Експлуатаційна ефективність системи електроживлення автомобілів.

Автор: Токай Мар'ян Орестович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В роботі викладено основні тенденції і перспективи розвитку автомобільного електричного устаткування, а саме: системи електричного живлення. Проведено аналітичний огляд будови та особливостей конструкції сучасних акумуляторних батарей. Розглянуто будову та принцип роботи генераторних установок автомобілів. В роботі запропоновано критерії оцінки експлуатаційної ефективності системи електроживлення автомобіля. Розглянуто основні характеристики генераторних установок та проведено вичерпний їх аналіз. Описано методику вибору генераторної установки в залежності від умов експлуатації автомобіля. Розглянуто умови сумісної роботи генераторів і акумуляторної батареї автомобіля. В розрахунковій частині роботи описано та проаналізовано експлуатаційні фактори, що впливають на роботу генераторної установки автомобіля. Перераховано типові режими роботи автомобіля, що приймаються при розрахунку балансу електроенергії. Дано визначення терміну балансу електроенергії. Подано значення коефіцієнтів навантаження та часу роботи споживачів електроенергії на автомобілі, що є основою розрахунку та вибору генераторної установи. Здійснено вибір за відомою методикою марки генератора змінного струму для забезпечення балансу електроенергії генераторної установки автомобіля. Розглянуто швидкісні режими роботи генератора, які залежать від умов руху, інтенсивності транспортного потоку, погодних та кліматичних умов. Наведені та проаналізовані характеристики режими роботи генератора: функція ймовірності розподілення та функції густоти ймовірності розподілення від частоти обертання ротора генератора. Наведено типові криві швидкісні характеристики режиму роботи генераторі для різних категорій легкових, вантажних автомобілів та автобусів. За відомими формулами проведено розрахунок та графічно побудовано швидкісну характеристику генератора. Виконано розрахунок балансу електроенергії системи електроживлення автомобіля. Для цього проведено корегування інтегральною кривою розподілу для фактичного коефіцієнта оборотності з наступним поєднання струмошвидкісної характеристики генератора. Проведено оцінку балансу електричної енергії за результатами розрахунку критеріїв балансу добової електроенергії та відносним зарядом або розрядом акумуляторної батареї автомобіля. Доведено, що у випадку, коли оцінка за критеріями дає незадовільний результат і вказує на недостатній заряд акумуляторної батареї, необхідно для покращення параметрів балансу електроенергії або підвищити передатне число проводів, або використати інший тип генератора з меншим значенням частоти початку віддачі або більшою потужністю.