Проект установки гідроізомеризації реактивного палива
Автор: Гальчак Тетяна Любомирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Хімічні технології палива та вуглецевих матеріалів
Інститут: Інститут хімії та хімічних технологій
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Гальчак Т.Л, Братичак М.М.(керівник). Проект установки гідроізомеризації реактивного палива.. Магістерська кваліфікаційна робота – Національний університет «Львівська політехніка», Львів,2020. Розширена анотація. Магістерська кваліфікаційна робота присвячена розробці установкигідроізомеризації реактивного палива. У даній роботі розглянуто теоретичні відомості такі як гідроочистка і гідро ізомеризація, гідрокрекінг, вибрано каталізатор процесу. Також буде здійснено очищення реактивно палива від таких основних домішок: сполуки сірки та органічні кислоти, які призводять до корозії металів; ненасичені вуглеводні , що знижують антиокислювальну стійкість РП; смолисті і асфальтенові з’єднання що погіршують низькотемпературні властивості, розчинені в РП тверді вуглеводні - парафіни, які підвищують температуру застигання РП і погіршують його низькотемпературну фільтрованість; поліциклічні сполуки, що погіршують низькотемпературні властивості РП та сприяють утворенню смолистих відкладень і нагарроутворень. Розглянуто загальні характеристики процесу гідроізомеризації. Реактивні палива використовуються в повітряно-реактивних двигунах (ПРД), якими оснащена сучасна авіація, тому на сьогодення є дуже важливим споживання цього нафтопродукту, оскільки сучасна авіація постійно розвивається. На сьогодні у світі нараховується близько 2 тис. авіакомпаній, що оперують більш ніж 50 тис. літаків. Світовий об’єм авіаційних пасажироперевезень щорічно збільшується на 4-5%. Проведено технологічний розрахунок основного обладнання і вибір неосновного а саме: піч, теплообмінник, колона, ємність, холодильники, технічне й економічнеобґрунтування методу виробництва; розроблено економічні питання. Проект складається з двох частин: - графічна частина – 6 листів; - пояснювальна записка. В даному дипломному проекту використана література: 1. А.В.Яковлєва, С.В. Бойченко « Застосування біопалив для повітряно-реактивних двигунів з метою покращення їх екологічних характеристик», Авиационно-космическаятехника и технология№ 7 (94) - Національний авіаційний університет, Україна,2012. 2. С.Р. Сергиенко, Б.А.Таимова, Е.И.Талалаев «Високомолекулярныенеуглеводородные соединения нефти», издательство «Наука» - Москва, 1979 Ключові слова: нафта, гідропроцеси, реактивне паливо, гідроочищення, гідроізомеризація.