Покращання акустичної комфортності легкових автомобілів класу B.

Автор: Яріш Роман Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Виробники автомобілів, у гонитві за здешевленням, особливо не приділяють уваги внутрішній шумоізоляції, яка допомагає знизити сторонній шум, що йде від двигуна, коліс, проїжджої частини під час руху автомобіля. Незалежно від марки автомобіля, заводської шумоізоляції буває мало чи немає взагалі. Згодом, зі зносом деталей, шум і вібрація в салоні посилюються, що дуже заважає водію та пасажирам. Для усунення непотрібного шуму слід зробити шумоізоляцію. Достатньо багато автомобільних виробників заощаджують на шумоізоляції продукованих автомобілів, внаслідок цього після придбання власникам доводиться самостійно займатися шумоізоляцією автомобіля і покращувати його комфорт. І тут важливо не помилитися, а обрати саме ті матеріали, які дозволять досягнути максимального ефекту. Остаточно позбутися шуму двигуна та набігаючого потоку повітря не можливо за будь-яких обставин, проте досягти зниження рівня шуму в салоні автомобіля цілком реально та неважко. Недорогі автовиробники, прагнучи заощадити, не приділяють захисту кузова від шуму належної уваги і обмежуються тонким шаром демпфуючого матеріалу. Але навіть власники далеко не найдешевших марок згодом помічають появу скрипів і збільшення шуму в салоні: внаслідок експлуатації та перепадів температур заводська шумоізоляція твердне, кришиться і втрачає свої ізолюючі властивості. Об’єкт дослідження — джерела повітряного і структурного шуму автомобіля. Предмет дослідження — вплив вибору та кількості шумоізоляційних матеріалів на зміну рівня шуму. Мета дослідження — дослідження адаптації автомобілів для європейських споживачів до українських реалій з точки зору додаткової шумоізоляції. У першому розділі розглянуті питання поняття акустичної комфортності та її місце в комплексі властивостей комфорту автотранспортного засобу. Загальний шум при русі автомобіля складається із шуму, який генерують двигун, агрегати, кузов і його складові, шуму допоміжного обладнання та кочення шин, шуму від потоку повітря. Також перелічено щляхи подолання негативних наслідків звукової та вібраційної активності. У другому розділі подано перелік робіт для усунення шуму для окремих найчастіших випадків несправностей ходової частини та елементів трансмісії чи навісного обладнання двигуна. Наведено декілька варіантів класифікації згідно плану безпосереднього виконання робіт із шумоізоляції, а також характеристики найбільш вживаних та популярних матеріалів. У третьому розділі узагальнено рекомендації з комлексного покращен¬ня параметрія акустичної та вібраційної комфортності, описано обладнання для вимірювання рівня шуму, що генеруються його джерелами, а також подано результати практичного застосування вказаних пропозицій. У роботі проведено експериментальне застосування запропонованих заходів із шумоізоляції автомобілів в наступних ділянках: ділянка оброблення колісних арок; спостерігалось зменшення рівня шуму коліс, наслідків подолання нерівностей дороги та каміння, роботи підвіски; ділянкаи дверей; зменшено рівні зовнішніх шумів, що сприяло загальному підвищенню комфорту в автомобілі. Ключові слова: віброізоляція, шумоізоляція автомобіля, акустична, вібраційна комфортність, антискрип, безпека.