Діагностування механізму газорозподілу двигуна внутрішнього згоряння динамічним методом.
Автор: Грицан Едуард Вікторович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Робота двигуна залежить від технічного стану його механізмів і систем, які, взаємодіючи між собою, забезпечують необхідний рівень вихідних параметрів - потужність, крутний момент, частоту обертання колінчастого валу, витрата палива. Зміна технічного стану елементів однієї системи двигуна призводить, як правило, до порушень в роботі механізмів і систем, що взаємодіють з нею. Тому правильно оцінити технічний стан можна лише після усунення несправностей у цих механізмах та системах для виключення їх впливу у процесі встановлення діагнозу. Отже, для отримання об’єктивної інформації двигун необхідно діагностувати в певному порядку. Об’єкт дослідження - процеси діагностування мханічної частини двигунів внутрішнього згоряння. Предмет дослідження - методи і засоби вдосконалення процесу діагностування, спрямовані на підвищення адекватності результатів діагностування двигуна внутрішнього згоряння. Мета роботи – підвищення точності і оперативності способу діагностування елементів газорозподільчого механізму двигуна внутрішнього згоряння динамічним методом за рахунок використання нових режимів його реалізації. Перспективними є динамічні методи діагностування двигуна, засновані на аналізі показників зміни кутової швидкості колінчастого вала за кутом його повороту в межах кінематичного циклу. Існуючий спосіб діагностування газорозподільчого механізму має недостатні точність і оперативність. В результаті аналітичних досліджень встановлено, що показники внутрішньоциклової зміни кутової швидкості колінчастого валу при роботі двигуна на режимі холостого ходу з відключеним одним циліндром або при роботі двигуна внутрішнього згоряння на одному циліндрі при декомпресованим іншими функціонально залежать і відображають технічний стан окремих ланок газорозподільчого механізму. У розроблених способах досягнення поставленої мети - підвищення оперативності діагностування елементів газорозподільчого механізму двигуна внутрішнього згоряння динамічним методом в порівнянні з прототипом здійснено винятком операції відключення приводу, а підвищення його точності - використанням режиму роботи двигуна на одному циліндрі з декомпресованим іншими. В результаті природного обертання колінчастого вала при частковому вибігу, виміряні його значення внутрішньоциклової зміни кутової швидкості найбільшою мірою відповідають Загальне діагностування газорозподільчого механізму здійснюється за показниками внутрішньо- циклової зміни кутової швидкості колінчастого вала при роботі двигуна на холостому ході з відключеним одним циліндром за значенням складової потужності механічних втрат двигуна внутрішнього згоряння на привід газорозподільчого механізму. Проведені експериментальні дослідження способів загального діагностування технічного стану газорозподільчого механізму передбачали штучне створення несправностей (відхилень параметрів технічного стану) деталей газорозподільчого механізму на лабораторній установці з двигуна внутрішнього згоряння Lanos 1.6L DOHC відповідно до прийнятої програми. Вплив цих відхилень на показники внутрішньоциклової зміни кутової швидкості колінчастого вала за кутом його повороту оцінювалося для двох режимів роботи ДВЗ: Як показали експериментальні дослідження, за рахунок більш точного визначення екстремальних значення кутових прискорень колінчастого вала, запропонований спосіб збільшує роздільну здатність діагностування кутів установки фаз газорозподілу газорозподільчого механізму на 25 ... 35% порівняно з відомим способом - прототипом.