Вплив параметрів системи випуску на потужність двигуна.
Автор: Бобирєв Владислав Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Система випуску автомобіля призначена очищення циліндрів двигуна через випускний колектор. Випускний колектор – це один із найрозповсюджених елементів системи випуску відпрацьованих газів, який піддається тюнінгу, оскільки за його допомогою можна збільшити потужність двигуна автомобіля. Наступний елемент для тюнінгу – каталізатор – відповідає за спалювання відпрацьованих газів. Каталітичний нейтралізатор найчастіше виготовляється з дуже дорогих металів, що відзначається з його вартості. Резонатор та глушник також піддаються видозміні та вдосконаленню, оскільки вони безпосередньо відповідає за якість звуку, що видається автомобілем, тому найчастіше піддається модернізації [1]. Існує три способи модернізації вихлопної системи автомобіля: аудіотюнінг, візуальний тюнінг та технічний. Перші два варіанти не відрізняються значними трудомісткими роботами та найчастіше використовуються автомобілістами, щоб удосконалити свій автомобіль. Технічний варіант тюнінгу передбачає заміну та вдосконалення всіх елементів системи випуску для покращення роботи двигуна та автомобіля в цілому. Це дуже трудомісткий процес, який потребує певних знань та спеціальних розрахунків, щоб система працювала правильно [2, 3]. У першому розділі магістерської кваліфікаційній роботі розглянуто особливості будови елементів системи випуску відпрацьованих газів, їхні конструктивні особливості та можливі впливи на потужність двигуна. Основна увага була приділена процесам, які відбуваються у випускній системі двигуна. Так у другому розділі розглянуто коливні процеси відпрацьованих газів у системі випуску на різних режимах роботи двигуна. Особливу увагу було приділено випускному колектору, а саме впливу довжини та діаметра на швидкості протікання у ньому. Розглянуто каталітичний нетралізатор, як перешкоди для швидкого очищення відпрацьованих газів з циліндрів двигуна. Як джерелом шуму розглянуто конструктивні особливості основного глушника та резонатора та їх вплив на швидкість протікання відпрацьованих газів та шуму, яки при цьому створюється. На основі огляду літературних джерел описаних у попередніх розділах були визначені основні елементи випускної системи та їх вплив на потужність двигуна. Так аналітичним методом визначено оптимальні довжини випускного колектора в залежності від режимів роботи двигуна та їх вплив на його потужність. Крім довжини випускного колектора визначено необхідні діаметри труб колектора, які не будуть створювати опору протіканню відпрацьованих газів, а також викликати резонанси у випускній системі. Важливу увагу було проведено дослідженню з’єднанню елементів випускної системи. Мета і задачі дослідження. Метою кваліфікаційної роботи є визначення впливу параметрів системи випуску відпрацьованих газів на потужність двигуна. Об’єкт дослідження – система випуску відпрацьованих газів. Предмет дослідження – геометричні параметри система випуску відпрацьованих газів. Методи дослідження. У магістерській кваліфікаційній роботі для досягнення поставленої мети застосовано аналітичні дослідження. 1. https://remam.ru/tune/tyuning-vyhlopnoj-sistemy-avtomobilya.html 2. https://www.drive2.ru. 3. http://gsavto.ru/.