Дослідження ринку художніх матеріалів та інтеграція управлінських маркетингових і логістичних рішень у діяльності ТОВ "Арт Експрес Україна" на ньому

Автор: Смарш Віталій Вікторович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Маркетинг
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах постійного розвитку ринкової економіки, зростання ролі конкуренції у ній все більше уваги підприємства приділяють взаємозалежності концепцій маркетингу та логістики у своїй підприємницькій діяльності, їх належній інтеграції. Її результатом є мінімізація сукупних витрат при необхідному рівні обслуговування клієнтів, максимізація сукупної корисності як маркетингу, так і логістики з точки зору забезпечення корисності місця та часу поставки споживачам товарів, а також прискорення матеріальних потоків з точки зору задоволення потреб споживачів. Питання втілення концепції маркетингу у діяльність підприємства розглядаються у [1, 2]. Значення та особливості концепції логістики висвітлено у [3], а у [4] подано особливості логістики у торгівлі. У [5] визначено сфери інтеграції маркетингової та логістичної діяльності підприємства. Проте часто така інтеграція потребує додатково врахування і суспільних інтересів [6, с. 104]. Об’єкт дослідження – маркетингова та логістична діяльність ТОВ "Арт Експрес Україна" – посередника на ринку художніх матеріалів. Предмет дослідження - теоретико-методичні засади щодо реалізації функцій маркетингу і логістики у діяльності підприємства та їх інтеграції для досягнення поставлених цілей. Мета дослідження: дослідження ринку художніх матеріалів та інтеграція управлінських маркетингових і логістичних рішень у діяльність ТОВ "Арт Експрес Україна" на ньому. Результати дослідження. ТОВ "Арт Експрес Україна" - це український дистриб’ютор художніх матеріалів, що успішно існує на ринку понад 5 років. Основними видами продукції, які воно пропонує є полотна, модулі, професійні основи ручної ґрунтовки; художні фарби; пензлі та мастихіни; аксесуари та інструменти для живопису і графіки; набори для творчості; товари для декору; товари для хобі; канцелярські товари; спеціалізований папір та картон. Ціни на товари є диференційованими у залежності від якості. ТОВ "Арт Експрес Україна" реалізує свою продукцію як роздрібним посередникам, так і кінцевим споживачам. Серед маркетингових комунікацій воно найбільше використовує рекламу на сайті, в Інтернет-магазині, у Фейсбуці та заходи стимулювання збуту. Досліджуване підприємство будує із постачальниками та посередниками художніх матеріалів партнерські відносини, що дозволяє йому мінімізувати витрати та ризики. Доставка замовлених товарів ТОВ "Арт Експрес Україна" до споживачів відбувається транспортними компаніями та власним транспортом. ТОВ "Арт Експрес Україна" володіє власними складськими приміщеннями площею 750 м2. Перспективи розвитку ринку товарів для малювання і живопису пов’язані з тим, що люди більше уваги приділяють вихованню своїх дітей та збільшується вільний час у різних верств населення внаслідок дії карантину. Найбільшу конкурентну загрозу для ТОВ "Арт Експрес Україна" становить мережа магазинів "Арт Деко". Результати опитування клієнтів ТОВ "Арт Експрес Україна" визначили, що для 56,6 % опитаних художнє мистецтво відіграє важливу роль. Респонденти з усіх художніх матеріалів найчастіше використовують фарби, полотно, глину та пластилін і пензлики. Найбільше на вибір художніх матеріалів покупцями впливає їх ціна та якість. При цьому для них важливим є широкий асортимент вибору художніх матеріалів та можливість оглянути товар. На підставі поданого SWOT-аналізу діяльності ТОВ "Арт Експрес Україна" визначено, що можливості для його подальшого розвитку є більшими за ринкові загрози, що відкриває перспективи для реалізації його маркетингової та логістичної діяльності при їх належному інформаційному забезпеченні. Підвищити прибутковість функціонування ТОВ "Арт Експрес Україна" дозволяють напрями оптимізації його товарного асортименту, які слід реалізувати через усі складові комплексу маркетингу даного підприємства. У роботі подано результати проведеного АВС-аналізу акварельних фарб ТОВ "Арт Експрес Україна" різних брендів, виходячи з прибутковості їх реалізації. Визначено, що для збільшення частки товарів групи А та В підприємству необхідно їх активно просувати на ринку, підвищувати їх рівень обслуговування. Для товарів групи С слід використовувати диференційований підхід – деякі виключити з асортименту, а для товарів-новинок намагатися підвищити попит на них. Визначити обсяги оптимальних товарних запасів ТОВ "Арт Експрес Україна", моменти формування замовлень на їх поповнення можна, використовуючи моделі управління запасами. У роботі розраховано параметри моделі управління запасами деяких художніх матеріалів, дотримання яких сприятиме належному задоволенню потреб споживачів з прийнятними для підприємства витратами. Ключові слова: маркетингова концепція, логістична концепція, ринок товарів для живопису та творчості, управління товарним асортиментом, управління запасами, задоволення потреб споживачів. Перелік використаних літературних джерел. 1. Нянько В. М. Маркетингове забезпечення діяльності підприємств як складова їх успішного розвитку. Інноваційна економіка. 2017. № 11-12 (72). С. 190-194. 2. Курбацька Л.М. Маркетинг в системі управління підприємством. Ефективна економіка. 2013. № 5. URL : http:// www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3389 (дата звернення 28.10.2021). 3. Крикавський Є. Логістика для економістів: підручник. Львів, 2014. 476 с. 4. Ільченко Н.Б. Логістичні стратегії в торгівлі: монографія. Київ, 2016. 432 с. 5. Воловик О. І., Курсенко Ю. А. Забезпечення конкурентних переваг у процесі інтегрування логістичної та маркетингової діяльності компаній. Вісник ОНУ ім. І.І. Мечнікова. 2021. Т. 26. Вип. 1 (86). С. 46-55. doi: 10.32782/2304-0920/1-86-7. 6. Крикавський Є.В., Кузьо Н.Є., Косар Н.С. Фасування продуктів: маркетинг contra екологія. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2018. № 1. С. 103-117. doi: 10.21272/mmi.2018.1-07.