Комплексна система електропостачання авторемонтного заводу

Автор: Лакоцький Павло Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електротехнічні системи електроспоживання
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Авторемонтний завод – потужне сучасне підприємство з глибокою історією, коли невеликому містечку організували авторемонтну майстерню з капітального ремонту двигунів ГАЗ-ММ. Вже через кілька років майстерню обладнали устаткуванням для виробництва ресор. Перед підприємством було поставлено завдання виготовляти 150 тонн ресорної продукції в рік. В 1960 році майстерню було перейменовано в авторемонтний завод. Кількість працівників зросла до 400 осіб. Продукція заводу включає широкий асортимент запасних частин до причепів легкових автомобілів, ресор та ресорних листів до автобусів «Богдан» та мікроавтобусів «ГАЗЕЛЬ». У 2008 році на заводі запущено термічну лінію і освоює випуск ресорних листів до вантажівок «КРАЗ», «КАМАЗ», «ЗІЛ», «МАЗ». Одночасно налагоджується виробництво автозапчастин: ресорних пальців та шкворенів. В 2009 році підприємство починає виготовляти ресори та ресорні листи до мікроавтобусів «Mersedes», «IVECO», «HYNDAY». Тоді ж налагоджено випуск ресорної продукції до тракторів ХТЗ та тролейбусів вітчизняного і зарубіжного виробництва. Для виготовлення ресор підприємство використовує високоякісну ресорну сталь марок 60С2А, 50ХГА, 55С2. Динамічний розвиток заводу забезпечується за рахунок постійної модернізації і вдосконалення технологій. У розділі електричні навантаження, визначено розрахункове електричне навантаження ремонтно-механічного модифікованим статистичним методом (МСМ) для другого (То = 10 хв.) і третього рівнів (То = 150 хв.) електропостачання за точним значенням зведеної кількості електроприймачів [2]. Розрахункові елекктричні навантаження інших цехів та заводу в цілому визначалось методом коефіцієнта попиту. Також в даному розділі була розрахована картограма електричних навантажень для визначення центру електричних навантажень. У розділі «Вибір схеми зовнішнього електропостачання» визначено кількість та потужність трансформаорів ГЗП. Проведено вибір оптимального перерізу та напруги лінії методом безумовної оптимізації. Також проведено перевірку вибраного проводу за умовами допустимого теплового навантаження та втратам напруги. У розділі «Схема внутрішнього електропостачання підприємства» визначено місця встановлення цехових розподільних пристороїі НН, вибрано кількість і потужність трансформаторів цехових трансформаторних підстанцій (ЦТП) та компенсувальних устав реактивної потужності, проведено вибір конфігурації схеми внутрішнього електропостачання та вибрано кабільні лінії схеми внутрішнього електропостачання. Проведено техніко-економічне порівняння варіантів схеми внутрішнього електропостачання методом дисконтованих витрат. Також в даному розділі зведено баланс реактивної потужності. Для вибору та перевірки комутаційних апаратів проведено розрахунок струмів короткого замикання. Розрахунок проведено згідно з ДСТУ [3, 4]. У розділі «Визначення ефективності використання СЕС» проведено розрахунок монтужу сонячних панелей на даху одного з цехів та розраховано ефективність капіталовкладень на будівництво СЕС У розділі «Усталені режими електропостачальної системи» проведено розрахунок усталених нормальних та аварійних режимів системи електропостачання. Основною метою цих розрахунків є визначення положень РПН та ПБЗ трансформаторів ГЗП та цехових ТП і визначення розрахункових значень напруг на шинах підстанцій. В окремих випадках такі розрахунки можуть стати підставою для спеціальних заходів із нормалізації одного з найголовніших показників якості напруги – відхилення напруги. Вибрані положення відгалужень РПН та ПБЗ трансформаторів забезпечують показники якості електроенергії згідно з ГОСТ 13109-97 [5]. В результаті роботи розроблена комплексна система електропостачання авторемонтного заводу яка є надійною й економічно обґрунтованою та забезпечує споживачів електроенергією високої якості у повному обсязі згідно вимог чинного законодавства [6]. Об’єкт дослідження – комплексна система електропостачання авторемонтного заводу; Предмет дослідження – вибір оптимального техніко-економічного варіанту системи електропостачання, проектування системи зовнішнього та внутрішнього електропостачання об’єкту із впровадженням передових технологій та використанням сонячної електростанції. В результаті дослідження об’єкту: виконано розрахунок навантаження згідно ДБН В.2.5-23:2010 [7]; виконано розрахунок пристроїв компенсації реактивної потужності; вибрано схему зовнішнього електропостачання об’єкту; розраховано струми короткого замикання; вибрано устаткування розподільних пристроїв об’єкту; вибрано комутаційних апаратів та кабельних ліній, вибрано обладнання сонячної електростанції. Ключові слова: трансформатор, лінії, кабельні лінії, захист, автоматика. Перелік використаних літературних джерел. ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT). Проектування електропостачальних систем загального призначення/П.Ф. Гоголюк, Т.М. Гречин, А.А. Маліновський, О.М. Сівакова, Є.І. Федів, Б.К. Хохулін. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 436 с. ДСТУ IEC/TR 60909-0:2007. Струми короткого замикання у трифазних системах змінного струму. Частина 0. Обчислення сили струму короткого замикання в трифазних системах змінного струму. – К: Держспоживстандарт України, 2008. ДСТУ IEC/TR 60909-4:2008. Струми короткого замикання у трифазних системах змінного струму. Частина 4. Приклади обчислення сили струму короткого замикання. – К: Держспоживстандарт України, 2009. ГОСТ 13109-97. Электрическая энергия. Нормы качества электрической энергии в системах электроснабжения общего назначения. – К.: Изд-во. Стандартов, 1999. – 31 с. Правила улаштування електроустановок. – К.: Міненерговугілля, 2017.– 760 с. Проектування електрообладнання об’єктів цивільного призначення, Державні будівельні норми України ДБН В.2.5-23:207.