Дослідження ринку ресторанних послуг м. Львова та обгрунтування напрямів розвитку маркетингового потенціалу ТОВ "ЛьвівПаб"
Автор: Мацюк Юрій Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Мацюк Ю.В., Глинський Н.Ю. (керівник). Дослідження ринку ресторанних послуг м. Львова та обґрунтування напрямів розвитку маркетингового потенціалу ТОВ «ЛьвівПаб». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Маркетингова діяльність є невід’ємною складовою діяльності підприємств різних сфер, форм господарювання та розмірів. Інтерес до маркетингу пов’язаний з тими можливостями, які дає використання даної концепції на підприємстві, а саме: вивчення впливу зовнішнього середовища, контроль над ключовими індикаторами успішності діяльності підприємств, що охоплює основні елементи комплексу маркетингу та об’єднує їх в єдину систему, а також побудова довгострокових взаємин зі споживачами та цільовою аудиторією. Комплексний показник, що дозволяє визначити ефективність маркетингової діяльності підприємств, - це маркетинговий потенціал. Об’єкт дослідження - соціально-економічні закономірності та процес управління маркетинговим потенціалом підприємства. Предмет дослідження – процес управління маркетинговим потенціалом ресторанних закладів на прикладі ТОВ «ЛьвівПаб» - ресторану-пивоварні у центральній частині м. Львова. Мета дослідження: дослідження впливу маркетингового потенціалу на ефективність діяльності досліджуваного підприємства і розроблення заходів щодо формування його маркетингового потенціалу. Результати дослідження. Маркетинговий потенціал у сучасних умовах господарювання відіграє важливу роль у просуванні товарів на ринок, визначає тенденції розвитку конкурентної боротьби та виокремлює найважливіші ресурси і компетенції для задоволення потреб споживачів, підвищує вартість підприємства на ринку і виокремлює стратегічні напрями розвитку підприємства. У зв’язку із зазначеним у першому розділі роботи було проведено огляд літературних джерел за темою дослідження, на основі якого визначено різні підходи до визначення поняття «маркетинговий потенціал», методи його оцінювання, що дозволить оперативно виявляти внутрішні можливості маркетингової діяльності, аналізувати ефективність використання наявних ресурсів і знайти приховані резерви, а також правильно оцінити ринкові умови і зорієнтувати діяльність підприємства на задоволення потреб цільового споживача для підвищення конкурентоспроможності підприємства та визначення його життєздатності у перспективі. До ключових характеристик маркетингового потенціалу слід відносити ресурси і можливості, що лежать в його основі, та здатність їх ефективного використання. Відповідно до поставленої мети і завдань проведено аналіз фінансово-господарської та маркетингової діяльності ТОВ «ЛьвівПаб». На основі результатів проведеного аналізу виявлено найбільш перспективні напрями подальшого розвитку підприємства. В ході аналізу визначено попит на продукцію ТОВ «ЛьвівПаб», ринок її збуту, масштаб цього ринку, представлено реальних і потенційних покупців, партнерів по бізнесу і конкурентів, розглянуто можливості створення конкурентної цінової політики, а також вибору стратегічних альтернатив, розробки маркетингової програми, визначення фінансових, матеріальних, технічних та кадрових можливостей. В третьому розділі роботи розглянуто основні тенденції розвитку ресторанного бізнесу в Україні, зокрема нові формати закладів громадського харчування та інноваційні підходи, які використовуються для утримання постійних відвідувачів та залучення нових в умовах жорсткої конкуренції. Окремо розглянуто розвиток мереж та концептуальних ресторанів, зокрема в умовах існуючої складної ситуації, пов’язаної із запровадженням карантину. Проведено дослідження конкурентних переваг ТОВ «ЛьвівПаб» на ринку ресторанних послуг м. Львова. В проектній частині роботи розроблено заходи та рекомендації щодо напрямів розвитку маркетингового потенціалу ТОВ «ЛьвівПаб» на ринку на ринку ресторанних послуг м. Львова, які є придатними до використання у практичній діяльності інших ресторанних закладів. Зміст запропонованих заходів щодо розвитку маркетингового потенціалу ТОВ «ЛьвівПаб» включає: вибір та оцінювання факторів, що формують маркетинговий потенціал досліджуваного підприємства, вдосконалення його збутової та комунікаційної діяльності в існуючих умовах адаптивного карантину, розробленні заходів щодо оптимізації внутрішніх процесів управління ресторанним закладом та підвищення якості обслуговування клієнтів ТОВ «ЛьвівПаб» через внутрішню оптимізацію процесів надання послуг, що дозволяє покращити ефективність діяльності підприємства. Ключові слова: маркетинг, потенціал, ресторан, комунікації, бюджет, оптимізація, ефективність Перелік використаних літературних джерел. 1. Балабанова Л.В., Мажинський Р.В. (2006). Управління маркетинговим потенціалом підприємства: навчальний посібник. Київ. 288 с. 2. Іваненко В.О., Ковальчук О.Р. (2019). Оцінка маркетингового потенціалу підприємства: компаративний аналіз наукових підходів. Вісник Житомирський державний технологічний університет «Економіка, управління та адміністрування». №1 (87). С. 72-82. 3. Коваль Т.О., Яхкінд В.П. (2016). Методичні засади оцінки стратегічних конкурентних позицій при формуванні маркетингового потенціалу підприємства. Журнал Бізнес Інформ. № 9. С. 112–118. 4. Кривошеєва Н.М. (2009). Складові маркетингового потенціалу підприємства в системі стратегічного управління. «Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг». № 2. С. 556–563. 5. Телишевська Л.І., Комишан О.І., Сергеев С.С. (2013). Маркетинговий потенціал у підвищенні прибутковості підприємства. Міжнародний науковий журнал Сумського державного університету «Механізм регулювання економіки». № 3. С. 126–132. 6. Ярмош О.В. (2015). Показники оцінки маркетингового потенціалу підприємств сфери послуг. Вісник Українського державного університету залізничного транспорту «Вісник економіки транспорту і промисловості». №49. С. 216-220 7. Божко В.М. Методика оцінки маркетингового потенціалу підприємства. Економіка і наука. №6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1892. 8. Виживання та адаптація. Як ми проживаємо найбільшу кризу в історії ресторанного бізнесу України. URL: https://www.the-village.com.ua/village/food/food-situation/297277-restaurant-business-crisis-coronavirus-2020