Обґрунтування необхідності удосконалення гальмівної системи транспортного засобу для підвищення активної безпеки.

Автор: Балас Павло Петрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Сьогодення України це суцільна автомобілізація. Дорогами України практично круглодобово переміщуються сотні тисяч різноманітних транспортних засобів: автопоїзди, автобуси, легкові авто. Ніби то прекрасна картина. Та кожна медаль має свою зворотну сторону і, на жаль, страшну і жорстоку. В роботі наведена картина. що заставляє задумуватись над цілою гамою питань: як підвищити культуру поведінки суб’єктів транспортного процесу, яким чином розділити відповідальність за безпеку обох сторін. Поданий в роботі матеріал чітко розділяє не лише долю кожного із складових причин негативного результату експлуатації транспорту в цілому, зокрема автомобільного. Робота проілюстрована графіками та діаграмами, які дають вичерпну інформацію про причини однієї із негативних подій дорожньо-транспортної пригоди. Але завдання роботи – не соціальний аспект, а технічний. Отже насамперед необхідно було проаналізувати технічну сторону питання, зокрема вияснити відсоток, що припадає на одну із систем, що відповідає за активну безпеку – гальмівну. Проведена значна пошукова робота яка дала можливість вияснити в числі постраждалих, час подій, порівняти динаміку подій. Для кращого розуміння роботи гальмівної системи в роботі розглянуто конкретні конструкції гальм, виокремлено їх позитивні і негативні особливості. Описано оціночні параметри ефективності гальмівної системи, приведені аналітичні залежності визначення основних із них. В роботі проведені розрахунки робочих процесів барабанних та дискових гальм, конструкції яких знайшли застосування в автобусах та інших транспортних засобах. Зокрема акцентувалась увага на перспективному клиновому розтиску для барабанних гальм. Проведені дослідження впливу на ефективність стан одного із елементів гальма – барабана. Підкреслено, що на ефективність впливатиме розмір робочої поверхні барабана, враховуючи можливість використання розточених барабанів в процесі ремонту. Така подія спричинить ріст податливості останнього, я, значить, і до падіння ефективності через цілий ряд причин. Зокрема втрати надійного контакту в тертьових поверхнях, зростання ходу елементів гальмівного приводу, то що. Виявлено небезпеку (зменшення гальмівного моменту) в момент збільшення ходу клину чи інших елементів приводу. В роботі проведені деякі розрахунки на міцність дискового гальма мікроавтобуса. Виявлено взаємозв’язок між ефективність гальм транспортного засобу і теплоємністю, необхідність пошуку нових конструкційних матеріалів, дана оцінка впливу регулювальних параметрів на стабільність гальмування. Об’єкт дослідження –гальмівні механізми автобусів. Предмет дослідження – характеристики барабанних і дискових гальмових механізмів та вплив на ефективність стан їх елементів. Мета дослідження - оцінити вплив надійності гальмівної системи на активну безпеку транспортного засобу. Ключові слова: автобус, дорожньо-транспортна пригода гальмівні механізми, гальмівний момент. Список використаної літератури: 1. Сараєв О. В. Метод оцінки ефективності гальмування транспортних засобів при дослідженні дорожньо-транспортної пригоди. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук. Харків. 2016. 2. Волков В.П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля: Навчальний посібник / В.П. Волков. – Харків: ХНАДУ. 2003. – 292с. 3. Статистика аварійності в Україні. – Режим доступу до інформації : http://www.sai.gov.ua/ua/people/5.htm.