Дослідження і розвиток інструментарію організування зовнішньоекономічних зв’язків між українськими та німецькими підприємствами
Автор: Борейко Анастасія Дмитрівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Борейко А. Д., Когут У. І. (керівник). Дослідження і розвиток інструментарію організування зовнішньоекономічних зв’язків між українськими та німецькими підприємствами. Магістерська кваліфікаційна робота. - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства ґрунтується на можливості одержання економічних вигод виходячи з переваг міжнародного поділу праці, міжнародних ділових відносин. Це пов’язано з тим, що виробництво певного товару, його збут або надання певного виду послуг в іншій країні має більше переваг, ніж така діяльність всередині країни. Таким чином, міжнародна економічна діяльність здійснюється в тій країні і з тими партнерами, які є найбільш вигідними. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства – це сфера господарської діяльності, пов’язана з міжнародною виробничою і науково-технічною кооперацією, експортом та імпортом продукції, виходом підприємства на зовнішній ринок [1-5]. Інструментарій організування зовнішньоекономічної діяльності визначається загальною стратегією підприємства. Можна вважати стратегію засобом виживання фірми шляхом адаптування до середовища, а структуру – конструкцією, що її підтримує [5-7]. Підприємства, що мають вихід на міжнародний ринок, можуть утворювати у своєму складі міжнародні торговельні фірми або відділи міжнародних економічних зв’язків. Їх організаційна структура залежить, перш за все, від розміру підприємства, обсягу і номенклатури продукції, що експортується та імпортується, а також від ступеня складності продукції, що продається, досвіду міжнародної економічної діяльності, організаційних форм збуту продукції [8]. Цілком очевидно, що змінюються і принципи організування та управління. Менеджмент стає міжнародним. Міжнародний менеджмент вивчає особливості організації управління на підприємствах, які ведуть бізнес в міжнародному масштабі, тобто мають виробничі, збутові та представницькі структури в зарубіжних країнах. Особливість розвитку інструментарію організування на таких підприємствах є поєднання глобального підходу до бізнесу з необхідністю його адаптації до умов приймаючих країн [9-10]. Об’єктом дослідження магістерської кваліфікаційної роботи є теоретичні та практичні аспекти процесу стратегічного менеджменту. Предметом дослідження є Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Карпатські мінеральні води». Метою магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження та розвитку інструментарію організування зовнішньоекономічних зв’язків ТзОВ «Торговий дім «Карпатські мінеральні води». На основі проведених досліджень, слід виокремити основні проблеми, що перешкоджають підвищенню ефективності інструментарію організування зовнішньоекономічних звязків ТзОВ «Торговий дім «Карпатські мінеральні води», а саме: - відсутність сталої конкурентної стратегії ТзОВ «Торговий дім «Карпатські мінеральні води»; - неефективний стиль керівництва за рахунок відсутності необхідної кваліфікації та мотиваційності керівників ТзОВ «Торговий дім «Карпатські мінеральні води»; - низький рівень взаємодії ТзОВ «Торговий дім «Карпатські мінеральні води» із ЗМІ, за рахунок відсутності працівників, які безпосередньо виконували б функції з вдосконалення зовнішньоекономічної діляьності. Тому, було розроблено комплекс проектних заходів із вдосконалення інструментарію організування зовнішньоекономічних звязків є: заміна стратегії, задля забезпечення конкурентоспроможності підприємства; впровадження демократичного стилю керівництва на заміну авторитарного; реорганізація організаційної структури. Запровадження збалансованої системи заходів щодо вдосконалення інструментарію організування зовнішньоекономічних звязків у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Карпатські мінеральні води» призведе до покращення результатів діяльності даного підприємства, збільшенню рівня довіри населення та підвищення рівня конкурентоспроможності. Ключові слова: інструментарій організування зовнішньоекономічних звя?зків, зовнішньоекономічна діяльність, конкуренція, конкурентна політика, Товариство з обмеженою відповідальністю. Перелік використаних літературних джерел: Князь С.В., 2016. Підприємництво, торгівля та біржова діяльність: організаційно-методичні аспекти. Навч. Посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки. Юхименко П.І. 2020. Організування ЗЕД в сучасних умовах розвитку економіки України. с.164 – 169. [онлайн] Доступно: https://nubip.edu.ua/sites/default/files/u132/zbirnik_tez_ati_2020.pdf#page=164. Мельниченко Д.С. 2020. Актуальні проблеми організування підприємницької діяльності в Україні в умовах євроінтеграції та напрями їх подолання.[онлайн]Доступно:https://knute.edu.ua/file/MTc=/1e8a62d3ca6647b78fd23992ec0eb32d.pdf. Карп’як Я.С., Воськало В.І., 2012. Облік зовнішньоекономічної діяльності. Львів: Видавництво Львівської політехніки. Подольчак Н.Ю., 2016. Стратегічний менеджмент. Львів: Видавництво Львівської політехніки. Гребельник О.П., 2005. Митне регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Київ:Центр навчальної літератури. Акіншина О.В., Третьякова Л.І., 2012. Етапи, способи та інструменти організування на підприємстві. Львів: Видавництво Львівської політехніки. Іванечко Ю.М., Чапран С.М., 2020. Механізм стимулювання виробничої діяльності персоналу підприємства ЗЕД. Львів: Видавництво Львівської політехніки. Космина Ю.М., 2013. Аналізування факторів, які впливають на організування міжнародної економічної діяльності. Львів: Видавництво Львівської політехніки. Козак Ю.Г., 2020. Міжнародна економіка: в питаннях та відповідях. Київ: Центр учбової літератури.