Інноваційні напрями менеджменту персоналу у готелях Львівщини

Автор: Завійський Антон Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Туризмознавство
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Завійський А.В., Теребух А.А. (керівник). Інноваційні напрями менеджменту персоналу у готелях Львівщини. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Специфіка готельної галузі полягає в тому, що даний вид діяльності являє собою, насамперед, продаж послуг, якість надання яких залежить від виконавця, тобто від персоналу готелю Специфічна роль інновацій в управлінні персоналом спрямована не тільки на зміни існуючої практики, але і створення нової практики принципово інший, відповідно до безперервної генерації передових технологій [3,5]. Інновації в системі управління персоналом можуть здійснюватися в двох формах: з поступовим поліпшенням окремих аспектів роботи (поточним) і радикальним і значним поліпшенням загальної системи управління (проривним). Інноваційні методи управління персоналом повинні базуватися на принципах: незалежність, рішучість та професіоналізм. І це вже означає інші відносини між лідером та його підлеглими. На сьогоднішній день існує безліч інноваційних методів та інструментів для ефективного управління персоналом [1,8]. Об’єктом дослідження є процеси управління персоналом підприємств готельного бізнесу Львівщини. Предметом дослідження є теоретико-методичні засади та практичні аспекти організації ефективного управління персоналом підприємств готельного бізнесу. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є систематизація теоретичних та прикладних аспектів і формування прикладних рекомендацій щодо удосконалення управління персоналом підприємств готельного бізнесу Львівщини управління персоналом підприємств готельного бізнесу Львівщини. Для досягнення мети було поставлено такі завдання: 1) висвітлити теоретико-методологічні аспекти управління персоналом підприємств готельного бізнесу Львівщини; 2) проаналізувати особливості розвитку готельного бізнесу Львівщини; 3) вибрати пріоритетні напрями інноваційного розвитку управління персоналом підприємств готельного бізнесу Львівщини. Для досягнення поставленої мети у магістерській кваліфікаційній роботі використані такі методи дослідження, а саме: порівняння, синтез, систематизація та узагальнення, економіко-статистичні методи, матричний метод, методи розрахунку планових доходів та витрат, метод дисконтування грошових потоків, методи оцінювання ризикованості проєкту. Інформаційною базою дослідження стали закони України, постанови Кабінету Міністрів України, дані Державного комітету статистики України, дані статистичної звітності й аналітичних обстежень результатів діяльності підприємств готельного бізнесу, довідкові матеріали, публікації періодичних видань, науково-практичних конференцій, спеціальна економічна література. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні вибору пріоритетних напрямів управління персоналом готелів Львівщини в умовах пандемії коронавірусу 2019 року, які ґрунтуються на використанні інструментарію, що дозволяє враховувати слабкі сторони та використовувати можливості зовнішнього середовища регіону. Результати дослідження. На підставі аналізування наукових джерел [6,8,10] визначено характерні риси інноваційного управління персоналом: орієнтація на висококваліфікований персонал; особливі вимоги до психологічних характеристик працівників; високий рівень плинності кадрів; наявність у персоналу творчих здібностей; відповідна система відбору працівників; можливість реалізації потреб вищого рівня. Визначено, що система управління персоналом, яка побудована на інноваційних принципах, це гнучка система управління, яка враховує потреби персоналу, здатного повністю розробляти, впроваджувати та використовувати інновації. У роботі досліджено особливості соціально-економічного розвитку Львівщини та вплив на цей розвиток готельного господарства Львівщини. Упродовж останніх років на Львівщині спостерігається активізація готельного бізнесу. Сьогодні для готельного бізнесу найактуальніша проблема – зберегти у дієздатному стані інфраструктуру, спробувати уникнути масштабних фінансових втрат, особливо втрати сформованого персоналу, зберегти рівень сервісу. Нещодавно пандемія Covid-19 створила вимогливі умови для менеджерів з управління персоналом. В контексті кардинальних змін у всьому світі внаслідок пандемії, організації повинні реагувати та адаптуватися до змін і відповідно керувати персоналом. Готелям потрібно підготуватися до подальших змін та часів турбулентності. Вони повинні застосовувати технології, що базуються на платформі, та розробляти нові бізнес-моделі. HRM відіграє значну роль у допомозі працівникам подолати труднощі, спричинені несподіваними змінами на робочому місці, а також у суспільстві. Крім того, для переходу до віртуальної роботи необхідні цифрові та спільні навички робочої сили. Практична значущість магістерської кваліфікаційної роботи полягає в тому, що результати здійснених досліджень можуть бути впроваджені у діяльність готельних підприємств. Ключові слова: мотивація, фінансовий стан, матеріальна мотивація, нематеріальна мотивація, грейдерна система оплати праці, атестація персоналу. Перелік використаних літературних джерел. 1. Теребух, А. А., & Чорненька, Н. В. (2018). Внедрение инноваций в гостиничном бизнесе на базе проектного менеджмента. Міжнародний науковий журнал Інтернаука. Серія: Економічні науки, (7), 9-15. 2. Теребух, А. А., & Кошова, Б. Р. (2017). Прогнозування динаміки розвитку туристичної інфраструктури та її вплив на соціально-економічний клімат в західному регіоні України. Молодий вчений, (10), 1060-1067. 3. Теребух, А. А., & Чорненька, Н. В. (2018). Впровадження інновацій в готельному бізнесі на основі проектного менеджменту. Міжнародний науковий журнал Інтернаука. Серія: Економічні науки, (7), 9-15. 4. Теребух, А. А., & Кошова, Б. Р. (2017). Сутнісні ознаки та види соціально-економічного розвитку регіону. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, (6 (2)), 223-228. 5. Паньків, Н. Є., & Гунько, В. М. (2017). Вплив закладів туристичної інфраструктури на навколишнє середовище та розвиток еко-готелів як інноваційної концепції гостинності. Науковий вісник НЛТУ України, 27(3). 6. Москвяк, Я. Є. (2016). Мотивація персоналу туристичного підприємства в умовах конкурентного середовища. Економіка. Фінанси. Право, (4 (1)), 45-48. 7. Габа, М. І. (2016). Роль інтелектуального капіталу для туристичної галузі. 8. Беспала, В., & Криштанович, С. (2018). Удосконалення управління персоналом у готелях України. 9. Вакуленко, Т. В. (2015). Сучасні аспекти управління персоналом на підприємствах готельного господарства. Науковий вісник PUET: Economic Sciences, (5 (61)). 10. Гуляєва, Н., & Полтавська, О. (2011). Маркетинговий підхід до формування персоналу готелів. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, (1), 20-30.