Відкритий паркінг в п’яти рівнях з металевим каркасом в місті Рівне
Автор: Ігнатюк Євгеній Віталійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: До складу архітектурно-будівельного розділу входять загальні рішення по організації руху автомобілів та людей, розташуванню паркомісць, опаленню, вентиляції, кондиціонування адміністративних приміщень будівлі, а також кліматичні дані району відведеного під забудову, техніко-економічні показники, конструктивні рішення та протипожежні заходи для даного проекту. Основні конструктивні рішення: 1. Конструктивна схема будівлі – рамно-в’язева, яка складається з чотирьох поверхових поперечних рам, які включають чотири прольоти. 2. Фундаменти – прийняті в проекті стовпчаті монолітні під несучі металеві колони та стрічкові під несучі цегляні стіни. Матеріал прийнятий для фундаменту – важкий бетон класу С20/25 та арматура класу А500С. 3. Зовнішні стіни - виконані з керамічної цегли товщиною 380 мм. Всі інші стіни є не несучими перегородками, влаштовані з керамічної цегли товщиною 120 мм. 4. Колони – металеві з прокатного двотавра 30К1 типу «К». Матеріал колон С235. 5. Перекриття виконане по металевих ригелях з залізобетонної монолітної плити товщиною 150 мм з подвійним армуванням металевою арматурою класу А500С та асфальтобетону товщиною 50 мм; 6. Головні та другорядні балки – зварного перерізу виконані зі сталі класу С255. 7. Вертикальні в’язі виконані з квадратного замкнутого перерізу 150х150х10 мм зі сталі класу С255. 8. Сходові марші та площадки – залізобетонні монолітні, опираються на стіни сходової клітки та плити перекриття. 9. Розрахунково-конструктивний розділ складається з розрахунку та проектування 5 - ох несучих елементів конструкцій, що складаються з таких матеріалів як: - метал; - бетон; - асфальтобетон. Несучі елементи конструкцій прийняті до розрахунку: 1. Два типи плоских рам розрахунок виконаний в ПК «ЛИРАСАПР»: 1.1 . Перший варіант рами передбачає, що колони будуть защемлені в фундаментах жорстко, а ригелі будуть кріпитися до колони шарнірно; 1.2 . Другий варіант рами передбачає, що колони будуть кріпитися до фундаментів шарнірно, а ригелі будуть кріпитися до колон жорстко; 2. Розрахунок головної балки складеного перерізу. Для розрахунку було прийнято найдовшу та найбільш завантажену балку. 3. Металева колона. Статичний розрахунок колони виконаний за допомогою ручного розрахунку. Для розрахунку колони було прийнято найбільш навантажену колону каркасу будівлі, а саме колону середнього рялу. Розрахункове навантаження на колону отримуємо зібравши навантаження від усіх несучих та не несучих елементів заданої споруди та тимчасового корисного навантаження . 4. Стовпчатий фундамент. Для розрахунку фундаменту прийнятий найбільш завантажений стовпчатий фундамент будівлі. Після розрахунку отримали потрібні розміри підовши та армування фундаменту. Технологічно-організаційний розділ включає в себе розробку будівельного генплану та технологічної карти на влаштування металевої колони 1-го поверху середнього ряду. В економічному розділі розраховувався локальний і зведений кошторис по об’єкту. В науковій частині було визначено найраціональніші варіанти архітектурно – планувальних та конструктивних рішень відкритих паркінгів зі сталевим каркасів. Також було виконано огляд та аналіз дітературних джерел інформаційних ресурсів відровідно до архітектурно – планувальних та конструктивних рішень відкритих паркінгів зі сталевим каркасів. Предмет дослідження: виконання дипломного проекту з виконанням усіх необхідних складових. Мета дослідження: запроектування споруди шляхом виконання необхідних розділів. У результаті було запроектовано відкритий паркінг в п’яти рівнях. Виконано порівняльний розрахунок двох типів плоских металевих рам. При порівнянні результатів розрахунку, доцільніше буде другий варіант рами при якому колони будуть кріпитися до фундаментів шарнірно, а ригелі будуть кріпитися до колон жорстко. Ключові слова: металева колона, головна балка, другорядна балка, монолітна плита перекриття, відкритий паркінг.