«Сучасні тенденції реновації архітектури крупних торгових центрів. З розробкою нового архітектурно-функціонального вирішення ТЦ «Панорама» в м. Одеса».
Автор: Заяць Олена Іванівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн архітектурного середовища
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Торго?вий центр (ТЦ) — універсальна крамниця чи комплекс крамниць, що зазвичай включає підприємства побутового обслуговування, громадського харчування та розважальні заклади. Перші торгові центри такого типу стали з’являтися в XIX столітті. Сучасний торговий центр може бути великим торговельно-розважальним комплексом — багатоповерхова будівля в стилі гай-тек, в якому окрім крамниць можуть знаходитися також кав’ярні, бари, казино, кінотеатр. Як правило, комплекс обладнаний ескалаторами, забезпечений безкоштовним парковкуванням для особистого транспорту покупців, і розташований біля станцій метро і зупинок громадського транспорту. Такий торговельно-розважальний комплекс може бути зразком зосередження сучасної масової культури. Торгові комплекси в ICSC Україна Research Group ділять ще на традиційні та спеціалізовані. Причому товарні, в свою чергу — за площею — на дуже великі (понад 80 тисяч м2), просто великі (40-80 тисяч м2), середні (20-40 тисяч м2) і малі (5-20 тисяч м2).А для малих є ще дві підкатегорії: комплекси з повсякденно-товарною домінантою і з альтернативно-товарною. Перші — це ТЦ в спальних районах, частіше з якірним супермаркетом / гіпермаркетом, крамницею побутової техніки, товарів для тварин та ін. А інші — без великих якірних орендарів, частіше з крамницею одягу, взуття, дитячими товарами і розташовані в центральній частині міста. Спеціалізованих ТЦ теж кілька видів: ритейл-парк (великий, середній і малий), аутлет-центр і тематичний центр (з розважальною та без розважальної домінант). Реновація - Відновлення структури і вигляду пошкоджених історичних містобудівних споруд, фасадів та інтер’єрів морально і матеріально застарілих будівель. Відвідування торгових центрів є буденністю життя сучасної людини. Як правило до них входять різні види магазинів, розважальних та рекреаційних послуг, за рахунок яких збільшується попит на заклади подібного типу. Також розвиток сучасних торговельних центрів є зрісту різних видів послуг а також розваг. Тому як правило змінюються і вимоги планувальної структури кожного приміщення в споруді, і закладу в цілому, як правило до його устаткування, спеціального обладнання тощо. Таким чином є необхідність дослідження і класифікування нових форматів торговельних центрів. Особливо із сторони інтеграції у внутрішній простір торговельних центрів, які користуються популярністю серед відвідувачів та торговельних операторів, зазвичай за рахунок досить високого рівня споживчої корисності. З початком розвитку сучасних технологій, в торговельних центрах зменшується саме кількість зон відпочинку в містах, нестабільність економіки і багато інших чинників, які значно впливають на розвиток Торгових центрів в Україні. Головним критерієм класифікації ТЦ виступає їх планувальна система, відповідно якої здійснюється майбутнє розташування основних торговельних зон. Також варто зважати на поділ ТЦ за типологією, основий принцип аналізу походження, за рахунок нього можна простежити розвиток торгівельної індустрії. Об`єкт дослідження: Сучасні тенденції реновації архітектури крупних торгових центрів. З розробкою нового архітектурно-функціонального вирішення ТЦ «Панорама» в м. Одеса Предмет дослідження: Переваги та недоліки концепції проектування торгових центрів. Ключові характеристики реновації торгових комплексів не тільки в межах України а й у містах Європи 1) Мета дослідження: Дослідити концепцію сучасних тенденцій реновації архітектури крупних торгових центрів, та розробити нове архітектурно-функціональне рішення ТЦ «Панорама» в м. Одеса. Результатом дослідження є: Визначення концепцій сучасних тенденцій реноваціїї архітектури крупних торгових центрів, та розробки нового архітектурно – функціонального рішення ТЦ «Панорама» в м. Одеса. Ключові слова : Торговий центр, реновації, сучасність, концепції , архітектурно – функціональне рішення. Перелік використаних архітектурних джерел: 1. Простір міста. Режим доступу: http://urbanrada.org/program/prostir/ 2. https://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2017/12/69.1.-DBN-V.2.2-232009.-Budinki-i-sporudi.-Pidpriyemstva.pdf 3. https://uk.campwaltblog.com/3974637-design-of-shopping-centers-features-norms-and-recommendations 4. Доходи та витрати населення України. / Офіційний веб-сайт Держстату України/ [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://ukrstat.org/uk/operativ/operativ2005/gdn/dvn_ric/dvn%20_u/dvn_u.htm. 5. http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4697 6. https://www.ustor.com.ua/ua/news/printsipyi-zonirovaniya-i-planirovki/ 7. https://studfile.net/preview/5025962/page:5/ 8. http://pidruchniki.com.ua/12601206/marketing/organizatsiya_torgivli_-_apopiy_vv 9. https://infopedia.su/7x9382.html