Модернізований лінійний двигун процедурного авіаційного тренажера
Автор: Бочелюк Володимир Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електромеханічні системи автоматизації та електропривод
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Об’єктом дослідження цієї магістерської кваліфікаційної роботи є лінійні двигуни магнітоелектричного збудження. Предметом дослідження є технічні параметри модернізованих лінійних двигунів. Мета роботи –збільшення енергетичних показників: вихідного зусилля та коефіцієнта робочого часу при повторно-короткочасному режимі шляхом модифікації двигуна. Суть модифікації полягає в конструктивній зміні статора двигуна їз збереженням його габаритних розмірів. У першому розділі магістерської кваліфікаційної роботи було розглянуто принцип і будову лінійних двигунів постійного та змінного струму. Також виконаний огляд сучасних конструкцій лінійних двигунів магнітоелектричного збудження . У другому розділі здійснено обґрунтування прийнятих проєктних рішень. Вибрано безпазову конструкцію статора та повзун (ротор) з постійними магнітами. Аргументовано вибір ЛД двофазної конструкції з синусно-косинусним живленням його фаз у функції положення його повзуна. Для керування його роботою використовуються потенціометричний зовнішній давач положення. У третьому розділі виконаний електромагнітний розрахунок, вибрано головні та габаритні розміри двигуна на основі формули Ньютона для тепловіддачі. Четвертий розділ присвячений тепловому розрахунку. Для визначення температури при повторно-короткочасному режимі роботи було використано диференціальну форму формули Ньютона. У п’ятому розділі розкритті питання щодо технології його виготовлення. Конструктивне виконання за способом монтажу – ІМ 1002 згідно з ГОСТ 2479, за способом охолодження – ІС00 (без вентилятора, охолодження від навколишнього середовища) згідно з ГОСТ 20459. Шостий розділ присвячий саме модернізації лінійного двигуна.Модернізація двигуна може бути здійснена деколькома способами. Перший спосіб зміна обмоткових даних із збільшенням густини струму. Другий спосіб полягає у збільшенні ширини котушок. А третій спосіб модернізації лінійного двигуна є виконання у корпусі обмоток з додатковими повноцінними котушками у кожній фазі, увімкненими паралельно до основних. Ключові слова: лінійний двигун, магнітоелектричне збудження, повзун, коефіцієнт тепловіддачі, коефіцієнт розподілу, тягове зусилля, висококоерцитивні постійні магніти, пульсації зусилля. Перелік використаних літературних джерел: 1. Попічко В.В. Проектування електричних машин постійного струму: Навч. посібник: – Львів.: Видавництво НУ “Львівська політехніка”, 2004. – 584 с. 2. Kharchyshyn B. Reductionofforceripplesinlinearmotors / BohdanKharchyshyn, MykhailoKhai, VolodymyrMoroz // ComputationalProblemsofElectricalEngineering. – 2014. – Vol. 4. – No. 1. – Pp. 7-10. 3. Кожан М. Я., Кушнір Б. Й., Мачоган Ю. В., Слободян І. С., Снітков І. Ф., Харчишин Б. М., Чайковський Р. І. Система завантаження важеля керування авіаційного тренажера. Патент України на винахід № 96064 від 26.09.2011 р. 4. Мороз В. І. Експериментальні дослідження динамічних властивостей лінійного двигуна з постійними магнітами / В. І. Мороз, П. А. Болкот, К. І. Снітков, Б. М. Харчишин // Наукові праці Донецького національного технічного університету. Серія "Електротехніка та енергетика". – 2013. – №2(15). – С. 186–189. 5. Компенсація пульсацій зусилля модернізованого лінійного двигуна / Б. М. Харчишин, Т. Я. Дзьоба, О. А. Петрова, В. М. Хай // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Електроенергетичні та електромеханічні системи. - 2013. - № 763. - С. 102-106.