Мода як символ сучасних соціальних змін
Автор: Хохлова Анастасія Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Соціологія
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Магістерська кваліфікаційна робота присвячена темі моди як символа сучасних соціальних змін, яка є актуальною, оскільки сучасна модні об’єкти та стандарти набули нових символічних значень внаслідок сучасних соціальних змін. Робота складається із трьох розділів, які містять теоретичні та емпіричні дані: у першому розділі проаналізовано теоретичну базу соціогуманітарних підходів до вивчення моди, на основі чого було визначено основні особливості моди як соціокультурного феномену, встановлено специфіку соціологічних класичних та сучасних теорій моди; у другому розділі було досліджено особливості індивідуального аспекту моди у процесах самоідентифікації та саморепрезентації, з’ясовано роль моди у соціальних системах та соціальних змінах, які вплинули на символи моди у сучасному суспільстві; у третьому розділі були проаналізовані попередні світові та вітчизняні емпіричні дослідження та проаналізовані результати власних досліджень, отриманих методами глибинних інтерв’ю (Додаток А) та візуальної соціології (Додаток О). Об’єктом магістерської роботи (за критерієм загальної проблеми) є мода у символічному відображенні соціальних змін. Об’єктом магістерської роботи (за носієм проблеми) є молоді жінки та чоловіки. Предметом магістерської роботи є роль моди у символічному відображенні сучасних соціальних змін. Мета: на основі аналізу наукової літератури і проведених емпіричних досліджень виявити роль моди у символічному відображенні сучасних соціальних змін. Перелік використаних літературних джерел: 1. Асперс, П. (2010). Порядок моди. Видавництво Принстонського університету. 2. Гофман, А. (2013). Мода и люди. Новая теория моды и модного поведения. Наука. 3. Гурова, О. (2008). Fast Fashion: быстро сшить, быстро продать, быстро выбросить. Концепция моды и потребление вещей в современном российском обществе. Экономическая социология, 9, 5, 56-67. 4. Воронкова А. (2019). Мода в політичному процесі України: політико-технологічний вимір (Дис. канд. політ. наук). Харків. 5. Кули, Ч. (2000). Человеческая природа и социальный порядок. Идея-Пресс. 6. Блумер, Г. (2008). Мода: от классовой дифференциации к коллективному отбору. Социальные и гуманитарные науки. Отечественная и зарубежная литература, 11, 127-149. 7. Михалева, К. (2017). Мода: предмет, история, социология, экономика. LitRes. Ключові слова: мода, соціальні зміни, символічне значення моди, соціальна система, комунікація, імідж.