Дослідження та моделювання міжнародних мультимодальних перевезень вантажів (на прикладі ТОВ "Ламан Шипінг")
Автор: Кіщук Віталій Ярославович
Кваліфікаційний рівень: магістр (ОНП)
Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Кіщук В. Я., Наконечна Т.В. (керівник). Дослідження та моделювання міжнародних мультимодальних перевезень вантажів (на прикладі ТОВ "Ламан Шипінг"). Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка». Львів, 2022. Актуальність теми. Глобальна тенденція до глобалізації ринків товарів та послуг, призводить до потреби в ефективних засобах та способах доставки від виробника до споживача. Однією із найкращих на даний момент таким способом являються мультимодальні перевезення, які включають доставку вантажів двома чи більше видами транспорту, при цьому за одним договором та транспортним документом. Мультимодальні перевезення також називають «комбінованими». Інтермодальні/мультимодальні перевезення можна розглядати як альтернативу унімодальним перевезенням на великих відстанях і великих обсягах перевезень. Міжнародний ринок мультимодальних перевезень динамічно розвивається, зокрема збільшуються обсяги контейнерних перевезень між Китаєм та Європою. В даних умовах, розвиток мультимодальних перевезень може стати для України необхідною базою для залучення додаткових обсягів транзитних вантажів, і, відповідно, збільшення надходжень до державного бюджету. Коли мультимодальні перевезення поєднуються з контейнеризацією, це забезпечує різні переваги в інтеграції ланцюга постачання в різних режимах. Іноді це вимушений варіант з точки зору вантажовідправника так, як контейнеризація стає необхідною при подачі на експортний ринок. Мультимодальні перевезення також включають два важливі виміри: мережеву інфраструктуру та сектор транспортних послуг. До першої належать дороги, залізнична мережа, порти, аеропорти, внутрішні водні шляхи, системи трубопроводів та прикордонні переходи. Цей параметр в основному контролюється політиком або казначейством. Сектор транспортних послуг включає повітряні, залізничні, водні вантажівки, міський транспорт та пов’язані з ними різноманітні транспортні послуги. Це включає безпеку, безпеку та навколишнє середовище. Важливим компонентом концепції розвитку мультимодального транспорту є визначення стратегічних імперативних вимог як визначення вимог до пропускної здатності мультимодальних мереж: - економічне зростання, особливо бюджетоутворюючі та експортно-орієнтовані сектори економіки; - - забезпечення безпеки ланцюгів поставок та мобільності населення; - розвиток людського капіталу; - зменшення шкідливих викидів від логістичної діяльності; - збереження природних ресурсів шляхом переробки, ефективного державного управління, технологічного динамізму та інновацій Мета роботи полягає в обґрунтуванні актуальності мультимодальних перевезень контейнерних вантажів в Україні в умовах війни та пандемії. Розгляді можливостей консолідації дрібнопартійних вантажів в системі мультимодальних перевезень та обґрунтування економічної, екологічної та соціальної ефективності від консолідації вантажів та доставки їх авіаційним транспортом. Завданням даної роботи являється: дослідження теоретико-методологічного апарату мультимодальних перевезень та консолідації вантажів; характеристика фінансово-господарського діяльності та логістичної системи ТОВ «Ламан Шипінг»; дослідження ринку міжнародних перевезень в умовах війни в Україні та пандемії, формування тактичних дій ТОВ «Ламан Шипінг» в даних умовах; обґрунтування можливостей та оцінювання економічної ефективності здійснення мультимодальних перевезень із використанням морського, залізничного та автомобільного транспорту; дослідження економічного, екологічного та соціально-екологічного ефекту від консолідованих перевезень вантажів авіаційним транспортом та подальшої їх консолідації при перевезенні автомобільним транспортом. Об’єктом дослідження виступає логістична система, логістичні процеси транспортно-експедиційного підприємства ТОВ «Ламан Шипінг». Предметом дослідження виступають теоретико-методологічні та практичні засади здійснення міжнародних перевезень різними видами транспорту, в тому числі консолідованих вантажів, на прикладі транспортно-експедиторського підприємства ТОВ «Ламан Шипінг» в умовах війни в Україні та пандемії у світі. Доведення ефективності запропонованих рішень щодо моделювання мультимодальних маршрутів доставки вантажів на основі принципів економічності та екологічності та враховуючи складну ситуацію у галузі логістики у зв’язку з війною в Україні. Методи дослідження. У даній роботів використовувалися такі методи дослідження як спостереження, індукція та дедукція, аналіз і синтез, емпіричні методи серед яких: анкетування, розрахунок, порівняння. Наукова новизна даної роботи полягає у обґрунтуванні економічного, екологічного та соціально-екологічного ефекту від консолідації вантажів авіаційним транспортом; моделюванні мультимодальних транспортних систем для транспортування контейнерів через порти Європи із використанням залізничної інфраструктури та наявних терміналів, враховуючи можливості та загрози в умовах війни; визначенні економічної доцільності перевезень дрібнопартійних вантажів враховуючи наявні можливості логістичної інфраструктури в країни та інтеграції в глобальні логістичні системи за для дотриманні умов поставок перед клієнтами. Практична значущість роботи полягає обґрунтуванні економічної ефективності доставки вантажів з ЄС до України залізничним видом транспорту, доведення ефективності використання контейнеровозів як одного із варіантів швидкої та безпечної доставки. Обґрунтовано важливість консолідації дрібнопартійних вантажів, для здешевлення вартості авіафрахту за рахунок зменшення тарифної ставки для важких категорій вантажу. Економічне обґрунтування доцільності побудови маршрутів через європейські аеропорти, враховуючи низькі ставками на авіафрахт та збільшення економічності перевезення за рахунок подальшої консолідації авіа вантажів і з вантажами, що прямують із Європи до України. Ключові слова: мультимодальний, контейнер, термінал, міжнародні перевезення, консолідація, авіафрахт. Список використаної літератури 1. Крикавський Є.В., Похильченко О.А., Фертч М. Логістика та управління ланцюгами поставок: підручник. Львів, 2019. – 848 с. 2. Р. В. Вернигора, А. М. Окороков, П. С. Цупров, О. І. Павленко. Мультимодальні перевезення як базовий сегмент транзитного потенціалу України. Збірник наукових праць ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна. Вип. 14. 2017 р. URL http://tstt.diit.edu.ua/article/view/123148/pdf_116 (дата звернення 15.03.2022) 3. Bontekoning, Y., Macharis, C., & Trip, J.. (2004). Is a new applied transportation research field emerging?––A review of intermodal rail–truck freight transport literature. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 38(1), 1–34. URL https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S096585640300-0740?via%3Dihub (дата звернення 03.05.2022) 4. Dua, Aman and Sinha, Deepankar, The Multimodal Transportation: Research Trend and Literature Review (May 14, 2016). Udyog Pragati, Vol. 39, No. 4, October - December, 2015. URL : https://ssrn.com/abstract=2779916 (дата звернення 28.04.2022) 5. Mariia Hryhorak, Oksana Karpenko, Myroslava Semeriahina (2020) “Formation of the multimodal transportation ecosystem in Ukraine”. Intellectualization of logistics and Supply Chain Management. [Online], vol.2, pp.111-130: URL: https://smart-scm.org/en/journal-2-2020/mariia-hryhorak-oksana-karpenko-myroslava-semeriahina-formation-of-the-multimodal-transportation-ecosystem-in-ukraine/ (Дата звернення 29.03.2022).