«Тенденції творення архітектури духовно-гуманітарних закладів освіти. З розробкою проєкту Академії ПЦУ у м. Луцьку».

Автор: Чабанюк Олександр Сергійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн архітектурного середовища
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В ході даного дослідження ми розглянули велику кількість духовних навчальних закладів України, Європи та Північної Америки збудованих в період XVI-XXI ст. Ми виявили, що будівництво духовно-гуманітарних освітніх закладів має багату історію, велике географічне поширення та різноманітну архітектурну палітру. Архітектура цих закладів відрізнялася в залежності від етнічної і конфесійної приналежності, а також змінювалась з часом у відповідності з історичними періодами, що характеризується соціально-культурним контекстом та конкретними філософськими поглядами. Ми дослідили сучасні тенденції будівництва духовно-гуманітарних закладів освіти та виявили, що сьогодні сакральна архітектура розвивається двома шляхами – перший по суті є повторенням архітектурних образів і планувальних схем минулих століть, другий – це новаторський напрямок, який ставить за мету створення незмінних канонів образу храму XXI століття. Якщо від першого шляху розвитку сакральної архітектури ми можемо очікувати тільки консервативні канонічні форми, то другий шлях здатний здивувати нас різноманітністю форм, концепцій та способів їх вираження. Сучасні архітектори активно використовують ландшафтний дизайн, озеленення та сучасні технології для втілення та підкреслення своїх ідей. Опираючись на досвід митців попередніх епох та вивчаючи сучасні тенденції будівництва духовно-гуманітарних освітніх закладів, я пропоную свій проект академії Православної Церкви України у місті Луцьку. Об’єкт дослідження: Тенденції теперішнього та минулого в архітектурі духовно-гуманітарних закладів освіти, вивчення ідей просторового розташування, концептуальних та реалізованих проектів духовно-гуманітарних освітніх закладів. Предмет дослідження: Аналіз досвіду та еволюції проектування духовно-гуманітарних закладів освіти. Фактори, що впливають на архітектурно-планувальні рішення духовно-гуманітарних закладів освіти. Мета дослідження: Дослідити концепцію просторового розташування, її актуальність. Визначити сучасні тенденції у проектуванні духовно-гуманітарних закладів освіти, виявити їх основні характеристики та виокремити компоненти, які успішно можна використовувати у проектуванні. Результатом дослідження є визначення елементів та функціональних особливостей архітектури духовно-гуманітарних закладів освіти, які можна використовувати в сучасному проектуванні. Створення проекту академії Української Православної Церкви у місті Луцьк. Ключові слова: духовно-гуманітарний освітній заклад, семінарія, церковна школа, парафіяльна школа, єпископальна школа, соціально-демографічний фактор, релігійно-ідеологічний фактор, функціональний фактор, економіко-технологічний фактор, природньо-кліматичний фактор, політично-ідеологічний фактор, фактор організації навчального процесу, національно-історичний фактор, ресурсно-технологічний фактор, академія, проект. Перелік використаних архітектурних джерел: 1.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D1%96_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96_%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8 2.https://science.lpnu.ua/uk/sa/vsi-vypusky/vypusk-895-2018/formuvannya-arhitektury-hrystyyanskyh-duhovno-gumanitarnyh 3.http://ttdruk.vpi.kpi.ua/article/view/54890 4.http://orthodox.org.ua/page/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%86%D1%96%D1%8F-%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%BE%D1%97-%D0%B4%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8