Роль ЗМІ у формуванні іміджу політика
Автор: Гушньовська Тетяна Михайлівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Журналістика
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Явище політичного іміджу стало об’єктом дослідження науковців ще в ХІХ столітті, а саме в період інтенсивного розвитку інститутів демократії, зокрема, інститут загальних вільних виборів. Це напряму пов’язало майбутнє влади та окремих політиків зі сприйняттям та оцінкою їх діяльності зі сторони аудиторії. Яскрава невідповідність представників влади уявленням виборців про ідеального політика призводила до втрати ними впливу на дежравотворчі процеси. Тому проблема вироблення та закріплення у масовій свідомості ідеалізованих іміджів набула вирішального значення. Станом на сьогодні, зважаючи на неоднозначність процесу державотворення в Україні, проблема творення політичного іміджу набула важливого теоретичного та практичного значення: вдало побудований імідж у сфері політики є запоруко здобуття довіри виборців та доступу до влади. Не менш важливий фактор, що більшість політичних партій є новоствореними і ще не досягли необхідного рівня довіри в очах аудиторії, чий вибір опирається, в основному, на стереотипи. Найвагомішим серед них і є особистість кожного окремого діяча. У зв’язку з цим різо зростає роль ЗМІ, як основної платформи та засобі для формування ідеалізованого образі політика. Робота є актуальною та ексклюзивною тому, що у ній описано реальний досвід роботи журналістом на одному з львівських інформаційних агентств Корупція.Інфо, а також сформульовані рекомендації щодо написання іміджетворчих матеріалів. Зважаючи на інтерес науковців до різних аспектів зазначеної проблеми, питання взаємодії політиків та ЗМІ поки недостатньо вивчене з точки зору концептуальних підходів з оптимізації їх інформаційної співпраці. Ключові слова: засоби масової інформації, імідж політичного діяча, іміджування, маніпулювання, контент. Мета роботи: визначити роль ЗМІ у формуванні іміджу політика. Об’єкт дослідження: імідж політичного діяча у ЗМІ. Предмет дослідження: матеріали інтернет-видань «Українська правда», «Обозреватель», «24 канал», «РБК-Україна», «Главред», «Цензор.Нет», «ТСН», «LB.ua», «Укрінформ», «УНІАН», які формують імідж політичного діяча. Ці ЗМІ були обрані для відслідковування процесу формування іміджу провідних українських політиків Володимира Зеленського та Петра Порошенка. Хронічні межі дослідження: 2019 - 2021 роки. Перелік використаних джерел: 1. Аверченко Л. К. Имиджелогия: учеб. пособие для всех форм обучения Новосибирск : Изд-во СибАГС, 2014. 198 с. 2. Бебик В. М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: монографія. Київ МАУП, 2005. С. 432–437 3. Новинні матеріали на сайті Корупція.Інфо korupciya.com/, написані автором дипломної роботи Тетяни Гушньовської, а також статті інших ЗМІ. Hushnoska T.M., Mudra I.M. The role of the media in shaping the image of politics. master work, - National University "Lviv Polytechnic", Lviv 2021.