Обґрунтування параметрів організаційно-технологічної взаємодії автомобільних транспортних підприємств при виконанні вантажних перевезень на обмеженій території.

Автор: Богдан Уляна Василівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Робота присвячена вирішенню науково-прикладної задачі нескоординованості дій різних перевізників в єдиному транспортному процесі при виконанні вантажних автомобільних перевізників. Встановлено, що внутрішній потенціал підвищення ефективного господарювання автотранспортних підприємств, а також рівень їх конкурентноздатності може бути підвищено шляхом налагодження організаційно-технологічної взаємодії з партнерами. Для того, щоб обґрунтувати таку взаємодію, потрібно використовувати характеристики випадкових вхідних потоків, якими є ознаки їх сумісності, нерівномірності, впорядкованості. Обґрунтовано раціональні схеми і параметри взаємодії вантажних автомобільних перевізників з врахуванням ознак сумісності й часових вікон виконання транспортних завдань. Початкові дані й умови сформульованої задачі планування виконання замовлень виконано за критерієм максимального прибутку автотранспортного підприємства. Застосовано методи математичного програмування з встановленням крайових умов. Отримано статистичні дані про середні тарифи на перевезення, однак не вдалося такі дані сформувати стосовно собівартості послуг, структури парків, економіки орендних відносин. Показано, що відсутність такої інформації про конкурента не впливає на рішення стосовно доцільності кооперації Для оптимізації інтегрованого транспортного процесу застосовано структурне моделювання, яке дало змогу з’ясувати розподіл власних транспортних засобів, необхідність оренди та обсягу інформації, які в сукупності приводять до максимального прибутку автотранспортного підприємства. Об’єкти дослідження: інтегровані процеси доставки вантажів на заданій транспортній мережі. Предмет дослідження: залежність ефективності сумісного виконання автотранспортними підприємствами транспортних завдань від проведеної на даному етапі оцінки їх сумісності. Мета роботи: підвищити ефективність виконання замовлень на перевезення вантажів при взаємодії автотранспортних підприємств. В роботі обґрунтовано параметри раціональної взаємодії вантажних перевізників, що було пов’язано із ознаками сумісності транспортних завдань, враховуючи їх часові вікна. Математичне тлумачення задачі відносить дану задачу до розподільчих за своїм змістом, багатопараметричною і нелінійною ? за видом моделі. Оптимізація інтегрованого транспортного процесу дало змогу з’ясувати розподіл власних транспортних засобів, необхідність оренди та обсягу інформації, які в сукупності приводять до максимального прибутку автотранспортного підприємства. Встановлено, що залучення додаткових автотранспортних засобів при збільшенні кількості замовлень приводить до зворотного ефекту – до збільшення кількості відмов. Це спостерігається до певної межі, після якої вхідний потік більшої інтенсивності обслуговується стабільно. Перелік використаних літературних джерел: 1. Рой М.П. Метод оптимізації інтегрованого транспортного процесу вантажних автомобільних перевезень. Вчені записки Таврійського НУ ім. В.І. Вернадського. Серія: технічні науки. 2020. 31 (70). № 5. С.220-227. DOI https://doi.org/10.32838/2663-5941/2020.5/36 2. Мосьпан Н. Формування стратегій автотранспортних підприємств по обслуговуванню разових замовлень на перевезення вантажів у міжміському сполученнію. Дис. канд. техн. наук., трансп. сист., ХНАДУ, Харків, 2018. 3. Горбачов П.Ф. Імітаційна модель обслуговування разових замовлень на міжміські вантажоперевезення / П.Ф. Горбачов, Н.В. Мосьпан // Вестник Харьковского национального автомобильно-дорожного университета. 2017. Вып. 76. С. 32-39. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vhad_2017_76_8.