Дослідження і формування схеми кузова типу low-entry автобуса на рамному шасі.
Автор: Сімка Ігор Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сімка І.В., Попович ВВ. (керівник). Дослідження і формування схеми кузова типу low-entry автобуса на рамному шасі. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. Одним з факторів, що визначають зручність пасажирів, є правильно спроектований транспортний засіб. До параметрів, які характеризують його відносяться кількість місць, максимальна наповненість автобуса, зручний вхід та вихід з міського транспорту. Актуальність досліджень. В умовах високої конкуренції сучасного автобусобудування, та прийняття Україною нових міжнародних стандартів, надзвичайно важливим є розробка нових типів кузова, які б відповідали всім прийнятим нормам ЄЕК ООН, з однієї сторони, а з іншої сторони дозволяли б максимально ефективно задовольняти потреби в перевезеннях пасажирів на певному маршруті. Об’єктом дослідження є міські автобуси, які призначені для перевезення великої кількості пасажирів, у тому числі пасажирів з обмеженими фізичними можливостями. Предметом досліджень є каркас кузова автобуса. Метою досліджень було сформувати кузов автобуса на рамному шасі типу low-entry. Для досягнення поставленої мети були вирішені наступні задачі: • Розглянуто аналоги сучасних автобусів категорії М2 та М3 пристосованих для перевезень пасажирів з обмеженими фізичними можливостями; • Розглянуто вимоги до створення каркасу кузова; • Проведено дослідження напружено-деформованого стану каркасу кузова low-entry. Методи дослідження. Формування та дослідження схеми каркасу кузова автобуса розв’язано методами інженерних розрахунків і математичного комп’ютерного моделювання. Наукова новизна одержаних результатів. Досліджено, що для використання каркасу з площадкою Low-entry у задньому звисі, як правило виконуються автобуси категорії М3, на базі вантажо-пасажирських автомобілів категорії N2. Відповідно більша колісна база дозволяє змістити центр мас до передньої осі, і покращити умови зчеплення керованої осі. Перспектива розвитку таких мікроавтобусів полягає у виконанні автобусів за вагонною компоновкою. Тому що безкапотна компоновка дозволяє довантажити передню вісь, та ефективніше використовувати загальну площу салону. Та розміщенню низько підлогової площадки у базі автобуса, що дозволить рівномірно розподілити навантаження.