Дослідження рівня шуму транспортних потоків ВДМ м. Львова і шляхи його зменшення.

Автор: Грищук Олександр Петрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Грищук О.П. Дослідження рівня шуму транспортних потоків ВДМ міста Львова і шляхи його зменшення// Магістерська кваліфікаційна робота. – НУ “Львівська політехніка”, кафедра “Експлуатація та ремонт автомобільної техніки”. – Львів, 2020. Розширена анотація. Сучасний світ важко уявити без автотранспорту. Він відіграє важливу роль в житті людей, слугує як для особистих потреб так і для комерційних. Втім попри свою користь автомобіль створює значні проблеми для здоров’я людей. Це може бути як і безпосередня його дія на навколишнє середовище та організм людини, так і результат його часткової або повної утилізації. Зважаючи на щорічний приріст цього виду транспорту, він створюватиме ще більше проблем для здоров’я людей. Одною з найгостріших таких проблем є шумове забруднення, що спричиняють автотранспортні засоби. Особливо сильно транспортний шум впливає на людей які живуть у великих містах. Саме через це є актуальним та, що найголовніше, корисним створення різноманітних заходів для зменшення негативного впливу автотранспортного шуму на організм люди. Об’єкт дослідження - ВДМ міста Львова. Предмет дослідження - залежність зміни рівня автотранспортного шуму від різноманітних факторів. Мета дослідження: збір емпіричних даних про ситуацію з шумовим забрудненням на вулично-дорожній мережі (ВДМ) міста Львова та подальший аналіз отриманої інформації, при якому будуть сформовані залежності рівня шуму від різних факторів. Встановлена актуальна характеристика шумового навантаження на досліджуваних ділянках вулиць Стрийська, Городоцька, Шевченка. Встановлена актуальна інтенсивність руху на усіх ділянках кожної з досліджуваних вулиць. Досліджена залежність зміни рівня автотранспортного шуму від часу доби та дня тижня. Отримані значення зниження рівня шуму по мірі віддалення від дороги на кожній ділянці. Точне визначення транспорту та моментів, що створюють найбільший шум. Ключові слова – Вулично-дорожня мережа, шумове навантаження, шумове забруднення, автотранспортний шум, транспортний потік. Перелік використаних літературних джерел: 1. Факторович А. А., Постников Г. И. Защита городов от транспортного шума – Киев: Будівельник, 1982. – 144 с. 2. Сторожук В. М. Виробничий шум: природа та шляхи зниження. / За ред. канд. тех. наук Джигирея В. С. Навчальний посібник. – Київ: Основа, 2003. – 384 с. 3. Запорожець О. І., Бойченко С. В., Матвєєва О. Л., Шиманський С. Й., Дмитруха Т. І., Маджд С. М. Транспортна екологія. / За ред. Бойченко С. В. Навчальний посібник. – К.: НАУ, 2017. – 507 с. 4. Аксенов И. Я., Аксенов В. И. Транспорт и охрана окружающей среды – Москва: Транспорт, 1986 – 176 с. 5. Алексеев С. П. Шум – Москва – Ленинград, 1948. – 98 с. 6. Осипов Г. Л., Прутков Б. Г., Шишкин И. А., Карагодина И. Л. Градостроительные меры борьбы с шумом – М.: Стройиздат, 1975 – 215 с. 7. Руководство по учету в проектах планировки и застройки городов требований снижения уровней шума / ЦНИИП градостроительства. – М.: Стройиздат, 1984 – 55 с. 8. Шевченко Ю. С. Розробка моделей оціни та підвищення ефективності зниження шуму транспортних потоків: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. техн. наук. Київ, 2016. – 21 с. 9. Качмар Р.Я. Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни “Екологічна безпека автомобільного транспорту” – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2018. – 32 с.