Проект інформаційної системи діяльності аутсорсингових компаній
Автор: Капітанець Ярина Олегівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління ІТ проектами
Інститут: Інститут комп'ютерних наук та інформаційних технологій
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Капітанець Я.О, Василюк А.С (керівник). Проект інформаційної системи діяльності аутсорсингових компаній. Магістерська кваліфікаційна робота.-Національний університет «Львівська політехніка». Львів, 2020. Розширена анотація. Аутсорсинг передбачає перекреслення меж між організацією та базою її постачання. Хоча термін аутсорсинг став в моду в останні кілька років, організації завжди приймали рішення щодо визначення меж організації[7]. Однак збільшення поширеності аутсорсингу призвело до того, що концепція приділяла значну увагу як академічним колам, так і практикам. Аутсорсинг просунувся від залучення лише периферійної ділової діяльності до охоплення більш важливих видів господарської діяльності, що сприяють досягненню конкурентних переваг[2]. Аутсорсинг залишався популярним у виробничому секторі, оскільки частина монтажу в багатьох галузях була передана на підряд іншим організаціям та місцям, де можна було б виконати роботу більш ефективно та дешево. Коментуючи цю нестримну тенденцію, Пастін та Гаррісон писали, що такий аутсорсинг виробничих функцій створює нову форму організації, яку вони називають "порожньою корпорацією" (тобто організацією, яка розробляє та розповсюджує, але нічого не виробля)[3]. Незабаром ідея аутсорсингу була застосована і до закупівель послуг з інформаційних технологій (ІТ). Хоча нинішню хвилю ІТ-аутсорсингу можна простежити з угоди EDS з Блакитним хрестом на початку шістдесятих років, саме знакова угода Kodak в 1989 році отримала визнання для ІТ-аутсорсингу як стратегічного інструменту[6]. За ці роки було підписано багато великих та малих угод із аутсорсингом. З самого початку, як інструмент скорочення витрат, ІТ-аутсорсинг перетворився на невід’ємний компонент загальної стратегії інформаційних систем фірми [1]. Тим не менше, зменшення витрат - це ідея, яка ніколи не втрачає своєї привабливості, а можливість задовольнити ІТ-вимоги організації за допомогою менш дорогої, але добре навченої робочої сили призвела до того, що організації дивилися за національні кордони, як на далекі, так і ближчі, для таких ресурсів[2]. Останні статистичні дані гарантують продовження прийняття та популярності ІТ-аутсорсингу, а також ця тенденція до аутсорсингу в різних глобальних регіонах. Дослідження Гартнера, проведене в 2004 р., Дозволило глобальному ІТ-аутсорсингу становити 176,8 млрд. доларів США у 2003 р. та передбачало, що це зросте до 235,6 млрд. доларів США у 2007 р. та до 253,1 млрд. доларів США у 2008 р. [4]. Хоча аутсорсинг вийшов за межі сфери втілення ІТ такі рішення, як і де подавати ІТ для набагато ширшого набору ділових функцій, ІТ-аутсорсинг все ще є лідером: 67% усіх глобальних угод про аутсорсинг у 2004 р. були пов’язані з ІТ [3]. Ця невблаганна тенденція до аутсорсингу та офшорингу ставить перед усіма залученими сторонами унікальний набір проблем. Західним організаціям доводиться йти по тісному каналу між економією та ефективністю, яку може забезпечити офшоринг, та негативними реакціями суспільства, що все частіше розчаровується переміщенням робочих місць та втратами, які приносить аутсорсинг. Аутсорсинг як неологізм з’явився в 70-х роках як явище у міжнародному бізнесі. Детальним аналізом було з’ясовано, що аутсорсинг має кілька аспектів. За даними Amiti та Wei, аутсорсинг як термін був вперше введений у “Журналі Королівського товариства мистецтв” у 1979 році та описував делегування інженерних завдань німецьких автовиробників іншим меншим фірмам, які спеціалізувались щодо виробництва та складання конкретних деталей двигуна[3]. З кожним роком в Україні відкривається все більше і більше ІТ компаній. Серед них є як і стартапи так і аутсорсингові компанії. Суть роботи аутсорсингових компаній полягає в тому, що працівники шукають проекту на ринку для розроблення програмістами, які працюють у даній компанії. Не завжди аутсорсингова компанія наймає програмістів. Бувають такі випадки, коли у компанії з самого початку працюють лише власники або директори та менеджери з продажу (sales manager).[1] У той момент коли аутсорсингова компанія домовляється з клієнтами про проект, або переговори вже перебувають на стадії pre-sales, рекрути наймають відповідних розробників. Щоб полегшити роботи і менеджерам з продажу і рекрутерам, необхідно автоматизувати частину їхньої роботи. Адже саме це дозволить вчасно та якісно виконати відповідну роботу. Об’єкт дослідження - процеси функціонування аутсорсингових компаній. Предмет дослідження - методи і засоби проектування інформаційної системи функціонування ауторсингових компаній. Мета дослідження: розробка проекту інформаційної системи, призначеної для автоматизації діяльності аутсорсингових компаній. В результаті виконання даного завдання було виконано проект інформаційної системи діяльності аутсорсингових компаній. Було розроблено платформу для рекрутерів та менеджерів з продаж. Рекрутер буде мати змогу швидше знаходити відповідних кандидатів до певних вакансії. Також ця система допоможе їм пришвидшити процес заповнення усіх необхідних даних. У свою чергу менеджери з продаж будуть мати змогу заносити усі свої завдання у систему і тим самим будуть виконувати все по порядку. Також вони будуть заносити усі дані про потенційних клієнтів та їх компаній і зможуть спостерігати на якому етапі переговорів знаходиться той чи інший клієнт. Ключові слова – аутсорсинг, аутсорсингові компанії, ІТ, технології, ІТ-аутсорсинг. Перелік використаних літературних джерел 1. Gottschalk and Solli-S?ther (2005) Critical success factors from IT outsourcing theories: an empirical study. Industrial Management & Data Systems, 2005, Vol.105(5-6), pp.685-702 [Peer Reviewed Journal], source https://www.lernia.se/om-lernia/om-oss/bolagsstyrning/. 2. Kakabadse, A., and Kakabadse, N. “Trends in Outsourcing: Contrasting USA and Europe,” European Management Journal (20:2) 2002, pp 189–198. 3. Harrington, R. J., Lemak, D. J., Reed, R., & Kendall, K.W. (2004). A Question of Fit: The Links among Environment, Strategy Formulation, and Performance. Journal of Business Management. 10(1), 15-38, https://www.merriam-webster.com/dictionary/outsource 4. Lacity, M.C.; Hirschheim, R. Beyond the Information Systems Outsourcing Bandwagon; John Wiley and Sons: Chichester, UK, 1995. 5. Hirschheim, R.; Heinzl, A.; Dibbern, J. Information Systems Outsourcing, towards Sustainable Business Value; Springer: Heidelberg, Germany, 2014. 6. Van Hillegersberg, J.; Moonen, H.; Dalmolen, S. Coordination as a Service to Enable Agile Business Networks. In The Dynamics of Global Sourcing, Pespectives and Practices; Kotlarsky, J., Oshri, I., Willcocks, L.P., Eds.; Springer: Heidelberg, Germany, 2012; pp. 164–174. 21. 7. Xu, L. Outsourcing and Multi-Party Business Collaborations Modeling. In Outsourcing and Offshoring of Professional Services: Business Optimization in a Global Economy; Gupta, A., Ed.; Information Science Reference: Hershey, PA, USA, 2008; pp. 250–269.