Дослідження впливу звуження проїзної частини на параметри транспортного потоку

Автор: Паренюк Роман Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Розумний транспорт і логістика для міст (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Розглядається проблема забезпечення безпеки автомобілів в місцях звуження проїзної частини в щільному транспортному потоці. Рішення проблеми представлено у вигляді методики визначення часового інтервалу [1]. Розглянуто показники, необхідні для визначення часового інтервалу. Для його визначення під час перестроювання необхідно врахувати ряд показників. При цьому частина з них є незмінною в залежності від швидкості і стану дорожнього покриття, а частина змінюється з урахуванням тягових і швидкісних характеристик автомобіля. Визначено залежності для розрахунку показників, що складають цей інтервал. Розрахунок даних показників потрібно визначати на основі динамічних габаритів автомобіля і гальмівних характеристик при різних погодних умовах [2-3]. Проведено аналіз досліджень впливу звуження проїжджій частини на швидкість транспортного потоку. Зокрема, показано, що часовий інтервал істотно залежить від інтенсивності транспортного потоку на крайній лівій смузі руху. Це говорить про необхідність обережного водіння транспортними засобами в таких умовах [4-5]. Об’єкт дослідження – ділянка звуження проїзної частини. Предмет дослідження – транспортний потік. Мета роботи – дослідити вплив звуження проїзної частини на параметри транспортного потоку Завдання дослідження: 1. Виконати аналіз проблематики впливу звуження проїзної частини на параметри транспортного потоку. 2. Провести натурні дослідження інтенсивності , швидкості та часових інтервалів між транспортними засобами. 3. Розробити методику управління транспортними потоками в місцях звуження проїзної частини. 4. Дослідити вплив звуження проїзної частини на параметри транспортного потоку Дослідження впливу звуження проїзної частини на параметри транспортного потоку проводили на магістральних вулицях (на таких ділянках спостерігається інтенсивний транспортний потік, у складі потоку присутня значна частка громадського та вантажного та транспорту). До уваги бралися магістральні напрямки, оскільки в пікові періоди спостерігаються значні затримки транспортних засобів. Для визначення черги транспортних засобів в місцях звуження проїзної частини проведено вимірювання інтенсивності, швидкості та складу потоку, геометричних параметрів, а також інтервалів між транспортними засобами в місцях звуження проїзної частини ( ). Обрано об’єкти дослідження на магістральні вулиці у місті Львові, а саме вул. Липинського, вул. Хмельницького та вул. Городоцька. Встановлено, що інтервали між транспортними засобами в місцях звуження проїзної частини залежать від інтенсивності руху на сусідній смузі руху. Так на першому об’єкті дослідження (вул. Липинського) при існуючій інтенсивності 574 од/год середній інтервал становить 3,51 с, а затримка транспортних засобів – 15,54 с./авт.; на другому об’єкті дослідження (вул. Хмельницького) при існуючій інтенсивності 770 од/год середній інтервал становить 3,89 с, а затримка транспортних засобів – 19,51 с./авт.; на третьому об’єкті дослідження (вул. Городоцька) при існуючій інтенсивності 922 од/год середній інтервал становить 4,48 с, а затримка транспортних засобів – 19,76 с./авт. Проведено імітаційне моделювання за різної інтенсивності потоку та за різної відстані прийняття рішення про місце звуження проїзної частини. Встановлено, що з моменту перетину автомобілями ділянки прийняття рішення, інтенсивність починає різко змінюватись (на лівій зростати, а на правій смузі знижуватись). При відстані в 100 м між ділянкою прийняття рішення та звуженням інтенсивність автомобілів, що проходять по смугах, має найменшу довжину черг автомобілів. Отже цю відстань можливо приймати найоптимальнішою для прийняття рішення про маршрут. Ключові слова – звуження проїзної частини, транспортний потік, транспортна затримка, довжина черги, імітаційне моделювання. Перелік використаних літературних джерел. 1. Лобашов, О.О. (2013). Вплив параметрів транспортних мереж значних і найзначніших міст на швидкість транспортних потоків. 2. Хом’як, А. Я. (2011). Пропускна здатність транспортних розв’язок. 3. Першаков, В. М., Бєлятинський, А. О., Степанчук, О. В., & Кротов, Р. В. (2015). Дослідження транспортних потоків в аспекті заторових станів дорожнього руху. 4. Поліщук, В. П. (2011). Організація та регулювання дорожнього руху: підручник. 5. Стеценко, І. В. (2019). Імітаційне моделювання дорожнього руху з використанням Unity3D