Використання потенціалу змішаного навчання у системі корпоративної освіти працівників ІТ-галузі

Автор: Гурмач Олександр Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Інформаційне суспільство сучасного зразка має тенденцію до зростання інформаційних даних та знань, висуває перед компанії всіх сфер діяльності, а особливо галузі ІТ вимоги до якості підготовки працівників галузі та їх розвитку у подальшому професійному середовищі [1], [3]. У змішаного навчання є чимало переваг серед інших форм навчання, але основна з них полягає у деталізації формування орієнтирів для змісту навчання [2], [4]. Відбувається розробка методів навчання, які повинні сформувати навички та вміння професійної, компетентної, всесторонньо розвинутої особистості [5], [6]. Мета досягнення професіоналізації працівника компанії у сфері виконання майбутніх обов’язків із поступовою адаптацією у колектив та професійне середовище, набуттям загально професійних комунікаційних навичок [7], [8], [9], [10]. Об’єкт дослідження – корпоративна освіта працівників ІТ-сфери. Сфера дослідження. Магістерська робота присвячена дослідженню використання змішаного навчання у професійному розвитку працівників ІТ-компаній Львівського регіону. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування та перевірка ефективності використання змішаного навчання у процесі професійного розвитку працівників ІТ-компаній. Результати дослідження. У магістерській роботі досліджено та проаналізовано потенціал змішаного навчання для розвитку ІТ-працівників та їх корпоративного навчання. Проведено аналіз всіх аспектів процесу змішаного навчання, а також проаналізовано практичну реалізацію процесу змішаного навчання у Львівському регіоні ІТ. Виконано аналіз проблеми використання змішаного навчання як науково-педагогічної проблеми на основі опрацювання джерельної бази дослідження. Це було детально розписано у першому розділі роботи. Подано різні визначення та трактування поняття «змішане навчання», представлено різноманітні моделі з використанням сучасних елементів дистанційного навчання. Можна відзначити його як формальні навчальні програми, в межах яких здобувачі освіти навчаються у мінімальному та частковому електронному та онлайн форматі, яким є притаманні певні елементи контролю над термінами, ходом і темпом навчання. У межах такого навчання використовуються різні способи взаємодії з учнями, для забезпечення інтеграції в нього навчального досвіду Також, змішане навчання розуміють як формат, в якому комбінуються різні ресурси, зокрема, елементи очних навчальних сесій з елементами електронного навчання Виконано аналіз проблеми використання змішаного навчання як науково-педагогічної проблеми на основі опрацювання джерельної бази дослідження. Джерельна база складається із порівняльних ознак між способами, формами та підходами до навчання Виконано аналіз основних понять та категорій дослідження. Основними категоріями дослідження виступають концепції, підходи та теорії змішаного навчання. Визначено основні компоненти, рівні, способи організації, які дозволяють практично дослідити стан змішаного навчання у системі корпоративної освіти працівників IT-галузі. Охарактеризовано теоретичні аспекти використання потенціалу змішаного навчання у системі корпоративної освіти працівників ІТ-галузі. Аналіз практики організації змішаного навчання у вітчизняних компаніях IT-галузі показав, що використовуються різні підходи до корпоративного навчання. В основному це залежить від розмірів компанії, видів діяльності, кількості працівників. Компанії використовують сторонні платформи для навчання своїх працівників LMS, а також власні розроблені сервіси, тренінги, курси. Виконано дослідження та з’ясовано ставлення працівників ІТ-компаній Львівського регіону щодо використання потенціалу змішаного навчання у системі корпоративної освіти. Проведено аналіз опитувань проведених спеціальними організаціями для дослідження думок спеціалістів. Ключові слова: змішане навчання, сучасні елементи змішаного навчання, ІТ-компанія, корпоративна освіта, здобувач освіти, викладач. Список літератури 1. Mukan N. Constructivist approach in a paradigm of public school teachers’ professional development in Great Britain, Canada, the USA // Nataliya Mukan, Olena Fuchyla, Halyna Ihnatiuk // Comparative Professional Pedagogy. – 2017. – Vol. 7, Issue 2. – P. 7-12. 2. Mukan N. Functional literacy learning in the system of adult education in Belgium / Nataliya Mukan, Olena Fuchyla // Advanced education. – 2016. – Issue 6. – P. 34-39. 3. Mukan N. The Analysis of content and operational components of public school teachers’ continuing professional development in Great Britain, Canada, the USA / Nataliya Mukan, Svitlana Kravets, Nataliya Khamulyak // Comparative Professional Pedagogy. – 2016. – Vol. 6, Issue 2. – P. 26-32. 4. Mukan N. The characteristics of the systems of continuing pedagogical education in Great Britain, Canada, and the USA / Nataliya Mukan, Iryna Myskiv, Svitlana Kravets // - Comparative Professional Pedagogy. – 2016. – Vol. 6, Issue 2. – P. 20-25. 5. Mukan N. The formation of school principals’ readiness to use internet technologies in their work in the system of continuous pedagogical education / N. Mukan, M. Noskova, I. Baibakova // Наука і освіта. – 2017. – № 4. – С. 123-132. 6. Mukan N., Kozubska S. Specifics of academic text construction. Гірська школа українських карпат, 24, 20-23. 7. Mukan, N. V., & Busko, M. B. (2021). Higher education in the modern world: theories, concepts, approaches. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 1(105), 229-236. 8. Mukan, N., & Lavrysh, Yu. Video Conferencing Integration: Challenges and Opportunities at Universities. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, [S.l.], v. 12, n. 1Sup2, p. 108-114. 9. Mukan, N., Yaremko, H., Kozlovskiy, Yu., Ortynskiy, V., & Isayeva, O. (2019). Teachers’ continuous professional development: Australian experience. Advanced Education, 12, 105-113. 10. Nosulich H., Mukan N. Reflection of Global Learning and Development Trends in Official Narratives of Canadian Corporations. Advanced Education, 2020. – Issue 16. P. 49-57.