Навчання і розвиток персоналу як фактор підвищення рівня залученості працівників ЗВО на прикладі Національного університету “Львівська політехніка”

Автор: Довгополюк Ірина Максимівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Управління персоналом та економіка праці
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: За наявних умов на ринку, функціонування організацій націлене на подолання викликів і використання можливостей, які зумовлені постійними змінами у всіх сферах. Незважаючи на розвиток і стрімке поширення виробничих та інформаційних технологій, працівники та їхній інтелектуальний капітал, відіграють одну з ключових ролей у функціонуванні організацій. Постійна модернізація економіки потребує змін у стратегіях організацій. Адаптація до нових умов передбачає зміни у системі управління персоналом, зокрема у системі навчання персоналу та його розвитку як у частині процесу управління персоналом. Питання умов і методів здійснення розвитку персоналу розглядали вчені і практики С. Дж. Сайлас, Т. Госс, М.Х. Мескон. Науковці О.В. Данчева, Н.П. Любомудрова, О.Є. Кузьмін, С.А. Карташова, Д.П. Мельничук, О.М. Левченко займалися і займаються окремими складовими навчання і розвитку персоналу. Науково-технічний прогрес зумовлює інтелектуалізацію системи менеджменту. Процес навчання та розвитку персоналу повинен бути неперервним, передбачати професійне навчання і підвищення кваліфікації [1]. Вищезгадані аспекти розвитку розглянуто у сучасних дослідженнях Й.С. Ситника, А. Власової, Г.М. Захарчин, Р.О. Винничук, В.А. Савченко, Гетьман О.О. [2]. Об’єктом дослідження є процес управління навчанням і розвитком працівників ЗВО на прикладі Національного університету “Львівська політехніка”. Предметом дослідження теоретико-методичні та практичні засади процесу управління навчанням та розвитком персоналу ЗВО як фактором залученості працівників, на прикладі Національного університету “Львівська політехніка”. Метою написання магістерської кваліфікаційної роботи є системне дослідження процесу навчання та розвитку персоналу як фактора підвищення рівня залученості працівників ЗВО, на прикладі Національного університету “Львівська політехніка”. Для досягнення мети дослідження, якому присвячена магістерська кваліфікаційна робота, вирішуються низка таких завдань: - дослідити теоретичні підходи до процесу здійснення та функціонування системи навчання та розвитку персоналу; - дослідити зміст концепцій “навчання протягом життя” та “безперервне навчання”; - розглянути форми, сучасні методи та інструменти навчання і розвитку персоналу; - проаналізувати підходи до оцінювання ефективності процесу навчання і розвитку персоналу як фактора залученості працівників; - провести організаційно-економічну характеристику ЗВО “Національний університет “Львівська політехніка””; - встановити та оцінити, які методи та способи реалізації процесу навчання та розвитку персоналу в системі управління персоналом, застосовуються у ЗВО “Національний університет “Львівська політехніка””; - здійснити аналіз роботи Відділу навчання та розвитку персоналу ЗВО “Національний університет “Львівська політехніка”” у 2020 році; - запропонувати способи підвищення рівня залученості персоналу ЗВО через процес навчання та розвитку працівників; - розробити тренінг для працівників деканатів ЗВО “Національний університет “Львівська політехніка”” на теми: “Ефективне спілкування” і “Управління часом”. У першому розділі магістерської кваліфікаційної роботи розглянуто теоретичні підходи до процесу здійснення навчання та розвитку персоналу організацій та способи оцінки проведених заходів [3], [4]. У другому розділі здійснюється аналізування процесу навчання та розвитку персоналу як фактора підвищення залученості працівників Національного університету “Львівська політехніка”. Третій розділ містить рекомендації щодо підвищення ефективності процесу навчання та розвитку працівників Національного університету “Львівська політехніка”. Ключові слова: навчання і розвиток персоналу, залученість працівників, персонал, система управління персоналом, трудові ресурси, тренінг, ЗВО, навчання протягом життя, безперервне навчання. Перелік використаних літературних джерел: 1. Грибик І. І. Проблеми розвитку персоналу на вітчизняних підприємствах / І. І. Грибик, Г. Р. Копець // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2016. – № 640 : Проблеми економіки та управління. – С. 258–265. 2. Гетьман О.О. Інноваційні методи розвитку персоналу. Глобальні та національні проблеми економіки / Гетьман О.О, Білодід А.О.. – 2017. – №14. – С. 557. 3. О. Чумаченко. Компаративний аналіз моделей оцінки ефективності розвитку персоналу / О. Чумаченко, С. Фільчак. – 2012. – С. 124. 4. Плугіна Ю.А. Розвиток персоналу підприємства: підходи, сутність, моделі. Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2014. – № 42. – С. 323–327.