Дослідження та удосконалення визначення митної вартості вантажів ТОВ «Інтер-Бонус»
Автор: Попова Вікторія Олегівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління митною діяльністю
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Митне оформлення - це сукупністьб дій, пов’язаних з пропускомб в Україну чи за її межі (в тому числі за умов тимчасовогоб ввезення чи тимчасового вивезення) товарів, майнаб та інших предметів, що переміщуються через митний кордон України. Воно здійснюєтьсям службовими особами митниці з метоюм забезпечення митного контролю та із застосуваннямм засобів державного регулювання ввезення чи вивезення товарів та інших предметів. При цьому під товарамим розуміють будь-яку переміщувану через митний кордон України продукцію, в тому числім продукцію, на яку поширюються права інтелектуальної власності, послуги, роботи, які є об’єктомм купівлі-продажу або обміну [1]. Обов’язковоюм умовою митного оформлення на вантажі є їх декларування. Декларування - це заявам за встановленою формою точних даних про мету переміщенням через митний кордон товарів та інших предметів і про самі товари та інші предмети, а також будь-якихм відомостей, необхідних для митного контролю та митногом оформлення. Декларування мздійснюється безпосередньо власником мабо на підставі договору іншими підприємствами, що допущенім митницею до декларування. Підприємства допускаються митницеюм до декларування на підставі свідоцтва про визнання їх як декларантів [2]. Митною вартістю товарів, якім переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовуєтьсям для митних цілей, яка базується на ціні, що фактичном сплачена або підлягає сплаті за ці товари. Визначення митноїм вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюєтьсям за такими методами [1-5]: 1) основний - за ціноюм договору (контракту) щодо товарів, які імпортуютьсям (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договорум щодо ідентичних товарів; б) за ціною договорум щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі відніманням вартості; г) на основі додавання мвартості (обчислена вартість); ґ) резервний. Основнимм методом визначення митної вартості товарів, які ввозятьсям на митну територію Україним відповідно до митного режимум імпорту, є перший метод - за ціною договорум (вартість операції).Кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митнам вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу [3]. Об’єкт дослідження - ТОВ «Інтер-Бонус». Предмет дослідження - процес визначенням митної вартості вантажів ТОВ «Інтер-Бонус». Мета дослідження - удосконалення визначення митної вартості вантажів ТОВ «Інтер-Бонус». Під час виконання роботи були виявлені такі проблеми: 1. Проблеми здійснення контролю визначення митної вартості вантажів ТОВ «Інтер-Бонус». 2.Проблеми цінової інформації при підтвердженні і контролю визначення митної вартості вантажів. Для їх вирішення ми запропонували такі заходи: 1. Підвищення ефективності контролю визначення митної вартості вантажів ТОВ «Інтер-Бонус» 2. Використання цінової інформації при підтвердженні і контролі митної вартості в сучасних умовах ТОВ «Інтер-Бонус». На перше місце хотілося б поставити проблему запиту переліку додаткових документів від декларанта з метою підтвердження заявленої митної вартості. Перелік документів визначений законодавством, але він не є вичерпним. Посадові особи формують список необхідних документів з урахуванням обставин угоди. Для спрощення роботи митних органів та учасників ЗЕД пропонується закріпити мінімальний перелік необхідних документів для кожного методу визначення митної вартості. Суди вказують на даний недолік митного законодавства. При розгляді справ, якщо учасник представив документи, що містять відомості про найменування, кількості та фіксованою ціною товару, узгодженої між сторонами, належним чином підтверджують факт виконання умов контракту, в тому числі і факт оплати. Тут мається на увазі те, що часто митні органи запитують від декларанта документи, які за сформованими обставинами не можуть перебувати на руках, наприклад, експортна митна декларація або прайс-лист. Дані документи навіть не включені до переліку, відсутність таких не є підставою для коригування митної вартості. Визначення митної вартості на основі мінімального переліку документів, які відображають всі аспекти угоди і товару, за допомогою яких посадові особи можуть зробити оцінку правильності визначення митної вартості, в значній мірі скоротять час проведення контролю митної вартості. відсутність у декларанта з об’єктивних причин документів, що підтверджують митну вартість, не свідчить про недостовірність відомостей, якщо ці відомості підтверджуються іншими документами. У зв’язку з цим, митниця повинна спростувати відомості декларанта і довести неможливість використання представлених документів і заявлених декларантом відомостей про вартість товару в митних цілях. Ключові слова – митна вартість, контроль, ефективність, оптимізування, цінова інформація.