Формування системи маркетингового менеджменту в БФ «КАРІТАС СДЄ УГКЦ»

Автор: Лютик Ігор Зеновійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Лютик І.З., Бойко В.В (керівник). Формування системи маркетингового менеджменту в БФ “КАРІТАС СДЄ УГКЦ”. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет “Львівська політехніка”, Львів, 2020. Розширена анотація. Сучасні реалії економіки та стрімкий розвиток конкуренції на ринку вимагають впровадження нових форм управління бізнесом із використанням новітніх методів маркетингу. Вітчизняні підприємства використовують у своїй діяльності обмежений маркетинговий інструментарій, основною метою якого є реалізація функції збуту. Управлінський підхід є застарілим та не дає змогу реалізувати увесь потенціал для ефективної адаптації до змін у внутрішньому та зовнішньому маркетингових середовищах, негативно впливає на конкурентоспроможність організації на ринку, уповільнює процес розмежування товарів та не дає змоги створити сприятливі умови для розвитку в сфері інновацій. Саме маркетинговий менеджмент один із важливих чинників успіху організації, і у разі критично низьких показниках KPI маркетингового відділу, організація змушена буде зупинити свою діяльність. [4] Впровадження маркетингового менеджменту в благодійній організації із використанням інноваційних технологій створює сприятливе середовище для поєднання інтересів ринкових учасників задля отримання переваг у соціальній та економічній сферах діяльності організації. [8] Популяризація активної громадської та волонтерської діяльності створила важкі конкурентні умови на ринку некомерційних організацій, що, зі свого боку, зумовило необхідність розв’язання питання маркетингового менеджменту в благодійних організаціях з урахуванням інноваційних технологій. [7] Метою магістерської кваліфікаційної роботи є формування системи маркетингового менеджменту на прикладі БФ “Карітас СДЄ УКГЦ”. Основними завданнями, які необхідно виконати для досягнення мети магістерської кваліфікаційної роботи, є: • дослідити теоретичні основи формування та особливості системи маркетингового менеджменту в благодійних організаціях; • провести аналіз результатів діяльності в БФ “Карітас СДЄ УКГЦ” за 2017-2020 роки та його маркетингової діяльності; • обґрунтувати стратегії щодо формування ефективної системи маркетингового менеджменту в благодійній організації; • розглянути механізми та інструменти покращення системи маркетингового менеджменту в БФ “Карітас СДЄ УКГЦ”; • сформувати організаційно-економічні заходи підвищення ефективності системи маркетингового менеджменту в благодійній організації. Об’єктом дослідження є процес формування маркетингового менеджменту Благодійного Фонду “Карітас Самбірсько-Дрогобицької Єпархії Української Греко-Католицької Церкви”; Предметом дослідження в магістерській дипломній роботі є сукупність теоретичних та методичних положень, пов’язаних із формуванням системи маркетингового менеджменту в БФ “Карітас СДЄ УКГЦ”; Методи дослідження в магістерській кваліфікаційній роботі використовувалися наступні: метод порівняльного аналізу – для зіставлення наявних підходів до трактування поняття “маркетинговий менеджмент”; статистичний аналіз – для вивчення, групування, порівняння, оцінки та інтерпретації фактичних даних; графічний – для наочного зображення викладених положень; монографічний – для вивчення теоретичних основ системи маркетингового менеджменту та розрахунку ЧТВ на базі БФ “Карітас СДЄ УКГЦ”. Теоретичною основою стали ключові положення економічної теорії, менеджменту та маркетингу, праці вітчизняних і зарубіжних науковців, у яких висвітлено теоретичні засади системи маркетингового менеджменту в некомерційних організаціях, закони України, постанови, рішення уряду з найважливіших питань й регулювання діяльності організації. За результатами проведеного дослідження сформовано та розроблено стратегічні заходи для удосконалення системи маркетингового менеджменту в БФ “Карітас СДЄ УКГЦ”. Зокрема, сформовано рекомендації щодо розроблення сайту благодійної організації з урахуванням особливостей некомерційного ринку. Саме за допомогою вебсторінки організація зможе приймати благодійні пожертви, розміщувати документацію та звіти для побудови прозорих взаємовідносин з аудиторією. Окрім цього, зросте лояльність громадян та позиція на ринку. Варто зазначити, що заходи між собою взаємопов’язані, наприклад, наповнення бази буде здійснюватися через форму на сайті, а моніторинг заходів або подій створить підґрунтя для проведення ретроспектив. Ключові слова: маркетинговий менеджмент, система маркетингу, маркетингова комунікація, благодійна організація, волонтерська організація, некомерційна організація Перелік використаних літературних джерел. 1. Біловодська O.A. Маркетинговий менеджмент. (дата звернення 07.11.2020) URL: http://westudents.com.ua/glavy/37655-rozdl-1-rozumnnyamarketingovogo menedjmentu.html 2. Бойко В.В. Структуризація дестабілізуючого середовища розвитку соціально економічної системи. Фінансовий механізм забезпечення сталого розвитку соціально-економічних систем: монографія / за заг. ред. д-ра екон. наук Антошкіної Л.І., д-ра екон. наук Навроцького С.А., Бердянськ: Видавець Ткачук О. В., 2016. C. 20–24. 3. Бойко В.В., Крупа В.Р. Механізми та інструменти управління розвитком суб’єктів малого підприємництва АПК. Агросвіт. № 20. 2019. С. 3-10. 4. Друкер П. Класичні роботи з менеджменту. М.: Альпіна Бізнес Букс, 2015. 218с. 5. Карий О.І., Процак К.В. Маркетингові інструменти забезпечення якості надання адміністративних послуг. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”. – 2019. – Випуск 3. – C. 26-35. 6. Кулиняк І.Я., Базарко С.В. Оцінювання та підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємств. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія “Економіка”. Мукачево: Вид-во МДУ, 2017. Випуск 2(8). С. 94-100. 7. Лютик І.З. Особливості управління маркетинговою діяльністю в благодійних організаціях. Збірник тез доповідей II-етапу 78-ої студентської науково-технічної конференції. Інститут економіки та менеджменту – Львівська політехніка (pre print) 8. Матвіїв М.Я. Маркетинг благодійних організацій. Економіка і управління. – 2011. – № 1. С. 90 – 96. 9. Матвій І.Є., Грибик І.І., Смолінська Н.В., Матвій С.І. Управління змінами та проектами: навчальний посібник. Львів: Центр Європи, 2017. – 169 c.