Дослідження ринку інгредієнтів кондитерських виробів та обґрунтування напрямів вдосконалення маркетингової збутової та комунікаційної політики ПП "Коровай" на ньому

Автор: Фукс Костянтин Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: З метою формування стратегії збуту потрібно визначити стратегічні цілі підприємства, проаналізувати фактори внутрішнього та зовнішнього середовища, вибрати тип збутового каналу, стратегію розподілу, постійно здійснювати контролінг процесів у збутових каналах, коригувати рішення у стратегії збуту [1, с. 48]. Вдосконалюючи систему збуту доцільно застосовувати систему заохочень, оптимізацію транспортних витрат, оперативний план зі збуту, оптимізацію організаційної структури, взаємодію функціональних підрозділів, здійснення аудиту, нові форми співпраці із організаціями [2, с. 59]. Зазвичай використання основних інструментів Інтернет-маркетингу не вимагає залучення значних фінансових ресурсів від підприємств, але потребує зміни психології та поведінки менеджерів, зміни ролі окремих інструментів маркетингу [3, 285]. Ефективність маркетингових комунікацій залежить від характеристик кожного із суб’єктів маркетингової системи, від засобів комунікацій і методів стимулювання [4, с. 89]. Programmatic (programmaticadvertising) — це алгоритмічне розміщення реклами, спосіб закупівлі таргетованоїdigital-реклами на великій кількості сайтів у режимі реального часу, який дозволяє платити не за весь масив трафіку або контенту, а тільки за контакт з конкретним користувачем, що входить до цільової аудиторії рекламодавця [5]. PR стає новим елементом комплексу маркетингу, доповнюючи існуючу концепцію «4Р» новим «P» — «publicrelations» [6, с. 85]. Об’єкт дослідження — маркетингова діяльність ПП«Коровай» на ринку інгредієнтів кондитерських виробів України. Предмет дослідження —теоретичні та методичні засади розробки і вдосконалення збутової та комунікаційної політики підприємства. Мета дослідження: обґрунтування напрямів вдосконалення маркетингової збутової та комунікаційної політики ПП «Коровай» на основі дослідження його діяльності та ринку інгредієнтів хлібобулочних і кондитерських виробів України. Результати дослідження. Дослідженням встановлено, що у своїй збутовій діяльності ПП«Коровай» орієнтується на ринок B2B та найчастіше застосовує персональний продаж. Підприємство утримує лідерську позицію у своєму регіоні. Воно входить до спільної організації пекарських центрів.Це дозволяєпідприємствумати широку клієнтську базу, асортимент, інформаційну підтримку та географію збуту. Проте, підприємство не використовує рекламу і має нерозвинуту систему комунікацій. Оптовий ринок сировини для хлібобулочних і кондитерських виробів характеризується конкуренцією за ціновими факторами, якістю товарів і обслуговування, шириною асортименту.Виробники зосереджують увагу на постачальниках певного регіону.Пекарська галузьздебільшого використовує українську сировину.Постачальники імпортують какао-порошок, фундук, арахіс, кокосове і арахісове масло, пальмову олію, екзотичні суміші і спеції тощо. Провівшианкетування споживачів інгредієнтів для випікання хлібобулочних і кондитерських виробів та зважаючи надосить пасивну політику просування та збуту, ПП «Коровай»було запропоновано вдосконалити свою збутову політику та створити стратегію просування у сфері B2B.SWOT-аналіз ПП «Коровай» визначив, що основними сильними сторонами підприємства є: інтегрованість у ТОВ «Спілка пекарських центрів» та спільна торгова марка DelGusto; лідерська позиція у Полтавському і Кіровоградському регіоні.Найвагомішими можливостямиє стимулювання торгових посередників, зростання ринків збуту продукції. Покращення збутової політикиПП «Коровай» передбачає укладення угоди із франчайзерами регіону на постачання сировини; розширення власного автопарку підприємства задля безперервного процесу постачання; імпортуваннятоварів із країн Азії; розширення межі доставки товарів. Доцільність формування покращених стандартів обслуговування та вдосконалення системи збутуПП «Коровай» доведена розрахованою прогнозною кількістю виробників на ринку кондитерських і хлібобулочних виробів тривалого зберігання. За отриманими даними, кількість суб’єктів на ринках зростатиме. Розроблено заходи покращення комунікаційної політикиПП «Коровай»,що відповідають вимогам часу,стратегічному курсу підприємства, визначені у часових межах та відповідають складеному бюджету.Концепція комунікацій має за основу формування іміджу надійного партнера сфери B2B і передбачає допомогу малому бізнесу (франчайзі), покращення стандартів обслуговування та застосування трендів маркетингу B2B.У роботі розроблені рекомендації щодо створення оновленого логотипу ПП «Коровай»; розробки сайту-лендингу; спонсорства у тематичних подіях та блогах; закупівлі реклами на місцевому радіо; наведено прикладибанерної реклами та візуальної комунікації. Ключові слова: B2B маркетинг, ринок кондитерських виробів України, збутова політика, комунікаційна політика, постачальник сировини для випікання. Перелік використаних літературних джерел. 1. Крикавський Є.В., Косар Н.С., Чубала А. Маркетингова політика розподілу: навч. посібник. Львів, 2012. 260 с. 2. Разінькова М.Ю. Маркетингова політика розподілу. Економіка та держава. 2018. № 3. С. 57-59 3. Косар Н.С., Паньківська Ю.М., Кузьо Н.Є. Тенденції розвитку маркетингової збутової та комунікаційної політики в умовах активного розвитку інформаційних технологій. Інфраструктура ринку. 2019. №31. С. 281-288 4. Король І.В. Маркетингові комунікації: навчально-методичний посібник. 2018. 190 с. 5. OliverBusch. Programmatic Advertising: The Successful Transformationto Automated, Data-Driven Marketingin Real-Time. 2015. 280 с. 6. Діброва Т.Г. Маркетингова політика комунікацій: стратегії, вітчизняна практика: навч. посібник. 2011. 294 с.