Дослідження і розвиток міжнародних економічних відносин між Україною та Швейцарією на засадах підвищення прибутковості підприємств
Автор: Леньо Ліліана Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Міжнародна економіка
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Забезпечення прибутковості є дуже важливою місією для будь-якого підприємства, не залежно від типу здійснення його діяльності чи форми власності, адже кінцевою ціллю функціонування підприємства є забезпечення позитивного фінансового результату, а отже прибутку. Зважаючи на нестабільну ринкову економіку власники бізнесу повинні створювати таку структуру фінансових ресурсів за допомогою якої буде можливість забезпечення платоспроможності та подальшого збільшення прибутковості підприємства. Прибуток виступає фінансовим результатом підприємства та може допомогти у розвитку, впровадження науково-технічного процесу, удосконалення матеріальної бази та продукції компанії (Гнилянська Л.Й., 2019). Метою моєї магістерської кваліфікаційної роботи є дослідження напрямів забезпечення прибутковості в умовах роботи на підприємстві на основі здобутих теоретичних навичок у різних ситуаціях та аналізування основних шляхів зростання прибутковості підприємства, а також розробка практичних рекомендацій щодо покращення формування, планування та розподілу прибутку на прикладі аналізованого підприємства (Передало Х. С., 2020). У магістерській роботі зосереджено увагу на таких показниках, як прибуток та прибутковість, що відображають економічну ефективність підприємства, його фінансовий стан та проблеми його економічного розвитку. Предметом дослідження є аналіз прибутковості підприємства та перевірка стратегії підвищення ефективності підприємства. Методологія дослідження базується на аналізі характеристик ефективності діяльності підприємства в цілому, рентабельності різних сфер виробництва (Піддієрохін А. М., 2015). У цьому випадку рентабельність є найбільш узагальненим, якісним показником економічної ефективності діяльності суб’єкта господарювання, що дозволяє порівняти величину прибутку із вартістю засобів, за допомогою яких він був отриманий (Кузьмін О., Жигало О., & Дорошкевич К., 2020). Об’єктом мого дослідження є Філія ТзОВ «Нестле Україна» «Нестле Бізнес Сервіс в Європі». Nestle Бізнес Сервіс Львів – це міжнародний підрозділ транснаціональної швейцарської компанії Nestle, який є об’єднаний в структуру сервісного центру. Дане підприємство займається наданням певного виду сервісних послуг, а саме – обробка бухгалтерських операцій, здійснення нарахувань заробітної плати, дослідження інформації у соціальних мережах, адміністрування персоналу та надання технічної підтримки користувачам Головна мета написання цієї магістерської кваліфікаційної роботи була поряд з пошуком нових способів здійснення таких управлінських заходів, які допоможуть ТзОВ «Нестле Україна» «Нестле Бізнес Сервіс в Європі» збільшити розмір чистого прибутку. Моїм завданням було збільшення показник чистого доходу на +2,86% в плановому періоді в порівнянні з аналізованим 2020 р. Фактори, які впливають на зміну значення показника чистий прибутку можна поділити на фактори прямого та непрямого впливу. До факторів прямого впливу відносяться обсяги реалізації продукції, собівартість продукції. А до факторів непрямого впливу є фактори внутрішнього середовища - кваліфікація працівників, структура продукції та якість надання послуг та фактори зовнішнього середовища - політична ситуація, економічне середовище, транспортні умови, конкуренція на ринку товарів ( Кузьмін О.Й., Станасюк Н.С., & Яструбський М.Ю., 2020). Так як моє підприємство здійснює надання послуг, мною було прийняте рішення впровадження комплексного заходу, який складався з: проведення навчання для працівників з метою підвищення продуктивності праці; запровадження стандартизації та спрощення операційної роботи працівників з метою економії часу на опрацювання одного запиту працівником; аналіз збуту товарів компанії Nestle з метою виробництва товарів які потребують споживачі та призупинення виробництва які не мають попиту серед цільової аудиторії компанії. Після впровадження заходу ми спостерігаємо зменшення втрат часу на опрацювання запитів і тим самим дало змогу створити нову команду для аналізування ринків збуту з внутрішніх працівників і при тому ми економимо кошти на оплату праці. Підведемо певні підсумки, проведений управлінський захід спрямований, перш за все, на удосконалення робочих процесів та підвищення продуктивності працівників з метою економії часу на виконання одного запиту. Також варто зауважити, що надані звіти допомогли впровадити товари які потребували потенційні споживачі та прибрати товари які не користувалися попитом, що дало змогу збільшити обсяги продажу товарів при цьому із зменшенням повної собівартості продукції. Ключові слова: прибутковість, підприємство, господарська діяльність, прибуток, підвищення прибутковості, чистий прибуток.