Особливості формування українського етно-стилю в дизайні готелів
Автор: Петричкович Юлія Ігорівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Магістерська робота зосереджена на дослідженні української етно-стилістики та її інтерпретації в дизайні готелю. Об’єкт дослідження - дизайн готельного простору. Обсяг дослідження – український стиль та етно-мотиви, їх впровадження в дизайн готелю. Мета дослідження – проаналізувати український етно-стиль та розробити дизайн готелю з застосуванням української стилістики. Частинами дослідження є вступ, 4 розділи, висновок і додатки. Дизайн інтер’єру – ключовий іосновний фактор успіху для готелю. Тому що, починаючи з етапу розгляду фотографій номерів готелю на просторах інтернету,туристи приймають для себе рішення – бронювати там номер для відпочинку, чи ні. При плануванні інтер’єру готелю важливо дотриматися оригінальності, щоб він виділявся серед аналогічних, але і щоб він був не дуже різким – адже в готелі будуть зупинятися гості з абсолютно різними смаками, яких слід приємно здивуватиі створити комфортні умови для їхнього відпочинку. На основі проведеного дослідження, беручи до уваги стан наукових досліджень, виявлено, що в сучасній теорії проблема використання етнічних мотивів в предметно-просторовому середовищі готелів малодосліджена та висвітлена недостатньо. Перші прообрази готелів з’явилися ще в часи античної Греції та Риму. З того часу планування, стилістика та дизайн внутрішнього середовища було видозмінене. Переглянувши зарубіжній і вітчизняний досвід формування середовища готелів, можна сказати щонайкращим рішенням для інтер’єру середовища готелю в етно-стилі, є використання етно-мотивів того регіону, в якому знаходиться сам готель, адже це буде приваблювати туристів, які хочуть познайомитися з місцевою культурою, а також місцевих жителів. [1] Мотиви українських орнаментів своїм корінням лягають у місцеву флору і фауну, а також в історичні традиції. Протягом багатовікової історії, прямий сенс символічних зображень по трохи втрачався. Попри це, що в нас час орнаменти є дещо трансформованими, їхній сенс та символіка збереглася завдяки традиціям і культурі.[2] [3] [4] В сучасному світі орнаменти, разом з іншими елементами етностилістики, часто застосовуються для створення етно - інтер’єрів. Елементи української етностилістики в дизайні інтер’єру готелю, несуть важливу роль – історико-культурну, естетично-декоративну, ознайомчо-просвітницьку. В художньо-композиційному вирішенні дизайн-проекту готелю, де основною ідеєю є застосування етнічних мотивів української культури, традиційних матеріалів, текстур, кольорів в декоруванні. Всі ці складові об’єднює сучасний стиль, який служить чудовим фоном для етнічних акцентів. Таке поєднання може показати, що традиційні, українські мотиви можуть виглядати сучасно та стильно.[5] Щоб приміщення готелю було правильно організоване потрібно дотримуватися ергономічного розміщення приміщень, яке в першу чергу забезпечить зручність під час виконання різноманітних функцій. Правильна функціональна організація приміщень важлива для створення комфорту гостей і працівників готелю. В нашій країні, люди все більше прагнуть досягти спокійного, рідного простору, через застосування традиційних матеріалів, притаманних українському стилю, а також традиційних орнаментів та кольорів. Тому в даному проекті важливо не загромаджувати простір, а цікаво спроектувати інтер’єр враховуючи відповідні елементи та деталі українського колориту. Дослідивши та проаналізувавши вітчизняні та світові аналоги, можна з впевненістю сказати, що дизайн інтер’єру готелю в українській тематиці потрібно розвивати та удосконалювати, адже актуальність такого стилю набирає популярності. Для створення етно-стилістики важливо дотримуватися певних особливостей. В ході дослідження було виявлено, що найкращим рішенням є застосування в інтер’єрі натуральних, природніх матеріалів, притаманної колірної гами, а також предметів побуту та декору, якими люди користувалися в давнину. Ключові слова: дизайн, інтер’єр, етно-стиль, етнічні мотиви, український дизайн. Посилання: Дида І. (2019) До проблеми ідентичності міського простору: актуальність індивідуальності. Випуск 5. Номер 1. p. 9-18 (Index Copernikus) Черкес Б., Дячок О., Кузів М., Вольська С., Мацишина З. (2020) Пошук автентичності в сакральній архітектурі на теренах Західної України. 960(2) DOI:022109. Черкес Б., Дячок О., Колодрубська. О. (2019) Вплив суспільно-політичних факторів на архітектуру дерев’яних храмів Західної України кінця ХVІІІ – початку ХХ ст. 603(2) DOI: 022079 Черкес Б., Дячок О., Дацюк Н. (2019) Еволюція розвитку сакральної архітектури на Західному Поділлі 471(8) DOI: 082026 Дида О. (2016) Важливість спонтанної атрактивності для ідентичності архітектурного середовища малих міст Львівщини 17 - p. 52-67 (Index Copenicus)