Візуальна ідентифікація авторських брендів декоративно-ужиткового мистецтва у сучасному графічному дизайні
Автор: Левицька Наталія Іванівна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Дизайн (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Мета дослідження : виявити особливості формування візуальної ідентифікації авторських брендів декоративно-ужиткового мистецтва, встановлення підходів і прийомів їх реалізації та просування через рекламних носіїв. У першому розділі «стан наукової розробленості теми , методика та джерельна база дослідження» здійснено огляд літератури та джерельної бази, який засвідчив, що проблема візуальної ідентифікації авторських брендів не є повністю розкритою та потребує глибокого аналізу. Проаналізовані роботи Галишича Р. Я. «Матеріальна культура: синтез візуальної ідентифікації та предметного середовища» [5]., Грицая А. О., Мельник О. Я. «Ідентифікація українських міфологічних образів у сучасному графічному дизайні» [6]. Досліджено бренд як інструмент формування конкурентних переваг, що дає змогу зрозуміти його перспективність та актуальність в наш час. Головною перевагою бренду є можливість побачити споживчі властивості товару у свідомості споживачів, зміцнення інтелектуально-естетичного і споживчого інтересу до нього і тим самим формування ставлення споживача до товару Також описано методичні основи дослідження, які побудовано на загальних принципах наукової роботи, таких як системність, достовірність, логічність. У роботі використано загальнонаукові методи дослідження емпіричного та теоретичного пізнання, такі як спостереження, опис, узагальнення, аналіз, синтез, дедукція, індукція та інші. Кожен з використаних методів допоміг детальніше розкрити проблематику роботи. У другому розділі «Наукові положення формування візуальної ідентифікації бренду» розглянуто ключові аспекти формування візуальної ідентифікації бренду, її завдання, функції та основні компоненти. Зокрема, візуальна ідентичність бренду є поєднанням кількох графічних та візуальних елементів, які разом створюють імідж компанії. Також з’ясовано, що основними завданнями візуальної ідентичності бренду є створення емоційного враження на глядачів; інформування клієнтів щодо характеру бренду та пропонованих послуг/продуктів; об’єднання багатьох різних аспектів бізнесу за допомогою послідовних візуальних елементів Також визначено, що головною метою рекламного повідомлення у візуальній комунікації бренду є моментальне, підсвідоме, безпомилкове розуміння належності повідомлення чи носія до певного бренду. У третьому розділі « Візуальна ідентифікація авторського бренду декоративно-ужиткового мистецтва як необхідна складова його успішного функціонування» з’ясовано, що декоративно-ужиткове мистецтво це феномен, що вирізняється своєю унікальністю, своєрідністю та регіональними особливостями,що зберігають культурні традиції народу. Проаналізовано, що народна художня творчість у всіх її проявах залишається основою для спілкування поколінь, невичерпним джерелом вивчення історії народу та початком витоків професійного мистецтва, тому зараз актуальним є вивчення декоративно-ужиткового мистецтва України та його застосування в сучасній проєктній культурі. Виявлено, що кожен авторський бренд декоративно-ужиткового мистецтва в Україні, повинен здійснювати свою діяльність та просування таким чином, щоб бути актуальним, унікальним та не схожим на інший. Це зумовлює потребу формування власної історії, філософії бренду, візуальної ідентифікації та рекламні концепції, які не схожі на інші бренди. Важливе значення має психологічна та емоційна складові візуальної ідентифікації бренду, зокрема символічні та візуально-образні рішення, які є відповідальним етапом розробки корпоративного стилю. Встановлено, що особливе місце у візуальній ідентифікації авторських брендів займають нестандартні проєктні рішення, які проявляються в шрифтах, поєднаннях кольорів, стилі графіки та іншому. Встановлено принципи формування візуально складової : реалістично-образний, знаково-концептуальний ,абстрактно-логічний , міметичний,принцип аналізу і синтезу, психологічний принцип. Також розглянуто сучасні медіа ресурси просування бренду, які сьогодні складаються з різних видів Інтернет-ресурсів, тому популярним є просування бренду через соцмережі, з метою створення впізнаваного, позитивного образу бренду, поширення основної ідеї фірми, доведення до споживача цінності й унікальності товарів і послуг, створення інформаційно-просторового поля для маркетингових комунікацій між покупцем і продавцем, брендом і клієнтом. У четвертому розділі «Створення візуальної ідентифікації авторського бренду виробів художнього скла «Rare Item» за результатами дослідження» прописано концепцію бренду, основну маркетингову та рекламну стратегію, формулювання технічного завдання, конептуальне вирішення структури проєкту, а також була представлена розробка загального дизайну та його технічне вирішення. Виходячи з позиціювання та унікальності продукції бренду створювалася візуальна ідентифікація. Бренд “RARE ITEM” націлений на перманентну позитивну комунікацію із споживачем з метою, в першу чергу, посилити власну цінність. Бренд виготовляє художні роботи методом вільного видування, яким користувалися наші предки. У результаті створюються неповторні, рідкісні шедеври художнього скла. Розроблено брендбук, де прописані усі правила використання візуальної ідентифікації, а також представлені макети комунікаційних матеріалів. Розроблено та змодельовано сервіз «SALTATIO», як носій бренду, представлено варіанти його упаковання та рекламування. Прописані технічні завдання та технологію виконання художніх виробів. Ключові слова: фірмовий стиль, візуальна ідентифікація, бренд, брендинг, художнє скло, декоративно - ужиткове мистецтво, логотип. СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ Антонович Є. А.,. Захарчук-Чугай Р. В, Станкевич М. Є. Декоративно-прикладне мистецтво : Нав. посібник для студентів пед.ін-тів /. — Львів : Світ, 1992 . — С. 271 . Габрель Т. М. Зовнішня реклама — рушій ринку чи непотріб у середовищі? / Т. М. Габрель // МІСТ: Мистецтво, історія, сучасність, теорія : зб. наук. пр. [з мистецтвознавства і культурології] ; Нац. акад. мистецтв України. Ін-т проблем сучасного мистецтва. — К. : Фенікс, 2014. — Вип. 10. — С. 53–67. Габрель Т. Основи філософії дизайну. Класифікація фундаментального інструментарію / Т.М. Габрель / Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. — Харків : ХДАДМ, 2016. — Вип. 4. — С. 8–14. Галишич Р. Я. Матеріальна культура: синтез візуальної ідентифікації та предметного середовища. - C. 37-41. Гладій Х. Г. Формування бренду як інструмента забезпечення конкурентних переваг на handmade-ринку / Х. Г. Гладій // Серія: Економічні науки. – Науковий вісник Херсонського державного університету. – Вип. 8. – Ч. 6. – 2014. – С. 94-97. Грицай А. О., Мельник О. Я. Ідентифікація українських міфологічних образів у сучасному графічному дизайні / Актуальні проблеми сучасного дизайну: Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (22 квітня 2021). 2021. C. 34–36. Людкевич, Х. Б., Квасниця, Р. Б., Галишич Р. Я. «Рекламний дизайн вітрин Львова Різдвяного циклу свят», Технології та дизайн, 2020. 2 (35), С. 1–16 Триноженко Л. О. Національні мотиви сучасного графічного дизайну в Україні як засіб візуальної ідентифікації Л.С. Триноженко, НУ ЛП, 2010- С.3 Чумаченко К. В. Специфіка концепції фірмового стилю організації у системі візуальної ідентифікації бренду / К. Чумаченко, О. О. Tатакі // Матеріали XХVІ наукової конференції здобувачів вищої освіти «Історичний досвід і сучасність»: тези доповідей. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2020. – Вип. 38. – С. 53-55. Левицька Н. І., Мельник О. Я., Візуальна ідентифікація авторських брендів художнього скла засобами графічного дизайну// Topical issues of modern science, society and education. Proceedings of the 8th International scientific and practical conference. SPC “Sci-conf.com.ua”. Kharkiv, Ukraine. 2022.С. 670- 676.URL:https://sci-conf.com.ua/viii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskayakonferentsiya-topical-issues-of-modern-science-society-and-education-26-28- fevralya-2022-goda-harkov-ukraina-arhiv/.