Дослідження та удосконалення методів і форм управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності

Автор: Савонов Андрій Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: На сучасному етапі економічного розвитку ключове місце для підприємства в його економічній політиці повинно займати вирішення проблеми досягнення рівня конкурентоспроможності. Конкурентоспроможність – це властивість товару, послуги, суб’єкта ринкових відносин виступати на ринку нарівні із присутніми там аналогічними товарами, послугами або конкуруючими суб’єктами ринкових відносин [1-3]. Оцінка цієї властивості дозволяє виділяти високу, середню низьку конкурентоспроможність [1; 4-6]. Об’єкт дослідження – ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2». Предмет дослідження – методи і форми управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Мета дослідження – дослідження та удосконалення методів і форм управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. У магістерській кваліфікаційній роботі розкривається проблематика формування методів і форм управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності». Проблеми застосування методів і форм управління конкурентоспроможністю є актуальними для будь-якої країни із ринковою економікою. Великого значення питання набуває для споживчих ринків, де кількість гравців особлива велика. А як показує аналіз вітчизняних ринків, найбільш актуальною ця проблема є для ринку промислових товарів. В кожному місті країни на цих ринках представлені місцеві, національні та міжнародні виробники. Робота складається із трьох розділів: теоретичного, аналітичного, рекомендаційного. В першому розділі подано огляд літературних джерел та нормативно-правової бази за проблемою удосконалення методів і форм управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. В умовах ринку успішність діяльності українських підприємств значною мірою залежатиме від конкурентоспроможності їх продукції, товарів/послуг, і які дії фірма здійснює для її підтримки в ринкових умовах [2; 7-10]. Позитивний наслідок роботи підприємства в умовах конкурентної боротьби спричинений дослідженням сильних і слабких сторін як власної господарської діяльності, так і конкурентів, здатністю пристосовуватися до змін ринкової си¬туації та постійним моніторингом позицій на ринку [9-10]. В другому розділі проведено характеристику діяльності ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2». Дано характеристику системи менеджменту ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2». Зроблено діагностику виробничо-господарської діяльності ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2», зовнішньоекономічної діяльності ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2». В роботі проаналізовано удосконалення методів і форм управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Здійснено аналіз факторів впливу на удосконалення методів і форм управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Виокремлено проблеми удосконалення методів і форм управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Третій розділ роботи присвячений комплексному заходу із удосконалення методів і форм управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Для удосконалення методів і форм управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності запропоновано комплексний захід [1; 5; 7; 9]. Перший захід: розроблення та застосування методичного підходу до управління формуванням стійких конкурентних переваг ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності [1; 10]. Другий захід: Розроблення системи деталізованих критеріїв оцінювання рівня конкурентоспроможності ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Впровадження заходів сприятиме удосконаленню методів і форм управління конкурентоспроможністю ТзОВ «Речовий ринок «ВВК Поділля-2» в умовах розвитку зовнішньоекономічної діяльності. Прогнозується приріст ключових фінансових показників організації. Ключові слова: управління, конкурентоспроможність, методи управління конкурентоспроможністю, форми управління конкурентоспроможністю. Перелік використаних літературних джерел. 1. Shpak, N., Melnyk, O., Adamiv, M., Sroka, W. (2021). Modern Trends of Customs Administrations Formation: Best European Practices and a Unified Structure. NISPAcee Journal of Public Administration and Policy, 13(1), pp. 189-211. doi: 10.2478/nispa-2021-0008. 2. Shpak, N., Dvulit, Z., Luchnikova, T., Sroka, W. (2018). Strategic development of cargo transit services: a case study analysis. Engineering Management in Production and Services, 10 (4), 76-84. doi: http://dx.doi.org/10.2478/emj-2018-0024. 3. Zaverbnyi, A. and Chukaieva, I. (2021). Features of the strategy as a means for harmonious development and competitiveness of the enterprise, Efektyvna ekonomika, [Online], available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7653 (Accessed 28 May 2021). doi: 10.32702/2307-2105-2021.2.9 4. Kyzmin, O.E., Pyrog, O.V. (2013). The integral method to estimate the stable development of national economy under the conditions of postindustrial society. Actual Problems of Economics. 142(4), pp. 88–102. 5. Ганас, Л. М., Дорош, О. І., Мукан, О. В., Ноджак, Л. С., Трухан, С. М. (2019) Особливості митного оформлення міжнародних вантажів в митному режимі “імпорт”. Ефективна економіка, 3, URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6959. doi: 10.32702/2307-2105-2019.3.45 6. Malynovska, J., Malynovskyy, J., Petryshyn, N., Oliinyk, A. (2018). Аpproaches to the development of business growth strategy. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. Vol. 4. No 3-4. 88-94. doi: 10.15330/jpnu.4.3-4.88-94 7. Melnyk, O.G., Adamiv, M.Y. (2013). Anticipatory enterprise management based on weak signals. Actual Problems of Economics, 139(1), pp. 32-41. doi: 10.15587/2312-8372.2017.108595 8. Завербний, А. С., Крикавський, Є. В. (2019) Проблеми та потенційні можливості RFID-маркування товарів як засобу ідентифікування за умов євроінтеграції // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна, Вип. 23, 20–24. doi:10.5281/zenodo.3678870 9. Kuzmin, O., Ovcharuk, V., Zhezhukha, V., Mehta, D., Gregus, J. (2021). Diagnosing the administration systems as a prerequisite for enterprises business processes reengineering. Advances in Intelligent Systems and Computing, 2021, 1035, pp. 513-524 10. Kuzmin, O., Zhezhukha, V., Gorodyska,, N. (2021). Simulating the Processes of Engineering Payments Establishment During the Engineering Projects Implementation at Enterprises. Studies in Systems, Decision and Control, 330, pp. 231–271. doi: 10.1007/978-3-030-62151-3_5.