Дослідження та удосконалення системи комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій
Автор: Білець Леся Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Проблематика недосконалого формування систем комунікаційного менеджменту підприємств за умов здійснення зовнішньоекономічних операцій [1, 2, 3] полягає у вивченні процесів їх реалізування та розвитку. Актуальність обраної нами теми демонструється тим, що за сучасних високо динамічних умов зовнішнього середовища і невизначеності для українських підприємств через військові дії країни-окупанта, політичні, економічні аспекти на перший план виходить здатність до адаптування, гнучкості, швидкості прийняття рішень та формування для цього системи комунікаційного менеджменту в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій [4, 5, 6]. Проблемами також є неналежне застосування комунікаційних потенціалів [6, 7, 8]. Стійке та гармонійне зростання економіки за сучаснісних умов досить суттєво залежить від правильного комунікування [6, 7, 9, 10]. Об’єкт дослідження – ТзОВ «Техніка для бізнесу», комунікаційні системи менеджменту в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. Предмет дослідження – процеси формування систем комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. Мета дослідження – дослідження та удосконалення системи комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. У магістерській кваліфікаційній роботі розкривається проблематика системи комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. Робота складається з чотирьох розділів: теоретичного, аналітичного, дослідницького, рекомендаційного. В першому розділі оглянуто літературні джерела, нормативно-правову базу за проблемою формування систем комунікаційного менеджменту підприємств в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. Комунікаційна система менеджменту – це сукупність взаємопов’язаних елементів, які забезпечують обмін інформацією всередині підприємства та з зовнішнім середовищем і утворюють: технічну підсистему; інформаційну підсистему; соціальну підсистему; виробничу підсистему; управлінську підсистему [6, 7, 8, 10]. В другому розділі проведено характеристику діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу». Дано характеристику системи менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу». Зроблено діагностику виробничо-господарської діяльності, зовнішньоекономічної діяльності ТзОВ «Техніка для бізнесу». В роботі проаналізовано системи комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. Тенденції розвитку за проблемою формування систем комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій подано в третьому розділі. Здійснено аналіз факторів впливу на системи комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. Деталізовано фактори внутрішнього і зовнішнього середовища. Формулювання вимог щодо побудови та функціонування комунікаційної системи менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій без попереднього аналізування всіх бізнес-процесів, вимог до їх інформаційного забезпечення тощо призвело до часткового відриву від реальності цієї системи, її призначення. Це знизило рівень її ефективності та цінності для ТзОВ «Техніка для бізнесу» саме за умов здійснення зовнішньоекономічних операцій. Тому потрібно формувати належну, високо ефективну систему комунікування ТзОВ «Техніка для бізнесу», що обов’язково має базуватися на функціональному підході задля системності даних процесів. Система комунікування в ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій повинна бути сукупністю засобів, способів при формуванні ідей (міркувань, задумів), їх кодуванні, обранні каналів для передавання, способів, прийомів подальшого декодування. Обов’язковим є також наявність зворотного зв’язку від кінцевого отримувача інформації із початковим її відправником. При формуванні систем комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій організація постійно натикається на такі проблеми: 1. Формування системи комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій відбувається безсистемно. 2. Відсутність контролюючої та регулюючої функцій в системі комунікування ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення ним зовнішньоекономічних операцій. Четвертий розділ роботи присвячений комплексному заходу із удосконалення системи комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. В роботі запропоновано двох елементий проєкт комплексного заходу. 1. Запровадження системи індикативного планування комунікаційних процесів у ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. 2. Формування контролюючо-регулюючого механізму в системі комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. Впровадження рекомендованих заходів сприятиме удосконаленню системи комунікаційного менеджменту ТзОВ «Техніка для бізнесу» в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. Запровадження в ТзОВ «Техніка для бізнесу» комплексного заходу у 2022 р. сприятиме зниженню витрат (повної собівартості) у порівнянні із 2021 р. та досягненню стратегічного показника – рентабельності власного капіталу продукції + 2,1 % від значення за 2021 р. Ключові слова – комунікації, стратегічні комунікації, система менеджменту, комунікаційний менеджмент, зовнішньоекономічні операції.