Дизайн візуальних комунікацій в інтерактивному середовищі

Автор: Войцехівська Ірина Олегівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: «Дизайн візуальних комунікацій в інтерактивному середовищі» АНОТАЦІЯ Робота спрямована на дослідження процесу взаємодії та особливостей формування дизайну візуальних комунікацій у інтерактивному середовищі з максимальним рівнем швидкого сприйняття та візуальною компактністю, як важливого завдання для сучасних теоретиків та практиків дизайну. У ВСТУПІ формується актуальність даного дослідження, визначається мета, завдання об’єкт та предмет дослідження, представляється наукова новизна та практичне значення роботи. У першому розділі ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ТА МЕТОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ викладається історіографія та методика дослідження, розглядаються візуальні комунікації як об’єкт мистецтвознавчого дослідження та визначено прогнозуються перспективи розвитку дизайну візуальних комунікацій у контексті інтерактивного середовища. У розділі визначено, що нові мультимедійні засоби володіють докорінними відмінностями сприйняття, іншим принципом взаємодії з користувачем, заснованій на діалозі, інтерактивності, співучасті. Виявлено, що саме Інтернет та цифрові засоби передачі інформації стануть домінуючими у майбутньому у зв’язку з активним розвитком технічних можливостей та темпами сучасного життя. У другому розділі ДИЗАЙН ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ТА ПЕРЕДАЧІ ІНФОРМАЦІЇ визначаються сфери комунікативного дизайну та засоби формування та передачі візуальної інформації. Окремо розглядається особливості формування та сприйняття повідомлення у візуальній комунікації; виявляються семантичні особливості візуальних повідомлень. У розділі виявлено, що характер середовища може бути статичним, динамічним, інтерактивним. Виділено матеріальні носії притаманні різним сферам комунікативного дизайну, зокрема, інформаційній сфері (книжкові, періодичні видання, знакові системи та навігація в системі просторово-предметного середовища, картографія, новинні електронні та цифрові ресурси; рекламній сфері (мала та великоформатна поліграфія, рекламне відео та анімація, ТБ, Інтернет; корпоративній сфері (корпоративна ідентифікація та брендинг); навчально-освітній сфері (навчальні друковані та цифрові (мультимедійні) матеріали); соціальній сфері (поліграфія, навігація в предметно-просторовому середовищі). Засобами візуальних комунікацій визначено вербальні (слово, текст) і невербальні (знак, символ, образ, інфографіка, елементи графеміки, колір). У третьому розділі ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ДИЗАЙНУ ВІЗУАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ В ІНТЕРАКТИВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ розглядається інтерактивність як спосіб взаємодії у сучасному дизайні; визначаються характеристики, особливості та функції інтерактивного середовища. Особлива увага приділена визначенню способів формування візуальної комунікації у інтерактивному середовищі. У розділі виявлено, що інтерактивним може бути: 1. предметно-просторове середовище (мультимедійне мистецтво, концептуальне мистецтво, кінетичне мистецтво, хеппенінг, інсталяції); цифрове середовище: (інтернет, вебсайти, мобільні додатки, віртуальна реальність, доповнена реальність). Сформульовано рекомендації, що дозволяють здійснити успішну комунікацію в середовищі сайту або мобільного додатку; доведено, що для ефективної комунікації формування дизайну візуальних комунікацій у інтерактивному середовищі вимагає: знання психології сприйняття, дотримання основних законів композиції та дизайну, єдності стилю, гармонії; впорядкованості та узгодженості елементів; акцентування; використання читабельних, грамотно підібраних шрифтів (гарнітура, кегль, контрастність); гри кольором (використання кольорів бренду, контрасти для кнопок дії); використання анімації, використання відео. У четвертому розділі ВИКОРИСТАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІЖЕННЯ У СУЧАСНІЙ ДИЗАЙН-ДІЯЛЬНОСТІ НА ПРИКЛАДІ РОЗРОБКИ РЕКЛАМНИХ МАТЕРІАЛІВ, МОБІЛЬНОГО ДОДАТКУ ТА САЙТУ ДЛЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ «НУЛЬ ВІДХОДІВ» формується загальна ідея проекту, визначається концептуальне вирішення елементів візуальної комунікації, визначаються технічні параметри. Метою проекту є створення візуальної комунікації для організації «Нуль відходів», що проводить діяльність у напрямку доцільного використання ресурсів, вторсировини та переробки сміття. У п’ятому розділі викладено економічну частину роботи, у загальних висновках – основні результати дослідження. Отже, у роботі розглянуто проблематику формування дизайну візуальних комунікацій у інтерактивному середовищі на приладі розробки інтерактивних рекламних матеріалів та дизайну додатку для екологічного проекту. Ключові слова: візуальні комунікації, інтерактивне середовище, дизайн, повідомлення, інформація, засоби графічного дизайну.