Інтеграційні процеси в професійній освіті: методологія, теорія, методики: монографія. Ю.М. Козловський. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 2. Козловський Ю. М., Дольнікова Л. В. Код: 978-966-941-240-9. Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 232 с. 3. Козловський Ю.М., Колодій І.С. Сушенцева Л.Л. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра: навчально-методичний посібник – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 88 с. 4. Колодій І.С. Курс лекцій до навчальної дисципліни «Державна освітня політика» для студентів спеціальності 8.18010020 «Управління навчальним закладом» / укл. І.С. Колодій – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 156. 5. Сікорський П.І. Керівник навчального закладу. Навчальний підручник. – Л. «Сполом», 2016. – 354с. 6. Сікорський П.І. Педагогічний практикум керівника школи. Навчальний посібник. – Львів. Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 472 с. 7. Теоретико-методичні засади професійного розвитку особистості в умовах євроінтеграції процесів: колективна монографія / Ю. М. Козловський, В.Л. Ортинський, В. О. Вихрущ, П. І. Сікорський, Л. Л. Сушенцева, Р. І. Швай, І.С. Колодій, Т. М. Горохівська, Л. В. Дольнікова, О. М. Ієвлєв, М. М. Мищишин, Г. Й. Шевчук, І. М. Ключковська, Т. О. Шаргун, Б. С. Сливка, О. І. Мєдвєдєва. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 336 c.