Міський автобус малого класу з несівним кузовом.

Автор: Шевчик Сергій Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах сучасного автобусобудування, окрім цінових показників вартості машини, ефективності використання її внутрішнього об’єму салону тощо, дедалі більшу роль відіграють інші характеристики, насамперед, надійність та довговічність конструкції. Очевидно, що одним з можливих способів їх оцінки виступає тензометрування, котре при адекватному врахуванні умов експлуатації автобуса дозволяє виконати аналіз міцності кузова, оцінити його здатність протистояти руйнуванню в результаті дії короткочасних пікових навантажень. Насамперед, такі максимальні навантаження у реальних умовах експлуатації зустрічаються дуже рідко, проте можуть проявитися на будь-якому етапі, незалежно від загального пробігу автобуса. В такому випадку ймовірність руйнування довільної складової каркасу кузова визначається ймовірністю утворення пікового навантаження в ній, що впливає одночасно з втомною міцністю на результуючу надійність та довговічність машини[15]. Мета роботи - оцінка, дослідження та оптимізація напружено-деформованого стану каркасу автобуса типу «Low-entry». Для досягнення поставленої мети були вирішені наступні задачі: 1. формування крайових умов статичного розрахунку кузовів автобусів типу «Low-entry»; 2. комп’ютерне моделювання методом кінцевих елементів напружено-деформованого стану та оптимізація каркасу при згині та крученні; 3. визначення напружено-деформованого стану каркасу кузова при згині та крученні в умовах перевантаження. Об’єктом досліджень було обрано перспективну розробку ВАТ «Укравтобуспром» ¬¬¬¬- модель «ТУР А107». Предмет дослідження – вплив основних деформаційних сил ( згину і кручення) на каркас кузова Методи дослідження - розрахунки проводились в CAD/CAE системі AMP Winmachine, а саме в середовищі Structure 3D для моделі автобуса «ТУР А107» розробленого на ВАТ «Укравтобуспром». ¬¬ Наукова новизна одержаних результатів полягає у наступному: змодельовано напруженно – деформуючого стан каркасу при згині та крученні, проведена оптимізація структури каркасу кузова з умов рівноміцності при згині та крученні. Практичне значення одержаних результатів. Удосконалено каркас автобуса що в результаті покращує ресурс каркасу і кузова у цілому. Положення, що їх винесено на захист Запропоновано методику розрахунку, моделювання і удосконалення каркасу автобуса на згин і кручення, яка в результаті покращує ресурс каркасу.