Аналіз безпеки руху на регульованих перехрестях з магістральними вулицями (на прикладі вулиці Стрийська)

Автор: Варш Володимир Русланович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. Розширена анотація. Регульовані перехрестя є одними з найнебезпечніших місць на вулично-дорожній мереж міст [1-2]. Порушення швидкісного режиму, проїзд на заборонний сигнал світлофора, ненадання переваги в русі є основними причинами виникнення дорожньо-транспортних подій на регульованих перехрестях. Найпоширенішими видами конфліктів на регульованих перехрестях є наїзд на пішохода при здійсненні правого або лівого повороту, зіткнення двох автомобілів, один з яких здійснює поворот ліворуч, а також наїзд на автомобіль, який їде попереду [3-5]. У роботі проведено аналіз аварійності на регульованих перехрестях з магістральною вулицею Стрийська у м. Львові. Для дослідження обрано чотири регульовані перехрестя: перехрестя вул. Стрийська – Наукова – просп. Святого Івана Павла ІІ, перехрестя вул. Стрийська – Максимовича, перехрестя вул. Стрийська – Вернадського та перехрестя вул. Стрийська – Мікльоша – Січових Стрільців. Обрано ділянку вулиці Стрийська з 3х3 смугами руху. Здійснено аналіз дорожньо-транспортних подій на досліджуваних об’єктах за останні три роки. Проведено натурні дослідження на регульованих перехрестях з вулицею Стрийська у вечірні пікові періоди протягом робочих днів тижня. Визначено інтенсивності руху транспортних засобів, існуючі пофазні роз’їзди на перехрестях, а також тривалості світлофорного циклу та його елементів. Розраховано коефіцієнти відносної аварійності на кожному з перехресть. На перехрестях, де коефіцієнт відносної аварійності становить більше 3, розроблено вдосконалений проект організації дорожнього руху. Також, для перевірки, чи впливає зміна організації дорожнього руху на її безпеку, розраховано коефіцієнти відносної аварійності на досліджуваних перехрестях після вдосконалення організації дорожнього руху. Визначено, що всі перехрестя є безпечними або мало небезпечними. Об’єкт дослідження – регульовані перехрестя з магістральною вулицею Стрийська у м. Львові. Предмет дослідження – безпека руху на регульованих перехрестях з магістральними вулицями. Мета дослідження: підвищення безпеки дорожнього руху шляхом розрахунку коефіцієнта відносної аварійності на регульованих перехрестях. В результаті проведених досліджень визначено аварійність регульованих перехресть з магістральними вулицями та вдосконалено організацію дорожнього руху на перехрестях з високими значеннями коефіцієнта відносної аварійності для підвищення безпеки руху на досліджуваних об’єктах. Ключові слова – транспортний потік, безпека руху, дорожньо-транспортна подія, коефіцієнт відносної аварійності. Перелік використаних літературних джерел. 1. Tan, D. M., Alhajyaseen, W. K., Asano, M., & Nakamura, H. (2012). Development of microscopic traffic simulation model for safety assessment at signalized intersections. Transportation research record, 2316(1), 122-131. 2. Li, J., Wang, X., Yu, R., & Tremont, P. J. (2018). Relationship between Level of Service and Traffic Safety at Signalized Intersections: Grouped Random Parameter Method. Journal of Transportation Engineering, Part A: Systems, 144(6). 3. Wang, X., & Abdel-Aty, M. (2008). Modeling left-turn crash occurrence at signalized intersections by conflicting patterns. Accident Analysis & Prevention, 40(1), 76-88. 4. Ewadh, H. A., & Neham, S. S. (2008). A study of traffic safety at four-leg signalized intersections using traffic conflict technique. journal of techniquse, 21(4). 5. Wang, X., Abdel-Aty, M., Almonte, A. M., & Darwiche, A. L. (2009). Incorporating traffic operation measures in safety analysis at signalized intersections. Transportation research record, 2103(1), 98-107.