Особливості серійної (типової) архітектури залізничних вокзалів Тернопільщини

Автор: Пашкевич Павло Дмитрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Розвиток громадського перевезення в нашій країні розвинуте на середньому рівні та не відповідає запитам спільноти. Залізниця краю має всі необхідні ресурси для розвитку. В Україні існує густа сітка залізниць, яку слід використовувати. Якщо відкрити карту України, західна частина та Донбас володіє найбільш густою сіткою залізничних колій. За довжиною транспортного шляху залізниця поступається лише автомобільним дорогам. Залізниця є найбезпечнішим наземним транспортом. Природні умови мають мінімальний вплив на процес перевезення, його швидкість, зручність, що робить його найбільш поширеним. Наявна мережа залізниць є чудовою підставою для розвитку. Існуючі залізничні лінії, які з’єднують собою велику кількість різних міст, доступні для кожного та можна назвати “Символом об’єднання країн та людей”. Більш уважне спостереження демонструє широку палітру архітектури. На Тернопільщині найбільший головний вокзал є у Тернополі, існують також вокзали у менших містах і селах. Вокзали, будівлі вокзалів до нашого часу є достатньо опрацьованими та знаходяться в гарному стані. Готові до подальшого використання як і раніше. Залізниця розвивається і змінюється разом із потребами людей - відповідно змінюються і станції. Як і колись, є як пасажирські і службові приміщення залізниці. Проте, самі станції потребують розширення за рахунок збільшення габаритів перону до більш зручних, влаштування переходів у інших рівнях, встановлення до них сходів та ліфтів. При регулярному русі поїздів з певним часовим тактом зникає необхідність тривалого очікування. Відпадає потреба у великих будівлях, їх заміняють невеликими павільйонами - почекальнями біля - і на - посадкових платформах. В свою чергу, це покращує ресурси, спрощує траєкторії руху, покращує безпеку, пришвидшує процеси посадки і висадки у вагон. Змінюється і наповнення пасажирської платформи унікальними способами інформування: схем руху, розкладами потягів, пересадкових вузлів.