Дослідження основних показників роботи автобусних маршрутів на ділянці вулиці Стрийська у місті Львові
Автор: Войнов Юрій Павлович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Автомобільний транспорт бере безпосередню участь в сучасному житті, забезпечуючи великий обсяг перевезень у всіх сферах людської діяльності. Будівельна індустрія, промисловість, торгівля, сільське господарство, а також пасажирські перевезення не можуть функціонувати ефективно без широкого використання автомобілів. У наш час автомобільні перевезення стали невід’ємною елементом транспортного процесу практично на всіх видах транспорту. Серед пасажирських перевезень автобусні є найрозповсюдженішими серед населення, тому буде актуальним дослідити та проаналізувати основні показники роботи автобусних маршрутів. На сучасному етапі розвитку усіх видів пасажирського автомобільного транспорту все більше і більше беруть до уваги забезпечення найбільш повного, сучасного та якісного задоволення потреб населення, які дуже швидко зростають, в пасажирських перевезеннях, як однієї з найважливіших проблем, що поставлені перед автомобільним транспортом. Зростання автомобільного пapку та об’єму перевезень веде до збільшення інтенсивності руху, що в умовах міст з історично покладеною забудовою призводить до виникнення транспортних проблем. Особливо гостро ці проблеми проявляються у вузлових пунктах вулично-дорожньої мережі. Тут утворюються черги і затори, зростають затримки транспорту, і як наслідок це призводить до невиправданої витрати палива, зниження швидкості сполучення і підвищеного зношення вузлів і агрегатів транспортних засобів. Яскравим прикладом цієї проблеми, зростання рівня автомобілізації, є місто Львів – важливий центр автомобільних перевезень та найбільший транспортний вузол Західної України. Також для Львова характерна велика кількість транспортних проблем, зокрема: складність рельєфу, яерез який проходження основних транспортних потоків відбувається через центр Львова; вулиці й забудови в центральній частині Львова є переважно вузькими, через особливості архітектури, тому як наслідок, у Львові є вулиці з одностороннім рухом; швидке збільшення кількості автомобілів, що є характерним для великого міста через великий оборот грошей та зростання купівельної спроможності людей, і через це у місті спостерігається недостатня кількість паркінгів, в тому числі багаторівневих і т. д. Об’єкт дослідження – ділянка вул. Стрийська (від перехрестя Наукова – Хуторівка до ТРЦ Кінг Крос Леополіс) у місті Львові. Предмет дослідження – основні показники транспортного руху на ділянці. Метою даної магістерської кваліфікаційної роботи є визначення основних показників транспортного руху на ділянці. В результаті проведених досліджень визначено інтенсивності та склад транспортного потоку, цикли роботи світлофорів на перехрестях. Ключові слова – маршрут громадського транспорту, перехрестя, інтенсивність руху. Перелік використаних літературних джерел. 1. Павлова І. О. (2011). Дослідження складових транспортного потоку на вулично-дорожній мережі міста / І. О. Павлова, І. С. Мурований // Наукові нотатки. - Вип. 32. - С. 295-302. 2. Зубачик Р. М. (2015). Вдосконалення методів забезпечення пріоритетного руху для маршрутних автобусів на вулично-дорожній мережі міста : дис. канд. техн. наук : 05.22.01 / Зубачик Роман Михайлович – Львів. – 187 с. 3. Fusco, G., Colombaroni, C. and Isaenko, N. (2016). Short-term speed predictions exploiting big data on large urban road networks. In: Transportation Research Part C: Emerging Technologies 73, pp.183–201. 4. Cascetta, E. (2009). Transportation Systems Analysis, 742. 5. Comi, A., Nuzzolo, A., Brinchi, S., Verghini, R. (2017). Bus travel time variability: some experimental evidences. Transportation Research Procedia 27, pp. 101–108. 6. Chen, M., Liu, X., Xia, J., & Chien, S. (2004). A Dynamic Bus-Arrival Time Prediction Model Based on APC Data. In: Computer-Aided Civil and Infrastructure Engineering, 19(5), pp. 364-376. 7. Cats., O. (2019). Determinants of bus riding time deviations: Relationship between driving patterns and transit performance. Journal of Transportation Engineering Part A: Systems 145(1),04018078. 8. Comi, A., Nuzzolo, A., Brinchi, S. and Verghini, R. (2017). Bus dispatching irregularity and travel time dispersion. 5th IEEE International Conference on Models and Technologies for Intelligent Transportation Systems (MT-ITS)