Формування архітектурного простору центру творчого розвитку дітей

Автор: Гладиборода Юрій Віталійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У магістерській кваліфікаційній роботі визначено що на сьогоднішній день проблема організації дозвілля для дітей і підлітків є однією з ключових проблем в Україні. Окреслено актуальність створення дитячих просторів у міському середовищі. Розробка та впровадження сучасного дитячого простору центрів творчого розвитку, покликана вирішити цю проблему[2]. Крім того, проаналізовано результати наукових досліджень у галузі містобудування та архітектурного проектування, результати соціологічних досліджень щодо дозвілля школярів, роботи з психології просторового та колірного сприйняття. Проведений статистичний аналіз сфери надання послуг дитячих центрів на прикладі міста для кращого розуміння. Проведено аналіз існуючих сучасних дитячих центрів творчого розвитку, розташованих по всьому світу. Аналіз відштовхувався від трьох характеристик: містобудівної, функціональної та архітектурно-художньої, а також визначені основні фактори впливу на формування подібних центрів. Розглянуто теоретичні основи і проблеми та визначено основні підходи до її вирішення на різних рівнях міської структури (макро, мезо, мікро) [2]., досліджені ергономічні показники та рекомендації щодо них. Детально досліджена складова функціонального зонування, та його види[1]. І на основі всього дослідження складені актуальні методи (тенденції) для використання під час формування простору центрів дитячого розвитку. А саме: метод функціональної універсальності та просторової мінливості, метод просторової організації з різним ступенем ізоляції, метод компенсації браку місця, метод функціонального так званого "кредиту", метод «екологічної архітектури», метод охоплення багатошарової інформативності, метод ретельної обробки архітектурних деталей і фактур фасаду, що входять в область візуальної та тактильної доступності, метод який застосовує колірне і світлове зонування, метод сценарію, метод тематичного прийому, метод сезонних і щоденних змін. Ключові слова: Дитячий простір, діти, творчість,розвиток.